Diagnoza rozwoju funkcji poznawczych (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)
Edukacja przedszkolna jest ważnym etapem przygotowania dziecka do podjęcia trudnych obowiązków szkolnych w szóstym roku życia. Na opanowanie wielu istotnych umiejętności przedszkolaki mają tylko trzy lata. A przecież powinny w tym czasie nauczyć się bawić, poprawnie mówić, rysow... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
nauka czytaniaobserwacja i diagnozarozwój dzieckasymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniatrzylatekcykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Edukacja przedszkolna jest ważnym etapem przygotowania dziecka do podjęcia trudnych obowiązków szkolnych w szóstym roku życia. Na opanowanie wielu istotnych umiejętności przedszkolaki mają tylko trzy lata. A przecież powinny w tym czasie nauczyć się bawić, poprawnie mówić, rysować i stosować do reguł społecznych.
Znacząca liczba dzieci w trzecim roku życia ma ogromne kłopoty z artykulacją głosek dziąsłowych, z opanowaniem gramatyki, a nawet z czynnościami samoobsługowymi, warunkującymi rozwój sprawności manualnej. Wszystkie te braki stanowią przeszkodę dla prawidłowego rozwoju społecznego i emocjonalnego. Aby nauczyciel przedszkola mógł pomóc dzieciom w osiągnięciu kolejnych etapów rozwoju funkcji poznawczych, konieczne jest przeprowadzenie szybkiej (już we wrześniu) diagnozy, czyli opisanie osiągniętych przez trzylatka etapów rozwojowych.
W artykule przeczytamy, na czym polega diagnoza rozwoju funkcji poznawczych. Opisano także etapy rozwoju dziecka w zakresie naśladownictwa, rozumienia i użycia języka, spostrzegania wzrokowego i słuchowego, zachowań społecznych oraz dużej motoryki i sprawności manualnej. Znalazł tu także miejsce opis próby do badania dominacji stronnej ręki, oka, ucha i nogi.