bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 349.87 kb
Stron: 2
Id: 1413
Dwanaście modułów – jedna praktyka
W początkowej fazie edukacji przedszkolnej dziecko postrzega i przyswaja pojedyncze normy sensoryczne. Jednak stopniowo nabywa biegłości w codziennym i automatycznym posługiwaniu się całym systemem tych norm. Według Leonida Vengera, który pierwszy rozpoczął pracę nad praktyczną aplikacją teor... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
W początkowej fazie edukacji przedszkolnej dziecko postrzega i przyswaja pojedyncze normy sensoryczne. Jednak stopniowo nabywa biegłości w codziennym i automatycznym posługiwaniu się całym systemem tych norm. Według Leonida Vengera, który pierwszy rozpoczął pracę nad praktyczną aplikacją teorii społeczno-kulturowej Wygotskiego, ten proces odgrywa decydującą rolę w rozwoju umysłowym dziecka.
Świat rzeczywisty jest obfity w różnorodność kolorów, kształtów i form. Nasze zmysły dają nam możliwość odbierania tej różnorodności, ale to kultura uczy nas sensowności naszego postrzegania. Nie widzimy, słyszymy lub czujemy w sposób bezpośredni, lecz za pomocą specjalnych „okularów” – absorbowanych norm odnoszących się do koloru, rozmiaru i kształtu.
Artykuł porusza zagadnienie rozwoju umysłowego dziecka z perspektywy tzw. matematyki sensorycznej i rozwoju sensorycznego w ogóle. Zostały w nim omówione etapy nabywania norm sensorycznych oraz ich systematyzacji. Częścią artykułu jest także przykładowy scenariusz zajęć, których celem jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania siedmiu wybranych kolorów oraz ćwiczenie dobierania kolorów według tzw. norm sensorycznych.
Artykuł powstał na podstawie książki Technologia rozwoju dziecka autorstwa G. Doyla oraz programu „Klucz do uczenia się”, moduł „Matematyka sensoryczna”.