Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 465.53 kb
Stron: 3
Id: 3789

Drzewko światła (Baśniowa Kapela)

Adam Szafraniec   Grudzień 2013

Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyo... więcej
Pobierz

Zobacz również

Boże Narodzeniemuzykascenariusz zajęćwychowaniewychowanie do wartości

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Muzyka i śpiew, pląsy i taniec

Więcej z tego numeru

Grudzień 2013

Scenariusz zajęć służących rozwijaniu szlachetnych postaw, kształtujących kulturę osobistą i uwrażliwiających na drugiego człowieka. A wszystko to w klimacie zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.

Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
  • słuchowisko o świętach Bożego Narodzenia – znajdziesz je TU;
  • autorską piosenkę „Światełko” – TU;
  • szablony ozdób choinkowych – TU.
Od Autora: Nieodłącznym motywem Bożego Narodzenia jest światło. Wszystko zaczyna się od momentu pojawienia się w wigilijny wieczór pierwszej gwiazdy, która staje się znakiem do wspólnego spotkania przy świątecznym stole. Światłem rozbłyskują choinki, domy, ulice, witryny sklepowe. Światło rozpala nasze serca. Blask światła rozjaśnia mrok nocy. Zajęcia dotyczące Bożego Narodzenia nie są łatwe do organizacji, zwłaszcza że najczęściej odbywają się za dnia. Spróbujmy zatem znaleźć światło w inny sposób, odwołując się do wyobraźni dzieci i do metafor. Niech odzwierciedli się ono w zachowaniach i postawach przedszkolaków, których wizualizacją będzie świąteczne drzewko przyozdobione światłem ich pozytywnych zachowań.
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyozdobimy dobrymi uczynkami. Cele: • kreowanie właściwych (pozytywnych) postaw dzieci; • ukazywanie głębi świąt Bożego Narodzenia i ich symboliki. Potrzebne materiały: przygotowane wcześniej kartki kolorowego (lub białego – do kolorowania) papieru z rysunkami: gwiazdka, aniołek, serduszko, kredki i nożyczki, nici, karteczki lub niewielkie naklejki w kolorze zielonym z inicjałami lub nazwiskami dzieci, wybrany z płytoteki utwór muzyki klasycznej lub dowolna piosenka w klimatach świątecznych, pudełko na ozdoby (pudło światła). Przebieg: Nauczyciel mówi: Spójrzcie, oto drzewko choinkowe. Zobaczcie, ile ma gałązek. Dotknijcie. Dzieci dotykają drzewka. Nauczyciel: Czy wszystkie gałązki mają jednakową długość? Dzieci: Nie. Nauczyciel: Jak wygląda choinka, gdy nie ma na niej ozdób choinkowych? Dzieci odpowiadają. Nauczyciel: Proponuję, abyśmy w szczególny sposób przygotowali się do Świąt. Każde dziecko będzie miało swoją gałązkę na naszej choince. Możecie sami wybrać gałązkę dobrych uczynków, uprzedzam jednak, że im dłuższa gałązka, tym bardziej trzeba się będzie postarać, aby ją przyozdobić dobrymi uczynkami. To będzie nasze drzewko światła. Spróbujmy już teraz rozróżnić, co należy do światła, a co do ciemności (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania