Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 721.2 kb
Stron: 3
Id: 2909

Dobre maniery zawsze w cenie

Monika Urbańska   Wrzesień 2012

Fragment artykułu: Savoir-vivre dotyczy każdej sfery życia, a w środowisku zawodowym jest szczególnie ważny. To styl funkcjonowania w społeczeństwie i traktowanie go jako „sztywniactwo” to dopiero faux pas. Dobre maniery to doskonała metoda autoprezentacji, a także wstęp do dobre... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

dyrektorkomunikacja interpersonalnamenadżerpromocjaprzedszkolecykl Jak się pokazać?

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Fragment artykułu:
Savoir-vivre dotyczy każdej sfery życia, a w środowisku zawodowym jest szczególnie ważny. To styl funkcjonowania w społeczeństwie i traktowanie go jako „sztywniactwo” to dopiero faux pas. Dobre maniery to doskonała metoda autoprezentacji, a także wstęp do dobrej relacji interpersonalnej.
Kierowanie się zasadami savoirvivre’u daje poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie, często ułatwia rozmowę, jak również ociepla ogólną atmosferę. Znajomość zasad dobrego zachowania pomaga odnaleźć się w każdej, nawet najbardziej niezręcznej sytuacji
Jak pisze Brigitte Nagiller w swojej świetnej książce „Styl i dobre maniery”: Badania przeprowadzone przez politechnikę w Darmstadcie, polegające na śledzeniu losów 6500 absolwentów na przestrzeni dziesięcioleci od ukończenia uczelni, wykazały w sposób jednoznaczny, że to właściwy styl i dobre maniery są czynnikiem decydującym o karierze. Wygląd zewnętrzny, zachowania oraz swoboda stanowią klucz do sukcesu (...). Jedno jest pewne – pracodawcy szukają coraz częściej nowych sposobów nawiązania długotrwałej więzi z klientem. Jednym z nich jest zatrudnianie pracowników, którzy się mogą poszczycić nienagannymi manierami, budując przy tym dobry wizerunek firmy, a także swój własny.

W dalszej części artykułu przeczytamy m.in. o tym, jak powinno wyglądać profesjonalne:

  • powitanie;
  • przedstawienie się;
  • wymiana wizytówek (i sama wizytówka);
  • korzystanie z telefonu komórkowego (m.in. jaki dzwonek powinna mieć ustawiony i jaki jej design powinniśmy wybrać);
  • korespondencja listowna.

Przeczytamy także co nieco na temat znaczenia punktualności w budowaniu pozytywnego wizerunku placówki.

Objętość artykułu:
3 strony.

 

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz