Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 584.69 kb
Stron: 4
Id: 9112
Wielkość: 584.69 kb
Stron: 4
Id: 9112
Ćwiczenia ortofoniczne w przedszkolu
Jadwiga Gawlińska
Czerwiec 2020
"Mowa dzieci w wieku przedszkolnym dopiero się rozwija i nie jest jeszcze w pełni ukształtowana. Obserwuje się, że rozwój mowy jest zróżnicowany. Oprócz wad wymowy zauważa się także opóźniony rozwój mowy, zaburzenia słuchu, mowę niedbałą, zbyt głośną oraz nieprawidłowy oddech. Zatem ważne jest wdraż... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Otwórz w kiosku
Uzyskaj dostęp do tego pliku oraz do ponad 2000 innych scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku.
"Mowa dzieci w wieku przedszkolnym dopiero się rozwija i nie jest jeszcze w pełni ukształtowana. Obserwuje się, że rozwój mowy jest zróżnicowany. Oprócz wad wymowy zauważa się także opóźniony rozwój mowy, zaburzenia słuchu, mowę niedbałą, zbyt głośną oraz nieprawidłowy oddech. Zatem ważne jest wdraż... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Otwórz w kiosku
Uzyskaj dostęp do tego pliku oraz do ponad 2000 innych scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku.
"Mowa dzieci w wieku przedszkolnym dopiero się rozwija i nie jest jeszcze w pełni ukształtowana. Obserwuje się, że rozwój mowy jest zróżnicowany. Oprócz wad wymowy zauważa się także opóźniony rozwój mowy, zaburzenia słuchu, mowę niedbałą, zbyt głośną oraz nieprawidłowy oddech. Zatem ważne jest wdrażanie wstępnych ćwiczeń ortofonicznych, w których stosuje się wszystkie podstawowe elementy istotne w procesie mówienia: ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, logorytmiczne, ćwiczenia kształtujące słuch fonematyczny i ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne. Słabo wykształcony aparat mowy, mowa niedbała, zbyt głośna czy wady wymowy – to wszystko wskazuje na potrzebę częstszego stosowania pełnego zestawu wstępnych ćwiczeń ortofonicznych, nie tylko jednego elementu, np. ćwiczeń oddechu. Na prawidłowy rozwój mowy można wpłynąć, stosując w pracy z dzieckiem kolejno wstępne ćwiczenia ortofoniczne, czyli: ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, logorytmiczne, kształtujące słuch fonematyczny oraz ćwiczenia usprawniające narządy mowne. Prawidłowo rozwinięty narząd mowy sprzyja swobodnemu wyrażaniu przez dzieci myśli, potrzeb i stanów emocjonalnych oraz przyczynia się do osiągnięcia przez wychowanków większej samodzielności, niezależności w codziennych sytuacjach. Należy sądzić, że stosowanie wstępnych ćwiczeń ortofonicznych pozwoli rozwinąć aktywność językową dzieci, wpływając na ich wszechstronny rozwój. (...)"
