Dyrektor – „motywator”
Fragment artykułu: System motywacyjny w procesie pracy to całość zabiegów kierownictwa odnoszących się do personelu, które mają na celu wzbudzenie w pracownikach chęci sprawnego wykonania założonych zadań. Pracownicy placówek oświatowych są otwarci na wprowadzanie efektywnych, ... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Fragment artykułu:
System motywacyjny w procesie pracy to całość zabiegów kierownictwa odnoszących się do personelu, które mają na celu wzbudzenie w pracownikach chęci sprawnego wykonania założonych zadań. Pracownicy placówek oświatowych są otwarci na wprowadzanie efektywnych, nowoczesnych metod pracy i to nie tylko dydaktycznej, ale i organizacyjnej.
Jak sprawić, by praca – jedno z podstawowych zadań i wyzwań w życiu każdego człowieka – była źródłem satysfakcji, zadowolenia, samorealizacji i wewnętrznego spokoju? Czy zwiększenie dodatku motywacyjnego (jednego z najbardziej znanych i najczęściej stosowanych motywatorów) to jedyny sposób na wzrost ich zaangażowania i chęci do pracy? Co jeszcze oprócz finansów motywuje pracowników do twórczego działania?
Jedną z najważniejszych umiejętności, jakie musi posiadać dyrektor placówki oświatowej, jest umiejętność kierowania ludźmi. Właściwe kierowanie podwładnymi jest zarazem jednym z najtrudniejszych wyzwań, jakim musi sprostać pracodawca. Najlepiej by było, gdyby osoby sprawujące funkcje kierownicze miały przygotowanie z dziedziny psychologii, gdyż taka wiedza ułatwia właściwe postępowanie z ludźmi, a także oddziaływanie na nich. Umiejętność wpływania na zachowania pracowników jest bardzo ważna, jeżeli chcemy, by wykonywali obowiązki zgodnie z naszymi oczekiwaniami.
Pracodawca, który chce odnieść sukces, musi stworzyć zespół odpowiednio zmotywowany do pracy. W przeciwnym wypadku najbardziej ambitne plany legną w gruzach, gdyż nie będzie ich miał kto wprowadzać w życie z należytym zaangażowaniem.
W dalszej części tego fachowego tekstu znajdziemy:
- informacje o metodzie KITA jako jednej z metod motywacji;
- opis czterech typów reakcji – uzależnionych od rodzaju osobowości i charakteru otoczenia – ludzi wraz z zaznaczeniem, co dla danego typu człowieka jest szczególnym motywatorem;
- odpowiedź na pytanie, co motywuje nauczycieli do pracy oraz jak stworzyć skuteczny system motywowania, a przede wszystkim – jak być skutecznie motywującym dyrektorem.