
Drzewko światła (Baśniowa Kapela)
Adam Szafraniec
Grudzień 2013
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyo... więcej
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyo... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Pomoce dydaktyczne 2
Scenariusz zajęć służących rozwijaniu szlachetnych postaw, kształtujących kulturę osobistą i uwrażliwiających na drugiego człowieka. A wszystko to w klimacie zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.
Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyozdobimy dobrymi uczynkami. Cele: • kreowanie właściwych (pozytywnych) postaw dzieci; • ukazywanie głębi świąt Bożego Narodzenia i ich symboliki. Potrzebne materiały: przygotowane wcześniej kartki kolorowego (lub białego – do kolorowania) papieru z rysunkami: gwiazdka, aniołek, serduszko, kredki i nożyczki, nici, karteczki lub niewielkie naklejki w kolorze zielonym z inicjałami lub nazwiskami dzieci, wybrany z płytoteki utwór muzyki klasycznej lub dowolna piosenka w klimatach świątecznych, pudełko na ozdoby (pudło światła). Przebieg: Nauczyciel mówi: Spójrzcie, oto drzewko choinkowe. Zobaczcie, ile ma gałązek. Dotknijcie. Dzieci dotykają drzewka. Nauczyciel: Czy wszystkie gałązki mają jednakową długość? Dzieci: Nie. Nauczyciel: Jak wygląda choinka, gdy nie ma na niej ozdób choinkowych? Dzieci odpowiadają. Nauczyciel: Proponuję, abyśmy w szczególny sposób przygotowali się do Świąt. Każde dziecko będzie miało swoją gałązkę na naszej choince. Możecie sami wybrać gałązkę dobrych uczynków, uprzedzam jednak, że im dłuższa gałązka, tym bardziej trzeba się będzie postarać, aby ją przyozdobić dobrymi uczynkami. To będzie nasze drzewko światła. Spróbujmy już teraz rozróżnić, co należy do światła, a co do ciemności (…).
Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
- słuchowisko o świętach Bożego Narodzenia – znajdziesz je TU;
- autorską piosenkę „Światełko” – TU;
- szablony ozdób choinkowych – TU.
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyozdobimy dobrymi uczynkami. Cele: • kreowanie właściwych (pozytywnych) postaw dzieci; • ukazywanie głębi świąt Bożego Narodzenia i ich symboliki. Potrzebne materiały: przygotowane wcześniej kartki kolorowego (lub białego – do kolorowania) papieru z rysunkami: gwiazdka, aniołek, serduszko, kredki i nożyczki, nici, karteczki lub niewielkie naklejki w kolorze zielonym z inicjałami lub nazwiskami dzieci, wybrany z płytoteki utwór muzyki klasycznej lub dowolna piosenka w klimatach świątecznych, pudełko na ozdoby (pudło światła). Przebieg: Nauczyciel mówi: Spójrzcie, oto drzewko choinkowe. Zobaczcie, ile ma gałązek. Dotknijcie. Dzieci dotykają drzewka. Nauczyciel: Czy wszystkie gałązki mają jednakową długość? Dzieci: Nie. Nauczyciel: Jak wygląda choinka, gdy nie ma na niej ozdób choinkowych? Dzieci odpowiadają. Nauczyciel: Proponuję, abyśmy w szczególny sposób przygotowali się do Świąt. Każde dziecko będzie miało swoją gałązkę na naszej choince. Możecie sami wybrać gałązkę dobrych uczynków, uprzedzam jednak, że im dłuższa gałązka, tym bardziej trzeba się będzie postarać, aby ją przyozdobić dobrymi uczynkami. To będzie nasze drzewko światła. Spróbujmy już teraz rozróżnić, co należy do światła, a co do ciemności (…).