Czas na Kopciuszka (zajęcia inspirowane bajką)
Edyta Kaczanowska
Grudzień 2013
Północ i południe na zegarze. Zastanówcie się, który z tych przedmiotów najbardziej pasuje do bajki o Kopciuszku (czerwona czapeczka, zegar, kozak, piernik). Dlaczego wybraliście właśnie zegar? Macie rację, zegar wskazuje czas, a Kopciuszek musiał opuścić bal o odpowiedniej porze, czyli przed… (półn... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 3
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Północ i południe na zegarze. Zastanówcie się, który z tych przedmiotów najbardziej pasuje do bajki o Kopciuszku (czerwona czapeczka, zegar, kozak, piernik). Dlaczego wybraliście właśnie zegar? Macie rację, zegar wskazuje czas, a Kopciuszek musiał opuścić bal o odpowiedniej porze, czyli przed… (półn... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- podkład do piosenki „W świecie baśni” – znajdziesz go TU;
- obrazki i fotografie do treści zabaw – TU oraz TU;
- karty pracy – TU.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
- uważne słuchanie bajki muzycznej pt. „Kopciuszek” i wysnucie morału;
- rozpoznawanie ustawienia wskazówek zegara o północy (w południe);
- przedstawianie rytmu dni tygodnia, z uwzględnieniem północy, za pomocą znaków geometrycznych;
- wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence oraz grze instrumentu;
- rozróżnianie wysokich i niskich dźwięków oraz odzwierciedlanie ich ruchem;
- przekładanie rytmu elementów na rytm dźwiękowy;
- wyodrębnianie elementów rytmu obrazkowego;
- posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
- współdziałanie i współpraca.
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz