Kartka z kalendarza na marzec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec Kwiecień 2022
nr 04.247/2022 - materiały na maj Marzec 2022
nr 03.246/2022 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 505.37 kb
Stron: 3
Id: 2886
Dla dobra dziecka. Jak współpracować z nauczycielami?
Fragment artykułu: Nie stoimy naprzeciwko siebie, ale po jednej stronie, za plecami dziecka, chcąc je wesprzeć; Najważniejsze jest dziecko, szukajmy wspólnych rozwiązań – mówią nauczyciele, z którymi rozmawiałam, przygotowując ten artykuł. Jak nauczyciele przedszkola wyob... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
Nie stoimy naprzeciwko siebie, ale po jednej stronie, za plecami dziecka, chcąc je wesprzeć; Najważniejsze jest dziecko, szukajmy wspólnych rozwiązań – mówią nauczyciele, z którymi rozmawiałam, przygotowując ten artykuł. Jak nauczyciele przedszkola wyobrażają sobie kontakty z rodzicami, a jak one wyglądają w rzeczywistości? Co pedagodzy radzą rodzicom? Czego rodzice powinni się wystrzegać?
Marta Banaszek przez rok pracowała w miniprzedszkolu Klub Zabawy i Twórczego Rozwoju „Jajo” w Legionowie. Zapytana, jak wyobraża sobie kontakty z rodzicami, uściśla: Czy chodzi o idealne kontakty, czy rzeczywiste? W rzeczywistości większość rodziców nie czyta ogłoszeń na tablicach, nie zagląda na stronę internetową i nie pojawia się na zebraniach. Przedszkole stara się różnymi drogami dotrzeć z informacją do rodziców, gdyż bezpośrednio nie zawsze jest to możliwe – dziecko odbierają np. dziadkowie lub opiekunka – mimo to ten kontakt i tak jest słaby. Najczęstszą wymówką są brak czasu i praca. Nauczyciele często czują się lekceważeni.
Dorota Kontowicz pracuje w Krakowie, jest nauczycielką z 5-letnim stażem: Kontakty z rodzicami są w pracy nauczyciela codziennością. Dla mnie najistotniejsze jest, aby rodzic uczestniczył we wszystkim, co dotyczy bezpośrednio codzienności dziecka, tzn. przychodził na zebrania, uroczystości, na ewentualne zaproszenie ze strony nauczyciela oraz aby, jeśli jest taka potrzeba, dzielił się trudnościami, których dziecko doświadcza na obecnym etapie rozwoju. Dobrze, jeśli tym kontaktom towarzyszy szczerość i gotowość do współpracy, np. jeśli chodzi o ujednolicenie oddziaływań wychowawczych. Uważam, że w tego typu relacji powinien być zachowany pewien dystans, nie powinna to być relacja koleżeńska.
Artykuł z zakresu organizowania współpracy z rodzicami, który warto polecić rodzicom. Rodzice znajdą w nim cenne i praktyczne informacje dotyczące m.in. tego:
- jak nauczyciele wyobrażają sobie idealną współpracę z rodzicami;
- co doświadczeni nauczyciele radzą rodzicom w omawianym zakresie;
- czego unikać w kontaktach z nauczycielami.
Objętość artykułu: 3 strony.