Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 376.38 kb
Stron: 4
Id: 3620
Wielkość: 376.38 kb
Stron: 4
Id: 3620
Co z tą agresją?
Magdalena Matusiak-Mertens
Październik 2013
W jednej z gier, ogólnodostępnych na internetowych portalach, zobaczyć można trzymającą pistolet i celującą w ludzkie postaci dłoń. Każdy trafiony strzał zakończony jest oklaskami i okrzykami radości, a na ekranie pojawia się wielka czerwona plama krwi. Odnalezienie gry jest na tyle proste, że nawet... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
W jednej z gier, ogólnodostępnych na internetowych portalach, zobaczyć można trzymającą pistolet i celującą w ludzkie postaci dłoń. Każdy trafiony strzał zakończony jest oklaskami i okrzykami radości, a na ekranie pojawia się wielka czerwona plama krwi. Odnalezienie gry jest na tyle proste, że nawet... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
W artykule poruszono problem zachowań agresywnych u dzieci, koncentrując się na dzieciach w wieku przedszkolnym.
Przeczytamy w nim m.in. o:
W jednej z gier, ogólnodostępnych na internetowych portalach, zobaczyć można trzymającą pistolet i celującą w ludzkie postaci dłoń. Każdy trafiony strzał zakończony jest oklaskami i okrzykami radości, a na ekranie pojawia się wielka czerwona plama krwi. Odnalezienie gry jest na tyle proste, że nawet sprytny cztero-, pięciolatek nie ma z tym problemu i w kilka chwil może stać się sterującym śmiercionośną bronią graczem. W efekcie wystarczy tylko chwila nieuwagi dorosłych lub zwyczajnie zajęty swoimi sprawami rodzic, by w umyśle malucha zakorzeniło się przekonanie, że sprawianie komuś bólu jest niezmiernie pasjonujące i ciekawe. To samo dziecko wieczorem w swoim pokoju będzie próbowało zastrzelić ze swojej zabawkowej broni pluszowego misia lub wylegującego się na parapecie kota. Czy nadal będzie to tylko zabawa? Czy już sprawdzanie granicy, jak daleko można się posunąć w okazywaniu przewagi nad słabszym? Internet, media, kultura i otaczająca nas rzeczywistość są wymieniane jako jedne z najistotniejszych źródeł agresji u dzieci i młodzieży. Jak podkreśla socjolog Internetu Marta Cywińska, nawet podczas zwykłego szukania wiadomości w sieci, dzieci mogą natknąć się na brutalne filmy, wulgaryzmy i treści niedostosowane do psychiki młodego człowieka. Z treściami, o których mowa, miało kontakt 51% młodych internautów, a co piąte badane dziecko widziało takie materiały co najmniej pięć razy w ciągu ostatniego roku . Nie ulega wątpliwości, że Internet i szeroko pojęta rzeczywistość mają olbrzymi wpływ na rozwój zachowań agresywnych u dzieci. Co ciekawe jednak, jako główne źródło agresji wymieniają je najczęściej rodzice – przerzucając tym samym winę na szklany ekran telewizora czy internetowe łącze.
Przeczytamy w nim m.in. o:
- źródłach agresywnych zachowań;
- metodach pracy z dzieckiem agresywnym (z podkreśleniem roli współpracy na drodze rodzic-nauczyciel, nauczyciel-rodzic);
- praktycznych rozwiązaniach, które pomagają uporać się dzieciom z nagromadzonymi negatywnymi emocjami i agresją.
W jednej z gier, ogólnodostępnych na internetowych portalach, zobaczyć można trzymającą pistolet i celującą w ludzkie postaci dłoń. Każdy trafiony strzał zakończony jest oklaskami i okrzykami radości, a na ekranie pojawia się wielka czerwona plama krwi. Odnalezienie gry jest na tyle proste, że nawet sprytny cztero-, pięciolatek nie ma z tym problemu i w kilka chwil może stać się sterującym śmiercionośną bronią graczem. W efekcie wystarczy tylko chwila nieuwagi dorosłych lub zwyczajnie zajęty swoimi sprawami rodzic, by w umyśle malucha zakorzeniło się przekonanie, że sprawianie komuś bólu jest niezmiernie pasjonujące i ciekawe. To samo dziecko wieczorem w swoim pokoju będzie próbowało zastrzelić ze swojej zabawkowej broni pluszowego misia lub wylegującego się na parapecie kota. Czy nadal będzie to tylko zabawa? Czy już sprawdzanie granicy, jak daleko można się posunąć w okazywaniu przewagi nad słabszym? Internet, media, kultura i otaczająca nas rzeczywistość są wymieniane jako jedne z najistotniejszych źródeł agresji u dzieci i młodzieży. Jak podkreśla socjolog Internetu Marta Cywińska, nawet podczas zwykłego szukania wiadomości w sieci, dzieci mogą natknąć się na brutalne filmy, wulgaryzmy i treści niedostosowane do psychiki młodego człowieka. Z treściami, o których mowa, miało kontakt 51% młodych internautów, a co piąte badane dziecko widziało takie materiały co najmniej pięć razy w ciągu ostatniego roku . Nie ulega wątpliwości, że Internet i szeroko pojęta rzeczywistość mają olbrzymi wpływ na rozwój zachowań agresywnych u dzieci. Co ciekawe jednak, jako główne źródło agresji wymieniają je najczęściej rodzice – przerzucając tym samym winę na szklany ekran telewizora czy internetowe łącze.