bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 902.37 kb
Stron: 4
Id: 1845
Cztery pory roku z pedagogiką waldorfską
Fragment artykułu: Wybierając pedagogikę jako kierunek studiów, kierowałam się nie tylko chęcią zdobycia uprawnień do wykonywania wymarzonego zawodu nauczyciela. W głównej mierze powodowała mną idea, aby móc wspierać dzieci w rozwoju, nauczyć się stwarzać im jak najlepsze do t... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Wybierając pedagogikę jako kierunek studiów, kierowałam się nie tylko chęcią zdobycia uprawnień do wykonywania wymarzonego zawodu nauczyciela. W głównej mierze powodowała mną idea, aby móc wspierać dzieci w rozwoju, nauczyć się stwarzać im jak najlepsze do tego warunki. Ludziom dorosłym, a zwłaszcza nauczycielom, wydaje się, że to dziecko powinno dostosować się do ich myślenia. Bardzo często zapominamy, że każde dziecko rozwija się indywidualnie i nie staramy się zrozumieć jego toku myślenia, a tym bardziej nie podejmujemy trudu dostosowania swojego postępowania do sposobu myślenia dziecka.
Pedagogika steinerowska przekonuje, że należy wspomagać rozwój dziecka we wszystkich dziedzinach: rozwoju woli, myślenia i uczuć. Zanim dziecko rozpocznie proces formalnego kształcenia, powinno poznać wszystkimi zmysłami otaczający je świat. Dzieci uczą się przez naśladowanie dorosłych, przez twórczą, swobodną zabawę, doświadczenie, aktywność artystyczną i słowną. Dlatego wychowanie ma polegać na zaspokajaniu u dziecka naturalnej potrzeby naśladowania. Nakazy i pouczenia nie odniosą rezultatów. Dlatego uważam, że moją rolą jako nauczyciela jest dostarczać dzieciom wielu wzorów, dzięki którym wychowankowie
będą mogli zdobywać nowe umiejętności, rozwijać swoją aktywność. Naśladowanie przyniesie najlepsze skutki podczas zabawy, która jest przecież najważniejszą działalnością dziecka.
W dalszej części artykułu zapoznamy się:
- z opisem doświadczeń Autorki wynikających z pracy z dziećmi z zastosowaniem elementów pedagogiki waldorfskiej;
- z fragmentami książki Barbary Kowalewskiej „Mam czas dla dziecka” oraz z propozycjami do wykorzystania w pracy z dziećmi w niej zawartymi.
Objętość artykułu: 4 strony.