bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 2740.14 kb
Stron: 2
Id: 3032
Być przykładem
Fragment artykułu: Jednym z najskuteczniejszych narzędzi nauczania jest przykład. Jeśli naprawdę chcesz wpłynąć na system wartości dzieci, nie opowiadaj o tym, co dobre, lecz stań się tego ucieleśnieniem. Zagadnienie dawania przykładu jest oczywiste dla większości nauczycieli czy rodziców. A... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Jednym z najskuteczniejszych narzędzi nauczania jest przykład. Jeśli naprawdę chcesz wpłynąć na system wartości dzieci, nie opowiadaj o tym, co dobre, lecz stań się tego ucieleśnieniem. Zagadnienie dawania przykładu jest oczywiste dla większości nauczycieli czy rodziców. Ale co tak naprawdę znaczy „być przykładem”, jakie obszary są istotne, aby uświadomić sobie znaczenie i rolę tego procesu w wychowaniu? By sprawdzić skuteczność kształtowania wzorów zachowania, którego oczekujemy od dzieci, wystarczy przyjrzeć się własnemu systemowi wartości.
(…) Rodzice są przykładem, nauczyciele są przykładem. Dorośli, z którymi dziecko ma kontakt, stają się dla niego wzorem do naśladowania. Największą przeszkodą, by nauczyciel stał się takim wzorem jest postawa: „Rób to, co mówię, a nie to, co robię”. Jeśli wydaje ci się, że dzieci będą przede wszystkim kierowały się tym, co mówisz, jesteś w dużym błędzie... Bo jeśli mówisz co innego, a robisz co innego, bądź pewna, że dziecko będzie naśladować to, co robisz, a nie to, co mówisz. Tak więc nie jest to skuteczny sposób nauczania wartości. Wprawdzie takie postępowanie uczy, lecz nie tego, co powinno. A mianowicie, dzieci odbierają przekaz, że kiedy jest się wystarczająco silnym i dużym, można zmusić innych do przestrzegania praw, których samemu się nie respektuje, że w życiu są lepsi i gorsi, a z tym wiążą się pewne przywileje, że taka podwójna miara nie jest niczym złym.
W dalszej części tego praktycznego tekstu znajdziemy m.in.:
- ćwiczenie, które pomoże nam w określeniu własnego systemu wartości;
- ćwiczenie, które może okazać się pomocne dla dokonania zmian w naszej hierarchii wartości.
Artykuł może stanowić gotowy materiał do wykorzystania w ramach tzw. pedagogizacji rodziców.