Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 601.19 kb
Stron: 4
Id: 1905

Dogoedukacja – czyli jak nauczyć dzieci empatii

Małgorzata Cieśla   Czerwiec 2012

Fragment artykułu: Zadaniem nauczycieli jest przekazywanie dzieciom treści umożliwiających im – nie tylko w przyszłości, ale już teraz – godne i etyczne funkcjonowanie w społeczeństwie. Uczymy nie tylko wiedzy encyklopedycznej, ale także wychowujemy młodsze pokolenia, dając dobry przykł... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

bezpieczeństwoedukacja przyrodniczainspiracjemetody aktywneprojekty edukacyjne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Fragment artykułu:
Zadaniem nauczycieli jest przekazywanie dzieciom treści umożliwiających im – nie tylko w przyszłości, ale już teraz – godne i etyczne funkcjonowanie w społeczeństwie. Uczymy nie tylko wiedzy encyklopedycznej, ale także wychowujemy młodsze pokolenia, dając dobry przykład i tłumacząc sprawy trudne i niezrozumiałe.
Tematyka prozwierzęca jest jedną z najbardziej istotnych i pomocnych w edukowaniu naszych podopiecznych treści. A jednocześnie – często pomijaną. Niewątpliwie jedną z najdelikatniejszych materii, z którymi obcuje nauczyciel, jest sfera uczuć. Miło jest spotkać po latach swego byłego wychowanka i z dumą stwierdzić, że jest dobrym człowiekiem. Jestem przekonana, że to właśnie w dużej mierze dzięki edukacji przedszkolnej człowiek ten w swym dorosłym życiu zachowuje się w sposób godny i etyczny. Spektrum takich zachowań jest szerokie – ja chciałabym się skupić na aspekcie zachowań prozwierzęcych. Nie w tym rzecz, by z każdego dziecka uczynić na siłę opiekuna zwierząt, ale by nauczyć dzieci akceptowania naszych „braci mniejszych” i wspólnej koegzystencji z nimi. Aby nauczyć akceptacji i szacunku, trzeba doprowadzić do konfrontacji dwóch grup: młodych ludzi i zwierząt.
Czemu zachwalam zajęcia prowadzone z udziałem zwierząt? Przekonują mnie do nich moje własne doświadczenia oraz wyniki przeprowadzonej już w 1964 r. szczegółowej analizy na temat wpływu ulubionych zwierząt na stan zdrowia człowieka.


W dalszej części artykułu przeczytamy m.in. o:
- sposobach prowadzenia i rodzajach zajęć z udziałem zwierząt;
- metodach uwrażliwiania dzieci na niedolę bezpańskich zwierząt;
- kontrowersjach związanych z przygarnięciem przez grupę przedszkolną zwierzęcego lokatora;
- warunkach koniecznych do przeprowadzenia zajęć z zakresu dogoterapii i dogoedukacji;
- możliwościach wykorzystania dogoedukacji do realizacji zadań zawartych w podstawie programowej.

Dowiemy się również, co dzieci powinny wiedzieć na temat zachowania się w kontakcie z psem.


Objętość artykułu:
4 strony.