Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Ćwiczę pamięć i koncentrację (Rozwijam zainteresowania i chcę eksperymentować. Rozwój myślenia)

Beata Bielska  
Listopad 2011

Dziecko pięcio- i sześcioletnie osiąga coraz wyższy poziom rozwoju umysłowego dzięki rozwojowi procesów poznawczych. Koniec wieku przedszkolnego cechuje się zwiększeniem wrażliwości wzrokowej i słuchowej. Przejawem tego jest wzrost zainteresowań działalnością artystyczną. Dzieci w tym wieku l... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 993.29 kb
Stron: 5
Id: 1504

Zobacz również

pamięć i uwaga
pięciolatek
rozwój poznawczy
sześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
pamięć i uwaga
pięciolatek
rozwój poznawczy
sześciolatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Dziecko pięcio- i sześcioletnie osiąga coraz wyższy poziom rozwoju umysłowego dzięki rozwojowi procesów poznawczych. Koniec wieku przedszkolnego cechuje się zwiększeniem wrażliwości wzrokowej i słuchowej. Przejawem tego jest wzrost zainteresowań działalnością artystyczną. Dzieci w tym wieku lubią rysować i malować oraz tańczyć i śpiewać. Wyobrażenia o spostrzeganych zjawiskach i przedmiotach, ich proporcjach, stają się dokładniejsze. Zwiększa się również zdolność skupiania uwagi, stąd przedszkolaki w grupie najstarszej słuchają już w skupieniu tekstów literackich. Rozwija się wyobraźnia twórcza, czego odbiciem są pomysłowe prace artystyczne i inscenizacje. Kształtują się cechy pamięci, a tym samym doświadczenia dzieci. W związku z rozwojem wyższych form myślenia zajęcia i zabawy stają się bardziej zorganizowane. Rozwija się naturalna zdolność dziecka do pisania, czytania i liczenia, która powinna być rozwijana w sposób kontrolowany i zaplanowany.


W artykule przeczytamy m.in. o rodzajach ćwiczeń wspomagających dzieci w omawianych w artykule zakresach oraz o sposobach i możliwościach rozwijania procesów poznawczych w zabawie. Teorii towarzyszą liczne i różnorodne przykłady ćwiczeń i zabaw stanowiących gotowe narzędzie do wykorzystania przez nauczyciela.