Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Dziaberlandia (scenariusz zajęć twórczych dla 6-latków)

Elżbieta Poradzisz  
Grudzień 2013

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Jakie miny robią Rcie? Ćwiczenia logopedyczne służące pionizacji języka. Mieszkańcy Dziaberlandii porozumiewają się, ruszając językiem. Dzieci naśladują ćwiczenia logopedyczne prezentowane przez nauczyciela i obserwują swoje „miny” w lusterkach: • wysuwanie ję... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 503.68 kb
Stron: 2
Id: 3784

Zobacz również

plastyka
scenariusz zajęć
sześciolatek
twórczość

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
plastyka
scenariusz zajęć
sześciolatek
twórczość


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Grudzień 2013

Scenariusz zajęć twórczych, w którym uwzględniono następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • orientują się w schemacie własnego ciała;
  • słuchają uważnie recytowanego przez nauczyciela wiersza;
  • podają propozycje w czasie słownej zabawy twórczej;
  • wykonują czynności według poleceń nauczyciela;
  • tworzą własne improwizacje ruchowe do muzyki;
  • rozdmuchują kleksy atramentu za pomocą słomki na kartce papieru;
  • poznają nową technikę plastyczną;
  • poznają obraz Joana Miro „Nocturne” i na jego podstawie tworzą własne prace;
  • kończą wyraz rozpoczynający się na daną sylabę, tworząc nowe słowo według własnego pomysłu.
Pomysł zajęć został oparty na treści fragmentu wiersza Dziaberliada C. S. Lewisa w przekładzie S. Barańczaka:

Brzdęśniało już; ślimonne prztowie
Wyrło i warło się w gulbieży;
Zmimszałe ćwiły borogovie
I rcie grdypały z mszerzy.

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Jakie miny robią Rcie? Ćwiczenia logopedyczne służące pionizacji języka. Mieszkańcy Dziaberlandii porozumiewają się, ruszając językiem. Dzieci naśladują ćwiczenia logopedyczne prezentowane przez nauczyciela i obserwują swoje „miny” w lusterkach: • wysuwanie języka na brodę, górną wargę, na boki; • rysowanie językiem małych i dużych kółek; • „malowanie” językiem podniebienia (język szeroki, płaski); • „spychanie” językiem górnej wargi; • kląskanie; • przeciskanie języka przez zęby; • próba dotknięcia językiem nosa i brody; • wypychanie językiem policzków.