Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 792.83 kb
Id: 8193
Wielkość: 792.83 kb
Id: 8193
Dziecko „inteligentne inaczej”?
Agnieszka Wentrych
Maj 2019
"(...) Czy (...) można oczekiwać, iż każdy przedszkolak jest „inteligentny inaczej”, czyli zdolny na swój własny, indywidualny sposób? Czy poznawanie dziecka to między innymi odkrywanie jego indywidualnie złożonej inteligencji, czyli wachlarza zdolności? Czy wychowywanie i nauczanie dziecka powinno ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
"(...) Czy (...) można oczekiwać, iż każdy przedszkolak jest „inteligentny inaczej”, czyli zdolny na swój własny, indywidualny sposób? Czy poznawanie dziecka to między innymi odkrywanie jego indywidualnie złożonej inteligencji, czyli wachlarza zdolności? Czy wychowywanie i nauczanie dziecka powinno ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
O różnych wymiarach inteligencji i zdolności w odniesieniu do koncepcji inteligencji wielorakich.
"(...) Czy (...) można oczekiwać, iż każdy przedszkolak jest „inteligentny inaczej”, czyli zdolny na swój własny, indywidualny sposób? Czy poznawanie dziecka to między innymi odkrywanie jego indywidualnie złożonej inteligencji, czyli wachlarza zdolności? Czy wychowywanie i nauczanie dziecka powinno być skrojone na miarę, czyli dopasowane do potrzeb każdego malucha? Praca z dzieckiem może być niebywale fascynująca, nie sposób się nią znudzić, wymaga wyjątkowej kreatywności, otwartości, empatii, refleksyjności. Potrzeba sporo zdolności, ale i wysiłku, by sprostać takiemu wyzwaniu. „Najważniejszym wkładem, jaki może wnieść oświata do rozwoju dziecka, jest dopomożenie mu w znalezieniu dziedziny, która najbardziej odpowiada jego talentom, w której będzie kompetentnym fachowcem, w której praca będzie dawała mu zadowolenie. (…) Powinniśmy poświęcać mniej czasu na klasyfikowanie uczniów według uzyskiwanych przez nich ocen, a więcej na odkrywanie ich naturalnych predyspozycji czy uzdolnień i rozwijanie ich. Są setki dróg prowadzących do sukcesu i wiele, wiele różnych zdolności, które pomogą nam go odnieść” (...)."