Ćwiczę pamięć i koncentrację (Rozwijam zainteresowania i chcę eksperymentować. Rozwój myślenia)
Dziecko pięcio- i sześcioletnie osiąga coraz wyższy poziom rozwoju umysłowego dzięki rozwojowi procesów poznawczych. Koniec wieku przedszkolnego cechuje się zwiększeniem wrażliwości wzrokowej i słuchowej. Przejawem tego jest wzrost zainteresowań działalnością artystyczną. Dzieci w tym wieku l... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
pamięć i uwagapięciolatekprzygotowanie do szkołyrozwój poznawczysześciolatekcykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Dziecko pięcio- i sześcioletnie osiąga coraz wyższy poziom rozwoju umysłowego dzięki rozwojowi procesów poznawczych. Koniec wieku przedszkolnego cechuje się zwiększeniem wrażliwości wzrokowej i słuchowej. Przejawem tego jest wzrost zainteresowań działalnością artystyczną. Dzieci w tym wieku lubią rysować i malować oraz tańczyć i śpiewać. Wyobrażenia o spostrzeganych zjawiskach i przedmiotach, ich proporcjach, stają się dokładniejsze. Zwiększa się również zdolność skupiania uwagi, stąd przedszkolaki w grupie najstarszej słuchają już w skupieniu tekstów literackich. Rozwija się wyobraźnia twórcza, czego odbiciem są pomysłowe prace artystyczne i inscenizacje. Kształtują się cechy pamięci, a tym samym doświadczenia dzieci. W związku z rozwojem wyższych form myślenia zajęcia i zabawy stają się bardziej zorganizowane. Rozwija się naturalna zdolność dziecka do pisania, czytania i liczenia, która powinna być rozwijana w sposób kontrolowany i zaplanowany.
W artykule przeczytamy m.in. o rodzajach ćwiczeń wspomagających dzieci w omawianych w artykule zakresach oraz o sposobach i możliwościach rozwijania procesów poznawczych w zabawie. Teorii towarzyszą liczne i różnorodne przykłady ćwiczeń i zabaw stanowiących gotowe narzędzie do wykorzystania przez nauczyciela.