Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Cztery pory roku – wprowadzenie symbolu graficznego cyfry 4

Justyna Niedbała   Magazyn specjalny 2013

Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Pory roku. Zabawa ruchowa przy dowolnej muzyce marszowej – na prezentowaną przez nauczyciela ilustrację przedstawiającą symbolicznie daną porę roku dzieci reagują odpowiednim, wcześniej ustalonym ruchem: wiosna – zamieniają się w kwiaty, które wyciągają kielich... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 6
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariusz zajęć dla grupy mieszanej wiekowo, któremu towarzyszą następujące gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkłady do piosenek „Cztery pory roku” (TU) oraz „Jesienny skrzat” (TU);
  • sylwety do teatrzyku o czterech porach roku – znajdziesz je TU;
  • ilustracje do zagadek dydaktycznych - TU;
  • ilustracje związane z pogodą i symboliką czterech pór roku - TU;
  • karty pracy - TU.
Zawarto w nim następujące cele szczegółowe - dziecko:
  • wymienia w kolejności cztery pory roku;
  • dopasowuje do konkretnej pory roku charakterystyczne warunki atmosferyczne;
  • rozwiązuje rebus obrazkowo-literowy;
  • układa proste wyrazy z rozsypanki literowej;
  • samodzielnie wypowiada się na określony temat;
  • klasyfikuje przedmioty ze względu na przeznaczenie;
  • rozpoznaje figury geometryczne;
  • kreśli kształt cyfry 4 po śladzie i bez niego;
  • wykonuje tematyczną pracę plastyczną.
Wybrane propozycje ze scenariusza: a) Pory roku. Zabawa ruchowa przy dowolnej muzyce marszowej – na prezentowaną przez nauczyciela ilustrację przedstawiającą symbolicznie daną porę roku dzieci reagują odpowiednim, wcześniej ustalonym ruchem: wiosna – zamieniają się w kwiaty, które wyciągają kielichy do słońca; lato – leżą na plecach i opalają się; jesień – klaszcząc, naśladują dźwięk spadających kasztanów; zima – podskakują jak małe śniegowe kulki. b) Dopasuj do odpowiedniej pory roku. Zagadka dydaktyczna – klasyfikowanie obrazków przedstawiających przedmioty i zjawiska pogodowe ze względu na ich charakterystyczną przynależność do danej pory roku, np. zima – sanki, narty, ciepła czapka itp. Chętne dzieci losują obrazek, a następnie przywieszają go na tablicy przy emblemacie odpowiadającym właściwej porze roku. W przypadku zjawisk pogodowych należy z dziećmi podjąć temat, czy rzeczywiście każde ze zjawisk jest charakterystyczne wyłącznie dla jednej pory roku.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się