Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 886.52 kb
Stron: 3
Id: 3458

Cztery pory roku – wprowadzenie symbolu graficznego cyfry 4

Justyna Niedbała   Magazyn specjalny 2013

Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Pory roku. Zabawa ruchowa przy dowolnej muzyce marszowej – na prezentowaną przez nauczyciela ilustrację przedstawiającą symbolicznie daną porę roku dzieci reagują odpowiednim, wcześniej ustalonym ruchem: wiosna – zamieniają się w kwiaty, które wyciągają kielich... więcej
Pobierz

Zobacz również

jesieńlatomatematykaprzedstawieniescenariusz zajęćwiosnazima

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Scenariusz zajęć dla grupy mieszanej wiekowo, któremu towarzyszą następujące gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkłady do piosenek „Cztery pory roku” (TU) oraz „Jesienny skrzat” (TU);
  • sylwety do teatrzyku o czterech porach roku – znajdziesz je TU;
  • ilustracje do zagadek dydaktycznych - TU;
  • ilustracje związane z pogodą i symboliką czterech pór roku - TU;
  • karty pracy - TU.
Zawarto w nim następujące cele szczegółowe - dziecko:
  • wymienia w kolejności cztery pory roku;
  • dopasowuje do konkretnej pory roku charakterystyczne warunki atmosferyczne;
  • rozwiązuje rebus obrazkowo-literowy;
  • układa proste wyrazy z rozsypanki literowej;
  • samodzielnie wypowiada się na określony temat;
  • klasyfikuje przedmioty ze względu na przeznaczenie;
  • rozpoznaje figury geometryczne;
  • kreśli kształt cyfry 4 po śladzie i bez niego;
  • wykonuje tematyczną pracę plastyczną.
Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Pory roku. Zabawa ruchowa przy dowolnej muzyce marszowej – na prezentowaną przez nauczyciela ilustrację przedstawiającą symbolicznie daną porę roku dzieci reagują odpowiednim, wcześniej ustalonym ruchem: wiosna – zamieniają się w kwiaty, które wyciągają kielichy do słońca; lato – leżą na plecach i opalają się; jesień – klaszcząc, naśladują dźwięk spadających kasztanów; zima – podskakują jak małe śniegowe kulki. b) Dopasuj do odpowiedniej pory roku. Zagadka dydaktyczna – klasyfikowanie obrazków przedstawiających przedmioty i zjawiska pogodowe ze względu na ich charakterystyczną przynależność do danej pory roku, np. zima – sanki, narty, ciepła czapka itp. Chętne dzieci losują obrazek, a następnie przywieszają go na tablicy przy emblemacie odpowiadającym właściwej porze roku. W przypadku zjawisk pogodowych należy z dziećmi podjąć temat, czy rzeczywiście każde ze zjawisk jest charakterystyczne wyłącznie dla jednej pory roku.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania