Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 721.2 kb
Stron: 3
Id: 2909

Dobre maniery zawsze w cenie

Monika Urbańska   Wrzesień 2012

Fragment artykułu: Savoir-vivre dotyczy każdej sfery życia, a w środowisku zawodowym jest szczególnie ważny. To styl funkcjonowania w społeczeństwie i traktowanie go jako „sztywniactwo” to dopiero faux pas. Dobre maniery to doskonała metoda autoprezentacji, a także wstęp do dobre... więcej
Pobierz

Zobacz również

dyrektorkomunikacja interpersonalnamenadżerpromocjaprzedszkolecykl Jak się pokazać?

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2012

Fragment artykułu:
Savoir-vivre dotyczy każdej sfery życia, a w środowisku zawodowym jest szczególnie ważny. To styl funkcjonowania w społeczeństwie i traktowanie go jako „sztywniactwo” to dopiero faux pas. Dobre maniery to doskonała metoda autoprezentacji, a także wstęp do dobrej relacji interpersonalnej.
Kierowanie się zasadami savoirvivre’u daje poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie, często ułatwia rozmowę, jak również ociepla ogólną atmosferę. Znajomość zasad dobrego zachowania pomaga odnaleźć się w każdej, nawet najbardziej niezręcznej sytuacji
Jak pisze Brigitte Nagiller w swojej świetnej książce „Styl i dobre maniery”: Badania przeprowadzone przez politechnikę w Darmstadcie, polegające na śledzeniu losów 6500 absolwentów na przestrzeni dziesięcioleci od ukończenia uczelni, wykazały w sposób jednoznaczny, że to właściwy styl i dobre maniery są czynnikiem decydującym o karierze. Wygląd zewnętrzny, zachowania oraz swoboda stanowią klucz do sukcesu (...). Jedno jest pewne – pracodawcy szukają coraz częściej nowych sposobów nawiązania długotrwałej więzi z klientem. Jednym z nich jest zatrudnianie pracowników, którzy się mogą poszczycić nienagannymi manierami, budując przy tym dobry wizerunek firmy, a także swój własny.

W dalszej części artykułu przeczytamy m.in. o tym, jak powinno wyglądać profesjonalne:

  • powitanie;
  • przedstawienie się;
  • wymiana wizytówek (i sama wizytówka);
  • korzystanie z telefonu komórkowego (m.in. jaki dzwonek powinna mieć ustawiony i jaki jej design powinniśmy wybrać);
  • korespondencja listowna.

Przeczytamy także co nieco na temat znaczenia punktualności w budowaniu pozytywnego wizerunku placówki.

Objętość artykułu:
3 strony.