Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Czas na Kopciuszka (zajęcia inspirowane bajką)

Edyta Kaczanowska   Grudzień 2013

Północ i południe na zegarze. Zastanówcie się, który z tych przedmiotów najbardziej pasuje do bajki o Kopciuszku (czerwona czapeczka, zegar, kozak, piernik). Dlaczego wybraliście właśnie zegar? Macie rację, zegar wskazuje czas, a Kopciuszek musiał opuścić bal o odpowiedniej porze, czyli przed… (półn... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Grudzień 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „W świecie baśni” – znajdziesz go TU;
  • obrazki i fotografie do treści zabaw TU oraz TU;
  • karty pracyTU.
W bajce o Kopciuszku jest wiele wątków, które mogą być inspiracją do opracowania sytuacji dydaktycznych związanych z czasem i rytmem. W prezentowanym scenariuszu zostały zastosowane elementy metody kształtowania pojęć matematycznych według Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz elementy metod pedagogiki zabawy.

W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
  • uważne słuchanie bajki muzycznej pt. „Kopciuszek” i wysnucie morału;
  • rozpoznawanie ustawienia wskazówek zegara o północy (w południe);
  • przedstawianie rytmu dni tygodnia, z uwzględnieniem północy, za pomocą znaków geometrycznych;
  • wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence oraz grze instrumentu;
  • rozróżnianie wysokich i niskich dźwięków oraz odzwierciedlanie ich ruchem;
  • przekładanie rytmu elementów na rytm dźwiękowy;
  • wyodrębnianie elementów rytmu obrazkowego;
  • posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
  • współdziałanie i współpraca.
Północ i południe na zegarze. Zastanówcie się, który z tych przedmiotów najbardziej pasuje do bajki o Kopciuszku (czerwona czapeczka, zegar, kozak, piernik). Dlaczego wybraliście właśnie zegar? Macie rację, zegar wskazuje czas, a Kopciuszek musiał opuścić bal o odpowiedniej porze, czyli przed… (północą). Jak myślicie, gdzie muszą znajdować się wskazówki o północy? (nauczycielka podaje trzy możliwości ułożenia wskazówek). Zapamiętajcie ułożenie wskazówek o północy. Czy takie ułożenie wskazówek zawsze oznacza północ? Takie ułożenie wskazówek może też oznaczać południe. Kiedy więc jest północ, a kiedy południe? Jak to rozróżnić? Podpowiedzą wam te znaczki. Nauczycielka pokazuje zegar z ustawioną godziną 12.00. i obrazek z księżycem. Ustala z dziećmi, że to północ, która mówi, że jest połowa nocy. Potem zmienia obrazek z księżycem na obrazek ze słońcem . Ustala z dziećmi, że to południe, czyli czas, kiedy kończy się ranek. Każde dziecko kolejno ustawia wskazówki zegara na godzinie 12.00. i losuje obrazek. Określa wtedy, czy jest południe, czy północ.

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!