Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Dla dobra dziecka. Jak współpracować z nauczycielami?

Dorota Smoleń   Wrzesień 2012

Fragment artykułu: Nie stoimy naprzeciwko siebie, ale po jednej stronie, za plecami dziecka, chcąc je wesprzeć; Najważniejsze jest dziecko, szukajmy wspólnych rozwiązań – mówią nauczyciele, z którymi rozmawiałam, przygotowując ten artykuł. Jak nauczyciele przedszkola wyob... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Fragment artykułu:
Nie stoimy naprzeciwko siebie, ale po jednej stronie, za plecami dziecka, chcąc je wesprzeć; Najważniejsze jest dziecko, szukajmy wspólnych rozwiązań – mówią nauczyciele, z którymi rozmawiałam, przygotowując ten artykuł. Jak nauczyciele przedszkola wyobrażają sobie kontakty z rodzicami, a jak one wyglądają w rzeczywistości? Co pedagodzy radzą rodzicom? Czego rodzice powinni się wystrzegać?
Marta Banaszek przez rok pracowała w miniprzedszkolu Klub Zabawy i Twórczego Rozwoju „Jajo” w Legionowie. Zapytana, jak wyobraża sobie kontakty z rodzicami, uściśla: Czy chodzi o idealne kontakty, czy rzeczywiste? W rzeczywistości większość rodziców nie czyta ogłoszeń na tablicach, nie zagląda na stronę internetową i nie pojawia się na zebraniach. Przedszkole stara się różnymi drogami dotrzeć z informacją do rodziców, gdyż bezpośrednio nie zawsze jest to możliwe – dziecko odbierają np. dziadkowie lub opiekunka – mimo to ten kontakt i tak jest słaby. Najczęstszą wymówką są brak czasu i praca. Nauczyciele często czują się lekceważeni.
Dorota Kontowicz pracuje w Krakowie, jest nauczycielką z 5-letnim stażem: Kontakty z rodzicami są w pracy nauczyciela codziennością. Dla mnie najistotniejsze jest, aby rodzic uczestniczył we wszystkim, co dotyczy bezpośrednio codzienności dziecka, tzn. przychodził na zebrania, uroczystości, na ewentualne zaproszenie ze strony nauczyciela oraz aby, jeśli jest taka potrzeba, dzielił się trudnościami, których dziecko doświadcza na obecnym etapie rozwoju. Dobrze, jeśli tym kontaktom towarzyszy szczerość i gotowość do współpracy, np. jeśli chodzi o ujednolicenie oddziaływań wychowawczych. Uważam, że w tego typu relacji powinien być zachowany pewien dystans, nie powinna to być relacja koleżeńska.

Artykuł z zakresu organizowania współpracy z rodzicami, który warto polecić rodzicom. Rodzice znajdą w nim cenne i praktyczne informacje dotyczące m.in. tego:

  • jak nauczyciele wyobrażają sobie idealną współpracę z rodzicami;
  • co doświadczeni nauczyciele radzą rodzicom w omawianym zakresie;
  • czego unikać w kontaktach z nauczycielami.


Objętość artykułu: 3 strony.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się