Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 880.28 kb
Stron: 3
Id: 3203

Co się kryje w kokonie? (scenariusz zajęć dla dzieci pięcio-, sześcioletnich)

Natalia Łasocha   Marzec 2013

Przykładowe propozycja ze scenariusza: 1. Od jajeczka do motyla. Zabawa ruchowa – dzieci dostają ilustracje (każde dziecko jedną z czterech). Następnie przedszkolaki rozbiegają się po sali i spacerują do rytmu wygrywanego na tamburynie. Na przerwę łączą się w grupy tak, aby w każdej znalazło się jaj... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja przyrodniczapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatekwiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Marzec 2013

Scenariuszowi towarzyszą następujące gotowe pomoce dydaktyczne:

  • plansza „Rozwój motyla”, która została dołączona w formie plakatu do numeru 3.138 marzec 2013 – TU możesz ją zobaczyć;
  • ilustracje i fotografie do ćwiczeń – do pobrania TU.

W scenariuszu zawarto następujące cele szczegółowe – dziecko:

  • kończy rozpoczęte zdanie;
  • reaguje na przerwę w muzyce;
  • ogląda ilustracje przez lupę, próbuje nazwać to, co widzi;
  • uważnie słucha;
  • opowiada o rozwoju motyla na podstawie ilustracji;
  • rozpoznaje i nazywa motyle na ilustracjach;
  • przelicza kropki i określa ich liczbę;
  • porusza się do muzyki;
  • za pomocą pędzla rozprowadza farbę;
  • sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem.
     
Przykładowe propozycja ze scenariusza: 1. Od jajeczka do motyla. Zabawa ruchowa – dzieci dostają ilustracje (każde dziecko jedną z czterech). Następnie przedszkolaki rozbiegają się po sali i spacerują do rytmu wygrywanego na tamburynie. Na przerwę łączą się w grupy tak, aby w każdej znalazło się jajko, gąsienica, kokon i motyl (w każdej grupie inny). Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania zadania i za każdym razem pyta grupy, w jakiego motyla się przeistoczyły (przed zabawą nauczyciel pokazuje grupie ilustracje motyli i wspólnie z dziećmi nazywa je). Pomoce: ilustracje (obrazki wykorzystane w zabawie „Mali entomolodzy” oraz motyle: rusałka pawik, bielinek kapustnik, cytrynek listkowiec, paź królowej, polowiec szachownica), tamburyn. 2. Gąsienice szybko rosną. Zabawa matematyczna – dzieci układają gąsienice na dywanie – zaczynają od głowy, a następnie dokładają kolejne segmenty – od najmniejszej do największej liczby oczek. Zadanie wykonują zgodnie z poleceniem nauczyciela, np. gąsienica idzie w lewą stronę (układamy od lewej do prawej). Pomoce: koperta dla każdego dziecka z zawartością – głowa gąsienicy, dziesięć oddzielnych segmentów z kropkami od 1 do 10.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania