Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Ciągle pada… (zabawy badawcze dla 5-latków)

Natalia Łasocha   Październik 2013

Wybrane zabawy ze scenariusza: a) Deszcz o szyby stuka... Zabawa matematyczna – dzieci siedzą w kole z kropelkami deszczu. Nauczyciel uderza w bębenek – jedno uderzenie to jedna spadająca kropla deszczu. Dzieci uważnie słuchają i układają na chmurkach tyle kropel, ile było uderzeń. Następnie dzieci... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z działu

Zjawiska atmosferyczne

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Skąd się bierze deszcz” – do pobrania TU;
  • historyjka obrazkowa „Przygody kropelki wody” – TU;
  • fotografie różnego rodzaju chmur - TU;
  • karty pracy do zabaw – TU;
  • plakat „Obieg wody w przyrodzie”, który został dołączony do miesięcznika – TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Scenariusz zajęć dla dzieci 5-letnich, w którym zawarto następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • współdziała w zabawach i sytuacjach zadaniowych;
  • uważnie słucha treści wiersza i muzyki;
  • uważnie obserwuje proste doświadczenie i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć;
  • poznaje nową technikę plastyczną;
  • poprawnie liczy obiekty;
  • odzwierciedla ruchem treść rymowanki;
  • sprawnie posługuje się pędzlem i wałkiem.
Wybrane zabawy ze scenariusza: a) Deszcz o szyby stuka... Zabawa matematyczna – dzieci siedzą w kole z kropelkami deszczu. Nauczyciel uderza w bębenek – jedno uderzenie to jedna spadająca kropla deszczu. Dzieci uważnie słuchają i układają na chmurkach tyle kropel, ile było uderzeń. Następnie dzieci przeliczają krople i za pomocą palców lub kartoników z cyframi przedstawiają liczbę elementów. Po skończonej zabawie dzieci kolejno wypowiadają słowo chmurka lub deszcz. Dzieci-chmurki zatrzymują podkładki, a dzieci-deszcz zatrzymują kropelki. Teraz dobierają się w pary, tak aby w każdej było dziecko-chmurka i dziecko-deszcz. b) Z małej chmury duży deszcz. Zabawa ruchowo-matematyczna w parach – dzieci w parach układają na chmurkach dziesięć kropel (pomoce z poprzedniej zabawy) – kropelki tworzą chmurę. Następnie wędrują z chmurką po sali, trzymając ją po obu stronach, tak aby krople nie upadły na podłogę – chmury suną po niebie, kropelki robią się coraz cięższe. Na umówiony sygnał dzieci energicznie „podrzucają” chmurki (cały czas je trzymając), a krople deszczu opadają na podłogę – krople są już na tyle ciężkie, że spadają w postaci deszczu. Następnie dzieci w parach zbierają z powrotem krople na swoją chmurkę (tak aby znowu było ich dziesięć) i zabawa zaczyna się od początku.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się