bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 432.08 kb
Stron: 2
Id: 3041
Budujemy zamki [scenariusz z zakresu wspomagania rozwoju społecznego]
Zapraszamy do lektury trzeciego z cyklu scenariuszy, w których autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Fragment artykułu: W aktywności społecznej dziecka w wieku przedszkolnym zachodzą szybkie zmiany. Uczy się ono określonych reguł postępowania, zwyczajów panują... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Zapraszamy do lektury trzeciego z cyklu scenariuszy, w których autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych.
Fragment artykułu:
W aktywności społecznej dziecka w wieku przedszkolnym zachodzą szybkie zmiany. Uczy się ono określonych reguł postępowania, zwyczajów panujących w grupie społecznej, w której funkcjonuje, oraz zasad zachowania przekazywanych przede wszystkim przez wychowawców i osoby z najbliższego otoczenia. W procesie rozwoju społecznego dziecko powinno nabyć takie formy zachowania, które są akceptowane przez jego grupę rówieśniczą i pozwalają mu na sprawne w niej funkcjonowanie. O dojrzałości społecznej dziecka świadczy między innymi umiejętność akceptowania i podporządkowywania się przyjętym normom, zdolność współpracy w grupie oraz umiejętność rozumienia potrzeb innych osób.
Przedszkole należy traktować jako niezwykle ważne środowisko wychowawcze, a jego naczelnym celem nie jest jedynie przygotowanie dzieci do nauki w szkole, ale przede wszystkim – do życia w społeczeństwie.
Spotkania z rodzicami absolwentów naszego przedszkola nasunęły mi na myśl bardzo przykry wniosek, że w szkole przytłacza ich ogrom wiedzy, nauczyciele są bardzo wymagający i skupiają się głównie na materiale dydaktycznym, a zbyt mało uwagi poświęcają na wychowanie dzieci. Nie chcę, aby był to głos krytyki wobec nauczycieli pracujących w szkole, lecz impuls dla nas, nauczycieli-wychowawców przedszkolnych, do tego, aby intensywnie wspierać aktywność społeczną dzieci, ponieważ największy bagaż doświadczeń społecznych dzieci wynoszą właśnie z przedszkola. Pamiętajmy o tym w codziennych sytuacjach i obserwujmy dzieci przede wszystkim w trakcie zabaw, które są wspaniałym źródłem wiedzy na temat poziomu społecznego grupy.
Główną część artykułu stanowi scenariusz zajęć dla dzieci pięcio- i sześcioletnich, w którym założono realizację następujących celów ogólnych:
- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych (1.1-2);
- wspomaganie rozwoju mowy dzieci (3.1-2);
- wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne (9.2-3);
- wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych (10.1-2).