bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 902.37 kb
Stron: 4
Id: 1845
Cztery pory roku z pedagogiką waldorfską
Fragment artykułu: Wybierając pedagogikę jako kierunek studiów, kierowałam się nie tylko chęcią zdobycia uprawnień do wykonywania wymarzonego zawodu nauczyciela. W głównej mierze powodowała mną idea, aby móc wspierać dzieci w rozwoju, nauczyć się stwarzać im jak najlepsze do t... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Wybierając pedagogikę jako kierunek studiów, kierowałam się nie tylko chęcią zdobycia uprawnień do wykonywania wymarzonego zawodu nauczyciela. W głównej mierze powodowała mną idea, aby móc wspierać dzieci w rozwoju, nauczyć się stwarzać im jak najlepsze do tego warunki. Ludziom dorosłym, a zwłaszcza nauczycielom, wydaje się, że to dziecko powinno dostosować się do ich myślenia. Bardzo często zapominamy, że każde dziecko rozwija się indywidualnie i nie staramy się zrozumieć jego toku myślenia, a tym bardziej nie podejmujemy trudu dostosowania swojego postępowania do sposobu myślenia dziecka.
Pedagogika steinerowska przekonuje, że należy wspomagać rozwój dziecka we wszystkich dziedzinach: rozwoju woli, myślenia i uczuć. Zanim dziecko rozpocznie proces formalnego kształcenia, powinno poznać wszystkimi zmysłami otaczający je świat. Dzieci uczą się przez naśladowanie dorosłych, przez twórczą, swobodną zabawę, doświadczenie, aktywność artystyczną i słowną. Dlatego wychowanie ma polegać na zaspokajaniu u dziecka naturalnej potrzeby naśladowania. Nakazy i pouczenia nie odniosą rezultatów. Dlatego uważam, że moją rolą jako nauczyciela jest dostarczać dzieciom wielu wzorów, dzięki którym wychowankowie
będą mogli zdobywać nowe umiejętności, rozwijać swoją aktywność. Naśladowanie przyniesie najlepsze skutki podczas zabawy, która jest przecież najważniejszą działalnością dziecka.
W dalszej części artykułu zapoznamy się:
- z opisem doświadczeń Autorki wynikających z pracy z dziećmi z zastosowaniem elementów pedagogiki waldorfskiej;
- z fragmentami książki Barbary Kowalewskiej „Mam czas dla dziecka” oraz z propozycjami do wykorzystania w pracy z dziećmi w niej zawartymi.
Objętość artykułu: 4 strony.
