Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 485.07 kb
Stron: 3
Id: 3622

Dzień dobry, kwadracie, prostokątów bracie! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Październik 2013

Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Ćwiczenia ruchowe (rozwijanie dużej i małej motoryki). Przedszkolaki kładą na głowie woreczek gimnastyczny i spacerują po sali. Następnie podrzucają i łapią woreczek obiema rękami i każdą ręką z osobna. Do kolejnej zabawy dobierają się po czworo. Każda czwó... więcej
Pobierz

Zobacz również

geometriamatematykaMetoda Dobrego Startuscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne - sylwety figur geometrycznych do wykorzystania podczas zajęć. Znajdziesz je TU.

Scenariusz nr 2 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu.
Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:
  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni;
  • rozwijanie pojęć matematycznych – kwadrat jako prostokąt.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Ćwiczenia ruchowe (rozwijanie dużej i małej motoryki). Przedszkolaki kładą na głowie woreczek gimnastyczny i spacerują po sali. Następnie podrzucają i łapią woreczek obiema rękami i każdą ręką z osobna. Do kolejnej zabawy dobierają się po czworo. Każda czwórka dzieci układa na podłodze woreczki gimnastyczne, tak aby tworzyły kwadrat. Dzieci przeskakują nad woreczkami w przód, w tył i na boki, chodzą tip-topkami od woreczka do woreczka przodem, a potem tyłem. Następnie siadają na podłodze. Otrzymują kwadratowe kartki i składają je jak najdokładniej na pół, a potem jeszcze raz na pół. Rozkładają kartkę i liczą, na ile „okienek” została podzielona. (Kartka przyda się do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych). b) Ćwiczenia ruchowo-słuchowe. Dzieci stoją w parach naprzeciw siebie. Mówiąc rytmicznie wierszyk o kwadracie Takie same cztery boki, rytmicznie klaszczą w dłonie osoby z pary. Przy powtórzeniu wierszyka klaszczą na przemian w swoje dłonie i dłonie kolegi. Następne ćwiczenie każda para może wykonać według własnego pomysłu. Do kolejnej zabawy dzieci stają w rozsypce. Wypowiadając pierwszy wers wierszyka, cztery razy tupią jedną nogą, podczas kolejnego wersu tupią drugą nogą itd. Siadają na podłodze i kładą przed sobą woreczek gimnastyczny. Mówią wierszyk i jednocześnie uderzają rytmicznie w woreczek pięścią, potem drugą pięścią, a na koniec obiema pięściami na przemian. Kolejne dwa, trzy sposoby wystukiwania rytmu na woreczku mogą zaproponować przedszkolaki.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania