Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Cztery boki, cztery kąty – przywitajmy prostokąty! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Wrzesień 2013

Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni. Dzieci siedzą skrzyżnie w rozsypce, twarzą zwrócone w tę samą stronę. Nauczycielka mówi: W Misiowej Krainie mieszkają różne misie. Niektóre z nich lubią śpiewać, inne wolą biegać i skakać, a jeszcze inne uwielbia... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – 8 arkuszy A4 z ilustracjami do treści zajęć. Możesz pobrać je TU.

Scenariusz nr 1 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu.

Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:
  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – prostokąt.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni. Dzieci siedzą skrzyżnie w rozsypce, twarzą zwrócone w tę samą stronę. Nauczycielka mówi: W Misiowej Krainie mieszkają różne misie. Niektóre z nich lubią śpiewać, inne wolą biegać i skakać, a jeszcze inne uwielbiają czytać. Dziś z Misiowej Krainy przyjechał do nas Misio Matematysio, który najbardziej lubi zabawy i zagadki matematyczne. Znajdźcie go! Uważnie słuchajcie i szukajcie tam, gdzie wam misio podpowie. Nauczycielka „misiowym” głosem woła: A może jestem pod czymś? Jedno z dzieci zagląda np. pod stół lub pod krzesło i stwierdza, że tam nie ma misia. Prowadząca pyta: Gdzie nie ma misia? Przedszkolaki powinny wspólnie odpowiedzieć: Pod stołem. Misio zadaje kolejne pytania: Może jestem na czymś? A może za czymś? Po kilku takich zadaniach woła: Już wiem! Na pewno jestem w czymś! Przedszkolak, kierowany dodatkowymi wskazówkami, np. bliżej, dalej, wyżej, niżej, w prawo, znajduje karton z Misiem Matematysiem. Dzieci witają misia, kiwają do niego prawymi rękami lub prawą ręką ściskają jego prawą łapkę. b) Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Przedszkolaki siedzą skrzyżnie przodem do tablicy, na której umieszczono koło, trójkąt i prostokąt. Misio Matematysio wskazuje kolejno figury, a dzieci je nazywają. Następnie miś mówi: Posłuchajcie uważnie zagadki i odgadnijcie, o której figurze jest w niej mowa: „Kto wie, jaka to figura? To jest bardzo prosta sprawa! Cztery boki, proste kąty. Zgadnąć nazwę – to zabawa” (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się