Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Dzisiaj chłopcy i dziewczynki uśmiechnięte mają minki (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka  
Luty 2013

Scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków. Zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową. Pomoce dydaktyczne do scenar... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 2
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 411.93 kb
Stron: 2
Id: 3146

Zobacz również

nauka czytania
pięciolatek
scenariusz zajęć
sześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
nauka czytania
pięciolatek
scenariusz zajęć
sześciolatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Luty 2013

Scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków. Zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.

Pomoce dydaktyczne do scenariusza
w skali 1:1 (do samodzielnego wydruku) można pobrać TU.

Scenariuszowi towarzyszy także piosenka „Miłe przywitanie”, do której podkład w formacie mp3 znajdziesz TU.

Przykładowa zabawa ze scenariusza:

Miłe zdania do czytania - ćwiczenie umiejętności czytania globalnego (kształcenie percepcji i pamięci wzrokowej, umiejętności globalnego czytania wyrazów i zdań).
Dzieci siedzą w rozsypce po turecku – nauczyciel umieszcza na tablicy wyrazy: miła, miły i wskazując je, głośno wymawia. Kilkoro chętnych dzieci kolejno czyta globalnie wyrazy. Potem przedszkolaki porównują obraz graficzny wyrazów: miła, miły. Liczą w nich litery i wskazują te, którymi wyrazy się różnią. Następnie nauczyciel umieszcza na tablicy wyrazy: pani, pan i postępuje z nimi podobnie jak z wyrazami: miły, miła. Wskazane dziecko umieszcza nad wyrazami: pani, pan odpowiednie ilustracje. Nauczyciel prosi, aby dzieci odpowiednio dopasowały wyrazy: miła, miły do wyrazów: pani, pan. Wszyscy wspólnie odczytują wyrażenia: miła pani, miły pan. Nauczyciel pozostawia na tablicy wyrazy: miła, miły i wręcza dzieciom obrazki przedstawiające trzy dziewczynki i trzech chłopców. Prosi, aby przedszkolaki umieściły każdy z nich pod odpowiednim wyrazem. Następnym ćwiczeniem jest globalne odczytanie imion: Ewa, Ola, Julka, Tomek, Wojtek, Janek oraz dopasowanie ich do ilustracji. Dzieci powinny odczytać wyrażenia: miła Ewa, miły Tomek, itd. Kolejnym krokiem jest ułożenie przez nauczycielkę zdań i globalne odczytanie ich przez dzieci (nauczyciel w czasie czytania wskazuje kolejne wyrazy). Kto to jest? To jest Ola. Jaka jest Ola? Ola jest miła. Dzieci powinny zbudować według tego wzoru następne zdania, zamieniając w nich imiona i wybierając wyraz miła lub miły.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania