
Coaching – budowanie siły do rozwoju
Monika Urbańska
Kwiecień 2013
Drogi Dyrektorze, wyobraź sobie, że masz firmę, a w firmie tej zarządzasz grupą pracowników, którzy mają skonstruować nowy plan rozwoju polskiej oświaty. Twoja firma prosperuje dobrze, pracownicy zarabiają godnie, a nawet więcej niż ich koledzy z branży. Dostaliście duże zlecenie, które ma poruszyć,... więcej
Drogi Dyrektorze, wyobraź sobie, że masz firmę, a w firmie tej zarządzasz grupą pracowników, którzy mają skonstruować nowy plan rozwoju polskiej oświaty. Twoja firma prosperuje dobrze, pracownicy zarabiają godnie, a nawet więcej niż ich koledzy z branży. Dostaliście duże zlecenie, które ma poruszyć,... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Jeśli chcesz – szczególnie jako dyrektor czy menadżer placówki przedszkolnej – dowiedzieć się, na czym polega coaching rozwoju oraz jakie zalety i wady niesie za sobą rozwój zawodowy nauczyciela – koniecznie powinieneś przeczytać ten artykuł!
Drogi Dyrektorze, wyobraź sobie, że masz firmę, a w firmie tej zarządzasz grupą pracowników, którzy mają skonstruować nowy plan rozwoju polskiej oświaty. Twoja firma prosperuje dobrze, pracownicy zarabiają godnie, a nawet więcej niż ich koledzy z branży. Dostaliście duże zlecenie, które ma poruszyć, zreformować, żeby nie powiedzieć zrewolunicjonizować Wasz zawodowy świat. Zależy Ci na bardzo dobrym wykonaniu zadania: na rewelacyjnej kampanii reklamowej, stworzeniu bazy wiedzy, logotypów i całego wizualu projektu. Oczywiście w skład kampanii będą wchodziły wydruki plansz, pomocy, ulotek i plakatów informujących o zmianie. Cała informacja musi dotrzeć do setki tysięcy osób. Postanowiłeś „przyciąć” trochę budżet i zamiast wynająć profesjonalną firmę, kolportaż ulotek i plakatów zleciłeś swoim pracownikom. Co zrobisz, żeby zachęcić kilkuosobowy zespół do porozwożenia plakatów do wyznaczonych punktów i to niekiedy nawet po godzinach? Jest kilka metod, ale powinieneś pamiętać: zmotywuj – motywuj, rozwiń – rozwijaj pracowników, tak aby ich motywacja była elastyczna. O rozwoju możemy bowiem mówić, kiedy zmiana zachodzi w kierunku, w którym zewnętrzna motywacja zamieni się w motywację wewnętrzną. Przy wykonaniu prostych czynności (rozwożenie ulotek) potrzebna będzie im motywacja zewnętrzna (dodatkowy bonus, przysłowiowa marchewka). Aby utrzymać pracownika i by był on zaangażowany w realizację trudnych zadań, potrzebne jest wsparcie i dobre słowo oraz motywacja wewnętrzna („marchewka” to nie wszystko, liczy się też samorealizacja).
Drogi Dyrektorze, wyobraź sobie, że masz firmę, a w firmie tej zarządzasz grupą pracowników, którzy mają skonstruować nowy plan rozwoju polskiej oświaty. Twoja firma prosperuje dobrze, pracownicy zarabiają godnie, a nawet więcej niż ich koledzy z branży. Dostaliście duże zlecenie, które ma poruszyć, zreformować, żeby nie powiedzieć zrewolunicjonizować Wasz zawodowy świat. Zależy Ci na bardzo dobrym wykonaniu zadania: na rewelacyjnej kampanii reklamowej, stworzeniu bazy wiedzy, logotypów i całego wizualu projektu. Oczywiście w skład kampanii będą wchodziły wydruki plansz, pomocy, ulotek i plakatów informujących o zmianie. Cała informacja musi dotrzeć do setki tysięcy osób. Postanowiłeś „przyciąć” trochę budżet i zamiast wynająć profesjonalną firmę, kolportaż ulotek i plakatów zleciłeś swoim pracownikom. Co zrobisz, żeby zachęcić kilkuosobowy zespół do porozwożenia plakatów do wyznaczonych punktów i to niekiedy nawet po godzinach? Jest kilka metod, ale powinieneś pamiętać: zmotywuj – motywuj, rozwiń – rozwijaj pracowników, tak aby ich motywacja była elastyczna. O rozwoju możemy bowiem mówić, kiedy zmiana zachodzi w kierunku, w którym zewnętrzna motywacja zamieni się w motywację wewnętrzną. Przy wykonaniu prostych czynności (rozwożenie ulotek) potrzebna będzie im motywacja zewnętrzna (dodatkowy bonus, przysłowiowa marchewka). Aby utrzymać pracownika i by był on zaangażowany w realizację trudnych zadań, potrzebne jest wsparcie i dobre słowo oraz motywacja wewnętrzna („marchewka” to nie wszystko, liczy się też samorealizacja).