Dziecko „inteligentne inaczej”?
Agnieszka Wentrych
Maj 2019
"(...) Czy (...) można oczekiwać, iż każdy przedszkolak jest „inteligentny inaczej”, czyli zdolny na swój własny, indywidualny sposób? Czy poznawanie dziecka to między innymi odkrywanie jego indywidualnie złożonej inteligencji, czyli wachlarza zdolności? Czy wychowywanie i nauczanie dziecka powinno ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
"(...) Czy (...) można oczekiwać, iż każdy przedszkolak jest „inteligentny inaczej”, czyli zdolny na swój własny, indywidualny sposób? Czy poznawanie dziecka to między innymi odkrywanie jego indywidualnie złożonej inteligencji, czyli wachlarza zdolności? Czy wychowywanie i nauczanie dziecka powinno ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
O różnych wymiarach inteligencji i zdolności w odniesieniu do koncepcji inteligencji wielorakich.
"(...) Czy (...) można oczekiwać, iż każdy przedszkolak jest „inteligentny inaczej”, czyli zdolny na swój własny, indywidualny sposób? Czy poznawanie dziecka to między innymi odkrywanie jego indywidualnie złożonej inteligencji, czyli wachlarza zdolności? Czy wychowywanie i nauczanie dziecka powinno być skrojone na miarę, czyli dopasowane do potrzeb każdego malucha? Praca z dzieckiem może być niebywale fascynująca, nie sposób się nią znudzić, wymaga wyjątkowej kreatywności, otwartości, empatii, refleksyjności. Potrzeba sporo zdolności, ale i wysiłku, by sprostać takiemu wyzwaniu. „Najważniejszym wkładem, jaki może wnieść oświata do rozwoju dziecka, jest dopomożenie mu w znalezieniu dziedziny, która najbardziej odpowiada jego talentom, w której będzie kompetentnym fachowcem, w której praca będzie dawała mu zadowolenie. (…) Powinniśmy poświęcać mniej czasu na klasyfikowanie uczniów według uzyskiwanych przez nich ocen, a więcej na odkrywanie ich naturalnych predyspozycji czy uzdolnień i rozwijanie ich. Są setki dróg prowadzących do sukcesu i wiele, wiele różnych zdolności, które pomogą nam go odnieść” (...)."Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz