bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 714.22 kb
Stron: 2
Id: 3031
Dyzio marzyciel – zabawy z wierszami Juliana Tuwima
Fragment artykułu: Praca z wierszem nie musi być nudna. Warto zadbać o zaznajomienie dzieci z poezją już od najmłodszych lat. Wiersze powinny inspirować nauczyciela do różnorodnej pracy z przedszkolakami.Tę rolę spełniają utwory Juliana Tuwima. Przykładowy pomysł na zabawę z wierszem J. T... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Praca z wierszem nie musi być nudna. Warto zadbać o zaznajomienie dzieci z poezją już od najmłodszych lat. Wiersze powinny inspirować nauczyciela do różnorodnej pracy z przedszkolakami.Tę rolę spełniają utwory Juliana Tuwima.
Przykładowy pomysł na zabawę z wierszem J. Tuwima „Pstryk”:
Tekst wiersza „Pstryk” oprócz walorów edukacyjnych, które wymagają omówienia przez nauczyciela, inspiruje do pracy plastycznej. Pod koniec omawiania wiersza, który możemy wykorzystać jako wprowadzenie do zajęć o urządzeniach elektrycznych, proponuję wykonać dwie prace plastyczne na białej i szarej kartce. Na białej dzieci przedstawiają, jak wygląda ich otoczenie, gdy światło jest włączone, na szarej zaś rysują, jak wygląda pomieszczenie, gdy jest ciemno. Dla ułatwienia pracy można przyciemnić salę i omówić różnice pomiędzy oświetloną a zaciemnioną salą. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, możemy odwołać się do doświadczeń dzieci i zapytać, jak wygląda pokój, gdy jest ciemno, a jak po zmroku. Można również przeprowadzić zabawę w teatr cieni, przy okazji ucząc dzieci, jak za pomocą rąk zrobić ptaka lub zająca.
W dalszej części artykułu znajdziemy praktyczne pomysły na zabawy do następujących wierszy J. Tuwima:
- „Lokomotywa”;
- „Dyzio marzyciel”;
- „Abecadło”.