Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Dziecięca matematyka dwadzieścia lat później

Ewa Zielińska    Luty 2011

Wiek przedszkolny jest najlepszym okresem do wspomagania rozwoju umysłowego dzieci. Jeżeli będzie się to robić umiejętnie, respektując tempo rozwoju umysłowego, uwzględniając różnice indywidualne w tym zakresie i honorując porządek rozwojowy, można skutecznie rozwijać uzdolnienia matematyczne... więcej
Pobierz

Zobacz również

Edyta Gruszczyk-Kolczyńskamatematykaprogramrozwój dzieckawczesne wspomaganieedukacja matematyczna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Luty 2011

Wiek przedszkolny jest najlepszym okresem do wspomagania rozwoju umysłowego dzieci. Jeżeli będzie się to robić umiejętnie, respektując tempo rozwoju umysłowego, uwzględniając różnice indywidualne w tym zakresie i honorując porządek rozwojowy, można skutecznie rozwijać uzdolnienia matematyczne.
W 2010 roku minęło dwadzieścia lat od wprowadzenia do przedszkoli Dziecięcej matematyki. Programu dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych autorstwa Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej. Nadszedł więc właściwy moment, aby dokonać podsumowania i zastanowić się nad tym, jakie zmiany dokonały się w ciągu tych dwudziestu lat w zakresie wspomagania rozwoju umysłowego oraz edukacji matematycznej.


Artykuł traktuje o zmianach w zakresie wspomagania rozwoju umysłowego dzieci oraz w edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym, a także o zmianach metodycznych w kontekście efektywności wspomagania rozwoju umysłowego dzieci oraz edukacji  matematycznej.