
Czas na Kopciuszka (zajęcia inspirowane bajką)
Edyta Kaczanowska
Grudzień 2013
Północ i południe na zegarze. Zastanówcie się, który z tych przedmiotów najbardziej pasuje do bajki o Kopciuszku (czerwona czapeczka, zegar, kozak, piernik). Dlaczego wybraliście właśnie zegar? Macie rację, zegar wskazuje czas, a Kopciuszek musiał opuścić bal o odpowiedniej porze, czyli przed… (półn... więcej
Północ i południe na zegarze. Zastanówcie się, który z tych przedmiotów najbardziej pasuje do bajki o Kopciuszku (czerwona czapeczka, zegar, kozak, piernik). Dlaczego wybraliście właśnie zegar? Macie rację, zegar wskazuje czas, a Kopciuszek musiał opuścić bal o odpowiedniej porze, czyli przed… (półn... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 3
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- podkład do piosenki „W świecie baśni” – znajdziesz go TU;
- obrazki i fotografie do treści zabaw – TU oraz TU;
- karty pracy – TU.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- uważne słuchanie bajki muzycznej pt. „Kopciuszek” i wysnucie morału;
- rozpoznawanie ustawienia wskazówek zegara o północy (w południe);
- przedstawianie rytmu dni tygodnia, z uwzględnieniem północy, za pomocą znaków geometrycznych;
- wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence oraz grze instrumentu;
- rozróżnianie wysokich i niskich dźwięków oraz odzwierciedlanie ich ruchem;
- przekładanie rytmu elementów na rytm dźwiękowy;
- wyodrębnianie elementów rytmu obrazkowego;
- posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
- współdziałanie i współpraca.