Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Dzień dobry, kwadracie, prostokątów bracie! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Październik 2013

Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Ćwiczenia ruchowe (rozwijanie dużej i małej motoryki). Przedszkolaki kładą na głowie woreczek gimnastyczny i spacerują po sali. Następnie podrzucają i łapią woreczek obiema rękami i każdą ręką z osobna. Do kolejnej zabawy dobierają się po czworo. Każda czwó... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne - sylwety figur geometrycznych do wykorzystania podczas zajęć. Znajdziesz je TU.

Scenariusz nr 2 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu.
Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:
  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni;
  • rozwijanie pojęć matematycznych – kwadrat jako prostokąt.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: a) Ćwiczenia ruchowe (rozwijanie dużej i małej motoryki). Przedszkolaki kładą na głowie woreczek gimnastyczny i spacerują po sali. Następnie podrzucają i łapią woreczek obiema rękami i każdą ręką z osobna. Do kolejnej zabawy dobierają się po czworo. Każda czwórka dzieci układa na podłodze woreczki gimnastyczne, tak aby tworzyły kwadrat. Dzieci przeskakują nad woreczkami w przód, w tył i na boki, chodzą tip-topkami od woreczka do woreczka przodem, a potem tyłem. Następnie siadają na podłodze. Otrzymują kwadratowe kartki i składają je jak najdokładniej na pół, a potem jeszcze raz na pół. Rozkładają kartkę i liczą, na ile „okienek” została podzielona. (Kartka przyda się do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych). b) Ćwiczenia ruchowo-słuchowe. Dzieci stoją w parach naprzeciw siebie. Mówiąc rytmicznie wierszyk o kwadracie Takie same cztery boki, rytmicznie klaszczą w dłonie osoby z pary. Przy powtórzeniu wierszyka klaszczą na przemian w swoje dłonie i dłonie kolegi. Następne ćwiczenie każda para może wykonać według własnego pomysłu. Do kolejnej zabawy dzieci stają w rozsypce. Wypowiadając pierwszy wers wierszyka, cztery razy tupią jedną nogą, podczas kolejnego wersu tupią drugą nogą itd. Siadają na podłodze i kładą przed sobą woreczek gimnastyczny. Mówią wierszyk i jednocześnie uderzają rytmicznie w woreczek pięścią, potem drugą pięścią, a na koniec obiema pięściami na przemian. Kolejne dwa, trzy sposoby wystukiwania rytmu na woreczku mogą zaproponować przedszkolaki.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się