bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 653.15 kb
Stron: 3
Id: 2970
Co mówi psychologia o rozwoju mowy dziecka?
Fragment artykułu: Mowa dziecięca charakteryzuje się swoistą specyfiką w zależności od etapu rozwojowego, na jakim znajduje się dziecko. Podobnie jak w przypadku np. rozwoju ruchowego, tak i w zakresie rozwoju mowy wyróżnia się pewne stadia. Wiedza na temat psychologicznych prawidłowości roz... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Mowa dziecięca charakteryzuje się swoistą specyfiką w zależności od etapu rozwojowego, na jakim znajduje się dziecko. Podobnie jak w przypadku np. rozwoju ruchowego, tak i w zakresie rozwoju mowy wyróżnia się pewne stadia. Wiedza na temat psychologicznych prawidłowości rozwoju mowy dziecka może się okazać bardzo przydatna w celu lepszego komunikowania się z dzieckiem oraz właściwego wspierania procesu kształtowania się mowy malucha.
(…) Warto zauważyć, iż istotnym czynnikiem wpływającym na częstość interakcji językowych z dzieckiem są również umiejętności artykulacyjne samego malucha. Dziecko, które mówi wyraźniej, bardziej poprawnie, więcej i w wolniejszym tempie, ma szanse na częstsze interakcje językowe z otoczeniem, a w szczególności z rodzicami i opiekunami.
Płeć dziecka również ma wpływ na rozwój mowy. U kobiet lewa półkula mózgu jest bardziej aktywna niż u mężczyzn, zaś w lewej półkuli znajduje się ośrodek mowy. Ponadto półkule mózgowe kobiet są ze sobą lepiej połączone i bardziej zharmonizowane. Dlatego często dziewczynki wyprzedzają chłopców w zakresie rozwoju mowy, natomiast kobiety skłonne są mówić więcej niż mężczyźni.
Z dalszej części artykułu dowiemy się:
- jakie są etapy rozwoju mowy dziecka i zapoznamy się z ich charakterystyką;
- jakie czynniki mają wpływ na tempo uczenia się i rozwój mowy i jakie w związku z tym zadania stoją przed rodzicami i opiekunami dzieci na różnych etapach ich rozwoju.
Objętość artykułu: 3 strony.
