Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 602.35 kb
Stron: 3
Id: 3439

Dzień Babci i Dziadka to radość i gratka! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Magazyn specjalny 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Warzywna sałatka dla babci i dziadka (rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej). Nauczycielka dzieli dzieci na kilkuosobowe grupki, które powinny usiąść w pewnych odstępach od siebie. Każdej grupie daje wizytówkę – obrazek przedstawiający warzywo (np. marchew, zie... więcej
Pobierz

Zobacz również

Dzień Babci/Dziadkascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „W przedszkolu najlepiej” – do pobrania TU;
  • podkład instrumentalny do zabawy relaksacyjnej – TU;
  • ilustracje do treści zabaw:
    • fotografie warzyw - do pobrania TU;
    • napisy - TU;
    • sylwety - TU.
Scenariusz zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Warzywna sałatka dla babci i dziadka (rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej). Nauczycielka dzieli dzieci na kilkuosobowe grupki, które powinny usiąść w pewnych odstępach od siebie. Każdej grupie daje wizytówkę – obrazek przedstawiający warzywo (np. marchew, ziemniaki, groszek, pietruszka, cebula) i prosi, aby grupy wybrały gesty, którymi będą zaznaczać sylaby w skandowanych nazwach warzyw (np. klaskanie, stukanie piętami w podłogę itp.). Następnie wyjaśnia: Babcia i dziadek bardzo lubią sałatkę warzywną, bo jest smaczna i zdrowa. Wnuki postanowiły przygotować na Dzień Babci i Dziadka taką sałatkę. Grupa, którą wskażę, będzie mówić sylabami nazwę swojego warzywa i wykonywać gesty tak długo, aż wskażę inną grupę. Pozostałe warzywa w tym czasie cicho czekają. Zmiany grup powinny być częste. Na koniec, na krótką chwilkę, nauczycielka powinna wskazać wszystkie grupy jednocześnie i w ten sposób stworzyć „sałatkę warzywną”.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania