
Dzień Babci i Dziadka to radość i gratka! (scenariusz zajęć)
Ewa Jakacka
Magazyn specjalny 2013
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Warzywna sałatka dla babci i dziadka (rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej). Nauczycielka dzieli dzieci na kilkuosobowe grupki, które powinny usiąść w pewnych odstępach od siebie. Każdej grupie daje wizytówkę – obrazek przedstawiający warzywo (np. marchew, zie... więcej
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Warzywna sałatka dla babci i dziadka (rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej). Nauczycielka dzieli dzieci na kilkuosobowe grupki, które powinny usiąść w pewnych odstępach od siebie. Każdej grupie daje wizytówkę – obrazek przedstawiający warzywo (np. marchew, zie... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 4
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Warzywna sałatka dla babci i dziadka (rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej). Nauczycielka dzieli dzieci na kilkuosobowe grupki, które powinny usiąść w pewnych odstępach od siebie. Każdej grupie daje wizytówkę – obrazek przedstawiający warzywo (np. marchew, ziemniaki, groszek, pietruszka, cebula) i prosi, aby grupy wybrały gesty, którymi będą zaznaczać sylaby w skandowanych nazwach warzyw (np. klaskanie, stukanie piętami w podłogę itp.). Następnie wyjaśnia: Babcia i dziadek bardzo lubią sałatkę warzywną, bo jest smaczna i zdrowa. Wnuki postanowiły przygotować na Dzień Babci i Dziadka taką sałatkę. Grupa, którą wskażę, będzie mówić sylabami nazwę swojego warzywa i wykonywać gesty tak długo, aż wskażę inną grupę. Pozostałe warzywa w tym czasie cicho czekają. Zmiany grup powinny być częste. Na koniec, na krótką chwilkę, nauczycielka powinna wskazać wszystkie grupy jednocześnie i w ten sposób stworzyć „sałatkę warzywną”.
- podkład do piosenki „W przedszkolu najlepiej” – do pobrania TU;
- podkład instrumentalny do zabawy relaksacyjnej – TU;
- ilustracje do treści zabaw:
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Warzywna sałatka dla babci i dziadka (rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej). Nauczycielka dzieli dzieci na kilkuosobowe grupki, które powinny usiąść w pewnych odstępach od siebie. Każdej grupie daje wizytówkę – obrazek przedstawiający warzywo (np. marchew, ziemniaki, groszek, pietruszka, cebula) i prosi, aby grupy wybrały gesty, którymi będą zaznaczać sylaby w skandowanych nazwach warzyw (np. klaskanie, stukanie piętami w podłogę itp.). Następnie wyjaśnia: Babcia i dziadek bardzo lubią sałatkę warzywną, bo jest smaczna i zdrowa. Wnuki postanowiły przygotować na Dzień Babci i Dziadka taką sałatkę. Grupa, którą wskażę, będzie mówić sylabami nazwę swojego warzywa i wykonywać gesty tak długo, aż wskażę inną grupę. Pozostałe warzywa w tym czasie cicho czekają. Zmiany grup powinny być częste. Na koniec, na krótką chwilkę, nauczycielka powinna wskazać wszystkie grupy jednocześnie i w ten sposób stworzyć „sałatkę warzywną”.