bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 581.03 kb
Stron: 3
Id: 45
Dziecko w świecie pytań
Ciekawość wiąże się z potrzebą poznawania świata. Różne są teorie i poglądy na temat potrzeb, ich hierarchii, struktury, funkcji, sposobu wyrażania. Z potocznej obserwacji ludzi wiemy, że ciekawość ma też rozmaite barwy, odcienie, zakresy i stopnie nasilenia. Wśród dorosłych zauważamy ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Ciekawość wiąże się z potrzebą poznawania świata. Różne są teorie i poglądy na temat potrzeb, ich hierarchii, struktury, funkcji, sposobu wyrażania. Z potocznej obserwacji ludzi wiemy, że ciekawość ma też rozmaite barwy, odcienie, zakresy i stopnie nasilenia. Wśród dorosłych zauważamy niekiedy osoby nie tyle zaciekawione bogactwem otaczającej rzeczywistości, co raczej „ciekawskie”, dociekliwe instrumentalnie, doraźnie, interesownie. Ten rodzaj ciekawości nie służy odkrywaniu prawdy o rzeczach, ludziach, zjawiskach, lecz stanowi – dla samego siebie – parasol ochronny przed „złym światem”. Zadaniem rodziców i wychowawców jest więc stwarzanie korzystnych sytuacji dla pozytywnego, naturalnego funkcjonowania dziecka w świecie pytań i odpowiedzi.
W artykule zostało opisane zagadnienie ciekawości jako źródła pytań, rodzaje potrzeb według koncepcji H. Murraya i A. Maslowa, dziecięce pytania jako potrzeba, umiejętność i sztuka. Autorka postuluje także potrzebę prowadzenia obserwacji dziecka w tym zakresie i podaje wychowawcom konkretne wskazania dotyczące tego, jak zachęcić dzieci do tego, by pytały i odpowiadały, by potrzeba pytań przekształciła się w umiejętność i sztukę.
