bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 697.6 kb
Stron: 5
Id: 836
Dziecko w świecie baśni, bajek i bajeczek
(…) Według wielu psychoanalityków, baśnie poprzez swoją symbolikę docierają do podświadomości i pomagają dzieciom uzmysłowić sobie niektóre lęki, nierzadko przypisane rozwojowi. Na kreatywną rolę wyobraźni dziecięcej zwraca uwagę Arnold Lazarus, znakomity terapeuta, który... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
(…) Według wielu psychoanalityków, baśnie poprzez swoją symbolikę docierają do podświadomości i pomagają dzieciom uzmysłowić sobie niektóre lęki, nierzadko przypisane rozwojowi. Na kreatywną rolę wyobraźni dziecięcej zwraca uwagę Arnold Lazarus, znakomity terapeuta, który skutecznie wykorzystał wyobraźnię do pokonywania u dzieci problemów natury psychicznej. Na przykład problem rywalizacji z bratem czy siostrą wskazuje na wybór określonego rodzaju bajek w terapii. Mogą to być dzieła literackie lub opowiadania wymyślane przez opiekunów, a w końcowym etapie przez same dzieci. Warto zaproponować dzieciom także kończenie bajek, malowanie przeżyć powstałych podczas słuchania oraz inscenizacje. Baśnie więc – podobnie jak zabawa – pomagają uświadomić dzieciom nowe wzory zachowania.
W artykule przeczytamy, w jaki sposób przebiega odbiór fantastycznych treści przez przedszkolaka, jaka jest rola baśni w rozwoju dziecka, jaki rodzaje ekspresji można wyzwolić w dzieciach uczestniczących w zajęciach prowadzonych w oparciu o baśń/bajkę, o jakie metody wspomagające rozwój dziecka mogą być wzbogacone zajęcia z bajką. W artykule zawarte zostały propozycje zabaw z bajką oraz dwa scenariusze: „Świat bajek i bajeczek”, „Moja bajka”.
