Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Dwanaście modułów – jedna praktyka

Ida Winiarek   Wrzesień 2011

W początkowej fazie edukacji przedszkolnej dziecko postrzega i przyswaja pojedyncze normy sensoryczne. Jednak stopniowo nabywa biegłości w codziennym i automatycznym posługiwaniu się całym systemem tych norm. Według Leonida Vengera, który pierwszy rozpoczął pracę nad praktyczną aplikacją teor... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

W początkowej fazie edukacji przedszkolnej dziecko postrzega i przyswaja pojedyncze normy sensoryczne. Jednak stopniowo nabywa biegłości w codziennym i automatycznym posługiwaniu się całym systemem tych norm. Według Leonida Vengera, który pierwszy rozpoczął pracę nad praktyczną aplikacją teorii społeczno-kulturowej Wygotskiego, ten proces odgrywa decydującą rolę w rozwoju umysłowym dziecka.
Świat rzeczywisty jest obfity w różnorodność kolorów, kształtów i form. Nasze zmysły dają nam możliwość odbierania tej różnorodności, ale to kultura uczy nas sensowności naszego postrzegania. Nie widzimy, słyszymy lub czujemy w sposób bezpośredni, lecz za pomocą specjalnych „okularów” – absorbowanych norm odnoszących się do koloru, rozmiaru i kształtu.


Artykuł porusza zagadnienie rozwoju umysłowego dziecka z perspektywy tzw. matematyki sensorycznej i rozwoju sensorycznego w ogóle. Zostały w nim omówione etapy nabywania norm sensorycznych oraz ich systematyzacji. Częścią artykułu jest także przykładowy scenariusz zajęć, których celem jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania siedmiu wybranych kolorów oraz ćwiczenie dobierania kolorów według tzw. norm sensorycznych.


Artykuł powstał na podstawie książki Technologia rozwoju dziecka autorstwa G. Doyla oraz programu „Klucz do uczenia się”, moduł „Matematyka sensoryczna”.

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz