Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Co z tą... oświatą?!

Agnieszka Czeglik  
Czerwiec 2012

Fragment artykułu: Oświata, postrzegana ogólnie jako szkolnictwo, jest bardzo ładną i szlachetną nazwą tej instytucji. Umożliwia ludziom zdobywanie ogólnego i zawodowego wykształcenia oraz wpływa (a bynajmniej powinna wpływać) na wszechstronny rozwój osobowości. W Polsce cała e... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 566.48 kb
Stron: 4
Id: 1898

Zobacz również

przedszkole
szkoła
prawo oświatowe

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
przedszkole
szkoła
prawo oświatowe


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Fragment artykułu:
Oświata, postrzegana ogólnie jako szkolnictwo, jest bardzo ładną i szlachetną nazwą tej instytucji. Umożliwia ludziom zdobywanie ogólnego i zawodowego wykształcenia oraz wpływa (a bynajmniej powinna wpływać) na wszechstronny rozwój osobowości. W Polsce cała energia urzędników koncentruje się przede wszystkim na treściach programowych, doskonaleniu egzaminów oraz zmianach w nadzorze pedagogicznym. Lekarstwem mają być ciągle pojawiające się reformy/przemiany/ pomysły/eksperymenty. Z perspektywy czasu zauważyć można, że na szkolnictwie, podobnie jak na innych resortach, znają się wszyscy. Kolejni ministrowie wdrażają swoje nie do końca przemyślane pomysły edukacyjne. Intencje często wydają się słuszne, ale ich realizacja już niekoniecznie. I tak oto rosną jak grzyby po deszczu wielkie i małe, lepsze i gorsze decyzje oświatowe.
(…) Jest wiele fajnych rzeczy do zrobienia w oświacie. Czy zostaną dokonane, to zależy również od nas. Każda z reform szkolnych to powódź zmian, które stopniowo obejmują każdy szczebel edukacji, wszystkie placówki i wszystkich nauczycieli. Fale reform wznoszą się i opadają lub odwracają swój kierunek. W Polsce wciąż jeszcze wierzy się w moc sprawczą oficjalnych rozporządzeń. Wierzy się, że wystarczy opisać postulowane zmiany w ministerialnym bądź sejmowym dokumencie, by stały się one rzeczywistością. Ale to ciągle są dobre intencje dalekie od możliwości realizacji.


W dalszej części artykułu przeczytamy m.in. o:
- dylematach związanych z wyborem: szkoła czy przedszkole, a jeśli przedszkole, to w jakim wymiarze godzinowym;
- kosztach edukacji paraliżujących samorządy;
- redukcji etatów na oświatę.


Objętość artykułu: 4 strony.