Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 1056.39 kb
Id: 348
Dlaczego warto i trzeba korzystać z małych pomocników w edukacji przedszkolnej
W sytuacjach życiowych dzieci pomagają sobie nawzajem, zwykle starsze pomagają młodszym, i – niejako przy okazji – jedno dziecko uczy drugie. Natomiast nauczycielki w przedszkolu są przekonane, że muszą osobiście nauczyć wszystkie dzieci i każde z osobna tego, co zaplanowały. Rzadko lub ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
W sytuacjach życiowych dzieci pomagają sobie nawzajem, zwykle starsze pomagają młodszym, i – niejako przy okazji – jedno dziecko uczy drugie. Natomiast nauczycielki w przedszkolu są przekonane, że muszą osobiście nauczyć wszystkie dzieci i każde z osobna tego, co zaplanowały. Rzadko lub wcale nie korzystają z pomocy dzieci, które potrafią i wiedzą więcej niż ich koledzy. Jeżeli się na to decydują, to zwykle podczas zajęć plastycznych i technicznych, gdy dzieci np. konstruują makietę osiedla, wykonują ozdoby choinkowe itp. Podczas takich zajęć sprawniejsze dzieci dominują i wyręczają inne w wykonaniu trudniejszych czynności. W wykładzie tym postaram się uzasadnić, że można i trzeba organizować zajęcia, w których dzieci o większych możliwościach umysłowych uczą inne dzieci tego, co potrafią.
W artykule znajdziemy odpowiedzi na następujące pytania:
- Czym się różni proces nauczania zorganizowany przez dorosłego nauczyciela od nauczania przez inne dziecko?
- Czy interakcja z rówieśnikiem lepiej wpływa na rozwój poznawczy dziecka niż interakcja z dorosłym?
- Na co należy zwrócić uwagę, przygotowując zajęcia z małymi pomocnikami, by osiągnąć najlepsze efekty edukacyjne?