Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 465.53 kb
Stron: 3
Id: 3789
Wielkość: 465.53 kb
Stron: 3
Id: 3789
Drzewko światła (Baśniowa Kapela)
Adam Szafraniec
Grudzień 2013
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyo... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyo... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie. Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Scenariusz zajęć służących rozwijaniu szlachetnych postaw, kształtujących kulturę osobistą i uwrażliwiających na drugiego człowieka. A wszystko to w klimacie zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.
Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyozdobimy dobrymi uczynkami. Cele: • kreowanie właściwych (pozytywnych) postaw dzieci; • ukazywanie głębi świąt Bożego Narodzenia i ich symboliki. Potrzebne materiały: przygotowane wcześniej kartki kolorowego (lub białego – do kolorowania) papieru z rysunkami: gwiazdka, aniołek, serduszko, kredki i nożyczki, nici, karteczki lub niewielkie naklejki w kolorze zielonym z inicjałami lub nazwiskami dzieci, wybrany z płytoteki utwór muzyki klasycznej lub dowolna piosenka w klimatach świątecznych, pudełko na ozdoby (pudło światła). Przebieg: Nauczyciel mówi: Spójrzcie, oto drzewko choinkowe. Zobaczcie, ile ma gałązek. Dotknijcie. Dzieci dotykają drzewka. Nauczyciel: Czy wszystkie gałązki mają jednakową długość? Dzieci: Nie. Nauczyciel: Jak wygląda choinka, gdy nie ma na niej ozdób choinkowych? Dzieci odpowiadają. Nauczyciel: Proponuję, abyśmy w szczególny sposób przygotowali się do Świąt. Każde dziecko będzie miało swoją gałązkę na naszej choince. Możecie sami wybrać gałązkę dobrych uczynków, uprzedzam jednak, że im dłuższa gałązka, tym bardziej trzeba się będzie postarać, aby ją przyozdobić dobrymi uczynkami. To będzie nasze drzewko światła. Spróbujmy już teraz rozróżnić, co należy do światła, a co do ciemności (…).
Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
- słuchowisko o świętach Bożego Narodzenia – znajdziesz je TU;
- autorską piosenkę „Światełko” – TU;
- szablony ozdób choinkowych – TU.
Wybrana propozycja ze scenariusza: Przyozdabiamy drzewko światła. W wybranym miejscu sali stawiamy drzewko choinkowe bez ozdób. Każde dziecko przynosi z domu bombkę choinkową z inicjałami, aby rozróżnić, która ozdoba, do kogo należy. Podejmujemy z dziećmi postanowienie, że świąteczne drzewko przyozdobimy dobrymi uczynkami. Cele: • kreowanie właściwych (pozytywnych) postaw dzieci; • ukazywanie głębi świąt Bożego Narodzenia i ich symboliki. Potrzebne materiały: przygotowane wcześniej kartki kolorowego (lub białego – do kolorowania) papieru z rysunkami: gwiazdka, aniołek, serduszko, kredki i nożyczki, nici, karteczki lub niewielkie naklejki w kolorze zielonym z inicjałami lub nazwiskami dzieci, wybrany z płytoteki utwór muzyki klasycznej lub dowolna piosenka w klimatach świątecznych, pudełko na ozdoby (pudło światła). Przebieg: Nauczyciel mówi: Spójrzcie, oto drzewko choinkowe. Zobaczcie, ile ma gałązek. Dotknijcie. Dzieci dotykają drzewka. Nauczyciel: Czy wszystkie gałązki mają jednakową długość? Dzieci: Nie. Nauczyciel: Jak wygląda choinka, gdy nie ma na niej ozdób choinkowych? Dzieci odpowiadają. Nauczyciel: Proponuję, abyśmy w szczególny sposób przygotowali się do Świąt. Każde dziecko będzie miało swoją gałązkę na naszej choince. Możecie sami wybrać gałązkę dobrych uczynków, uprzedzam jednak, że im dłuższa gałązka, tym bardziej trzeba się będzie postarać, aby ją przyozdobić dobrymi uczynkami. To będzie nasze drzewko światła. Spróbujmy już teraz rozróżnić, co należy do światła, a co do ciemności (…).