bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 719.05 kb
Stron: 4
Id: 152
Dwujęzyczność w przedszkolu
(…) Z zagadnieniem wczesnej edukacji językowej są ściśle związane pojęcia dwujęzyczności i bilingwizmu. Pojęcia te definiowane są jako „umiejętność równorzędnego posługiwania się dwoma językami w mowie i piśmie” (K. Kamińska, 2005, s. 245). Jak zauważa Małgorzata Falkiewicz... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
(…) Z zagadnieniem wczesnej edukacji językowej są ściśle związane pojęcia dwujęzyczności i bilingwizmu. Pojęcia te definiowane są jako „umiejętność równorzędnego posługiwania się dwoma językami w mowie i piśmie” (K. Kamińska, 2005, s. 245). Jak zauważa Małgorzata Falkiewicz-Szult, należy jednak podkreślić, że w odniesieniu do przedszkolaków, nie chodzi o nabycie biegłości w posługiwaniu się językiem obcym, lecz o możliwość osłuchania się ze słowami, wyrażeniami i prostymi zdaniami (2009, s. 209).
Na idei dwu- i wielojęzyczności swoją pracę opierają przedszkola niemieckie zrzeszone w Grupie Fröbel, które promują właśnie wczesną edukację wielojęzyczną i czynią z niej jeden z głównych celów swojej pracy edukacyjnej (Bilingual Kindergartens). O tym, jak wygląda ona w praktyce, opowiem za chwilę, w tym miejscu warto jeszcze poczynić uwagę, iż uczenie języka obcego w przedszkolu jest wprowadzaniem dziecka w nowy świat językowy.
W artykule opisano komponent kulturowy w edukacji językowej, pojęcie dwujęzyczności równoczesnej oraz sukcesywnej, znaczenie pierwszych lat życia człowieka w kontekście nauczania/uczenia się języka obcego, zakres realizacji edukacji w zakresie języków obcych w polskich przedszkolach, zasady nauczania języka obcego oraz współpracę polskich i niemieckich przedszkoli (projekt Language Garden).