Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 645.28 kb
Id: 1853

Czego możemy się spodziewać po czterolatku?

Katarzyna Lotkowska   Maj 2012

Fragment artykułu: Wszystkie czterolatki są w stanie się wspinać po piramidzie potrzeb w celu osiągnięcia szczęścia. Nam, nauczycielom i rodzicom, przypadło zadanie wspierania ich w tych poczynaniach. Im lepiej poznamy cechy rozwojowe dzieci, tym łatwiej będzie nam sprostać temu zadaniu. Jeśli poz... więcej
Pobierz

Zobacz również

czterolatekemocjezabawy fundamentalnepedagogika współbyciapotrzeby dzieckarozwój dzieckarodzice

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Umiejętności społeczne

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Fragment artykułu:
Wszystkie czterolatki są w stanie się wspinać po piramidzie potrzeb w celu osiągnięcia szczęścia. Nam, nauczycielom i rodzicom, przypadło zadanie wspierania ich w tych poczynaniach. Im lepiej poznamy cechy rozwojowe dzieci, tym łatwiej będzie nam sprostać temu zadaniu.
Jeśli poznamy cechy rozwojowe dzieci, będziemy mogli lepiej zaspokajać ich potrzeby oraz dowiemy się, czego można oczekiwać od przedszkolaków. Innymi słowy, będziemy w stanie określić, co jest dla nich dobre, a na co powinny jeszcze trochę poczekać – z korzyścią dla nich samych.
Dziecko w wieku czterech lat jest pełne emocji – zarówno tych bardziej, jak i mniej pożądanych. Czwarty rok życia to zazwyczaj okres buntu, złości, braku opanowania. Ale pocieszający jest fakt, że powyższy etap jest niezbędny do prawidłowego rozwoju małego człowieka. Dziecko często przeciwstawia się poleceniom, stara się przesuwać granice i często nie dotrzymuje obietnic. Fantazja sięga zenitu, jednak przez cały czas potrafi ono oddzielić imaginację od rzeczywistości. Uwielbia zadawać pytania i w nieskończoność prowadzić dyskusje. Potrafi też wykazać się opiekuńczością i współczuje innym. Okazuje empatię. Lubi zabawy w grupie z innymi dziećmi. Przywiązane jest jednak do swoich rzeczy i niechętnie się dzieli z innymi.


Artykułowi towarzyszą:

  • przykłady dwóch zabaw pomocnych we wspieraniu rozwoju emocjonalnego dziecka.

Tekst ten stanowi dobry materiał do wykorzystania w ramach pedagogizacji rodziców.


Objętość artykułu:
2 strony.