bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 697.6 kb
Stron: 5
Id: 836
Dziecko w świecie baśni, bajek i bajeczek
(…) Według wielu psychoanalityków, baśnie poprzez swoją symbolikę docierają do podświadomości i pomagają dzieciom uzmysłowić sobie niektóre lęki, nierzadko przypisane rozwojowi. Na kreatywną rolę wyobraźni dziecięcej zwraca uwagę Arnold Lazarus, znakomity terapeuta, który... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
(…) Według wielu psychoanalityków, baśnie poprzez swoją symbolikę docierają do podświadomości i pomagają dzieciom uzmysłowić sobie niektóre lęki, nierzadko przypisane rozwojowi. Na kreatywną rolę wyobraźni dziecięcej zwraca uwagę Arnold Lazarus, znakomity terapeuta, który skutecznie wykorzystał wyobraźnię do pokonywania u dzieci problemów natury psychicznej. Na przykład problem rywalizacji z bratem czy siostrą wskazuje na wybór określonego rodzaju bajek w terapii. Mogą to być dzieła literackie lub opowiadania wymyślane przez opiekunów, a w końcowym etapie przez same dzieci. Warto zaproponować dzieciom także kończenie bajek, malowanie przeżyć powstałych podczas słuchania oraz inscenizacje. Baśnie więc – podobnie jak zabawa – pomagają uświadomić dzieciom nowe wzory zachowania.
W artykule przeczytamy, w jaki sposób przebiega odbiór fantastycznych treści przez przedszkolaka, jaka jest rola baśni w rozwoju dziecka, jaki rodzaje ekspresji można wyzwolić w dzieciach uczestniczących w zajęciach prowadzonych w oparciu o baśń/bajkę, o jakie metody wspomagające rozwój dziecka mogą być wzbogacone zajęcia z bajką. W artykule zawarte zostały propozycje zabaw z bajką oraz dwa scenariusze: „Świat bajek i bajeczek”, „Moja bajka”.