Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 868.96 kb
Stron: 2
Id: 1453

Cechy dobrego nauczyciela

Joanna Łukasik   Październik 2011

O cechach osobowych, autorytecie nauczyciela, jego zadaniach, rolach i funkcjach napisano wiele prac. Mimo to wciąż pojawiają się pytania: Jakie cechy powinien posiadać? Kim powinien być (do jakiego ideału dążyć), by osiągnąć sukces zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu osobistym? Odpowie... więcej
Pobierz

Zobacz również

nauczycielrozwój osobisty

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Październik 2011

O cechach osobowych, autorytecie nauczyciela, jego zadaniach, rolach i funkcjach napisano wiele prac. Mimo to wciąż pojawiają się pytania: Jakie cechy powinien posiadać? Kim powinien być (do jakiego ideału dążyć), by osiągnąć sukces zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu osobistym?

Odpowiedzi na te pytania nie są łatwe, szczególnie jeśli uwzględnimy wyzwania, jakie świat współczesny stawia właśnie nauczycielom. Stojąc wobec zmieniających się warunków społeczno-politycznych oraz zmieniających się norm prawa oświatowego, musi on wciąż odpowiadać na zaistniałą zmianę, podejmować refleksję nad samym sobą (działaniem, życiem, własnym „Ja”) i w konsekwencji pracować nad sobą (zgodnie z maksymą: jeśli chcesz coś zmienić w otaczającym cię świecie, zacznij najpierw zmieniać siebie). 

Liczę, że moja propozycja stanie się inspiracją bądź motywacją do refleksji nad sobą i własnym „uwikłaniem” w edukacyjny świat.