Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Dzisiaj chłopcy i dziewczynki uśmiechnięte mają minki (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Luty 2013

Scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków. Zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową. Pomoce dydaktyczne do scenar... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków. Zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.

Pomoce dydaktyczne do scenariusza
w skali 1:1 (do samodzielnego wydruku) można pobrać TU.

Scenariuszowi towarzyszy także piosenka „Miłe przywitanie”, do której podkład w formacie mp3 znajdziesz TU.

Przykładowa zabawa ze scenariusza:

Miłe zdania do czytania - ćwiczenie umiejętności czytania globalnego (kształcenie percepcji i pamięci wzrokowej, umiejętności globalnego czytania wyrazów i zdań).
Dzieci siedzą w rozsypce po turecku – nauczyciel umieszcza na tablicy wyrazy: miła, miły i wskazując je, głośno wymawia. Kilkoro chętnych dzieci kolejno czyta globalnie wyrazy. Potem przedszkolaki porównują obraz graficzny wyrazów: miła, miły. Liczą w nich litery i wskazują te, którymi wyrazy się różnią. Następnie nauczyciel umieszcza na tablicy wyrazy: pani, pan i postępuje z nimi podobnie jak z wyrazami: miły, miła. Wskazane dziecko umieszcza nad wyrazami: pani, pan odpowiednie ilustracje. Nauczyciel prosi, aby dzieci odpowiednio dopasowały wyrazy: miła, miły do wyrazów: pani, pan. Wszyscy wspólnie odczytują wyrażenia: miła pani, miły pan. Nauczyciel pozostawia na tablicy wyrazy: miła, miły i wręcza dzieciom obrazki przedstawiające trzy dziewczynki i trzech chłopców. Prosi, aby przedszkolaki umieściły każdy z nich pod odpowiednim wyrazem. Następnym ćwiczeniem jest globalne odczytanie imion: Ewa, Ola, Julka, Tomek, Wojtek, Janek oraz dopasowanie ich do ilustracji. Dzieci powinny odczytać wyrażenia: miła Ewa, miły Tomek, itd. Kolejnym krokiem jest ułożenie przez nauczycielkę zdań i globalne odczytanie ich przez dzieci (nauczyciel w czasie czytania wskazuje kolejne wyrazy). Kto to jest? To jest Ola. Jaka jest Ola? Ola jest miła. Dzieci powinny zbudować według tego wzoru następne zdania, zamieniając w nich imiona i wybierając wyraz miła lub miły.

Więcej z tego numeru

Luty 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź