Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Dla dobra dziecka. Jak współpracować z nauczycielami?

Dorota Smoleń  
Wrzesień 2012

Fragment artykułu: Nie stoimy naprzeciwko siebie, ale po jednej stronie, za plecami dziecka, chcąc je wesprzeć; Najważniejsze jest dziecko, szukajmy wspólnych rozwiązań – mówią nauczyciele, z którymi rozmawiałam, przygotowując ten artykuł. Jak nauczyciele przedszkola wyob... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 1
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 505.37 kb
Stron: 3
Id: 2886

Zobacz również

pedagogizacja
rodzice

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
pedagogizacja
rodzice


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2012

Fragment artykułu:
Nie stoimy naprzeciwko siebie, ale po jednej stronie, za plecami dziecka, chcąc je wesprzeć; Najważniejsze jest dziecko, szukajmy wspólnych rozwiązań – mówią nauczyciele, z którymi rozmawiałam, przygotowując ten artykuł. Jak nauczyciele przedszkola wyobrażają sobie kontakty z rodzicami, a jak one wyglądają w rzeczywistości? Co pedagodzy radzą rodzicom? Czego rodzice powinni się wystrzegać?
Marta Banaszek przez rok pracowała w miniprzedszkolu Klub Zabawy i Twórczego Rozwoju „Jajo” w Legionowie. Zapytana, jak wyobraża sobie kontakty z rodzicami, uściśla: Czy chodzi o idealne kontakty, czy rzeczywiste? W rzeczywistości większość rodziców nie czyta ogłoszeń na tablicach, nie zagląda na stronę internetową i nie pojawia się na zebraniach. Przedszkole stara się różnymi drogami dotrzeć z informacją do rodziców, gdyż bezpośrednio nie zawsze jest to możliwe – dziecko odbierają np. dziadkowie lub opiekunka – mimo to ten kontakt i tak jest słaby. Najczęstszą wymówką są brak czasu i praca. Nauczyciele często czują się lekceważeni.
Dorota Kontowicz pracuje w Krakowie, jest nauczycielką z 5-letnim stażem: Kontakty z rodzicami są w pracy nauczyciela codziennością. Dla mnie najistotniejsze jest, aby rodzic uczestniczył we wszystkim, co dotyczy bezpośrednio codzienności dziecka, tzn. przychodził na zebrania, uroczystości, na ewentualne zaproszenie ze strony nauczyciela oraz aby, jeśli jest taka potrzeba, dzielił się trudnościami, których dziecko doświadcza na obecnym etapie rozwoju. Dobrze, jeśli tym kontaktom towarzyszy szczerość i gotowość do współpracy, np. jeśli chodzi o ujednolicenie oddziaływań wychowawczych. Uważam, że w tego typu relacji powinien być zachowany pewien dystans, nie powinna to być relacja koleżeńska.

Artykuł z zakresu organizowania współpracy z rodzicami, który warto polecić rodzicom. Rodzice znajdą w nim cenne i praktyczne informacje dotyczące m.in. tego:

  • jak nauczyciele wyobrażają sobie idealną współpracę z rodzicami;
  • co doświadczeni nauczyciele radzą rodzicom w omawianym zakresie;
  • czego unikać w kontaktach z nauczycielami.


Objętość artykułu: 3 strony.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania