
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 411.93 kb
Stron: 2
Id: 3146
Dzisiaj chłopcy i dziewczynki uśmiechnięte mają minki (scenariusz zajęć)
Scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków. Zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową. Pomoce dydaktyczne do scenar... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków. Zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.
Pomoce dydaktyczne do scenariusza w skali 1:1 (do samodzielnego wydruku) można pobrać TU.
Scenariuszowi towarzyszy także piosenka „Miłe przywitanie”, do której podkład w formacie mp3 znajdziesz TU.
Przykładowa zabawa ze scenariusza:
Miłe zdania do czytania - ćwiczenie umiejętności czytania globalnego (kształcenie percepcji i pamięci wzrokowej, umiejętności globalnego czytania wyrazów i zdań).
Dzieci siedzą w rozsypce po turecku – nauczyciel umieszcza na tablicy wyrazy: miła, miły i wskazując je, głośno wymawia. Kilkoro chętnych dzieci kolejno czyta globalnie wyrazy. Potem przedszkolaki porównują obraz graficzny wyrazów: miła, miły. Liczą w nich litery i wskazują te, którymi wyrazy się różnią. Następnie nauczyciel umieszcza na tablicy wyrazy: pani, pan i postępuje z nimi podobnie jak z wyrazami: miły, miła. Wskazane dziecko umieszcza nad wyrazami: pani, pan odpowiednie ilustracje. Nauczyciel prosi, aby dzieci odpowiednio dopasowały wyrazy: miła, miły do wyrazów: pani, pan. Wszyscy wspólnie odczytują wyrażenia: miła pani, miły pan. Nauczyciel pozostawia na tablicy wyrazy: miła, miły i wręcza dzieciom obrazki przedstawiające trzy dziewczynki i trzech chłopców. Prosi, aby przedszkolaki umieściły każdy z nich pod odpowiednim wyrazem. Następnym ćwiczeniem jest globalne odczytanie imion: Ewa, Ola, Julka, Tomek, Wojtek, Janek oraz dopasowanie ich do ilustracji. Dzieci powinny odczytać wyrażenia: miła Ewa, miły Tomek, itd. Kolejnym krokiem jest ułożenie przez nauczycielkę zdań i globalne odczytanie ich przez dzieci (nauczyciel w czasie czytania wskazuje kolejne wyrazy). Kto to jest? To jest Ola. Jaka jest Ola? Ola jest miła. Dzieci powinny zbudować według tego wzoru następne zdania, zamieniając w nich imiona i wybierając wyraz miła lub miły.