Będą święta i pisanki, i kurczęta i baranki! (scenariusz zajęć)
Ewa Jakacka
Marzec 2013
Przykładowe zabawy ze scenariusza: 1. Kiedy zagra muzyka – wyjdą kurki z kurnika. Zabawa ruchowa (kształcenie motoryki dużej i małej, rozwijanie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał). Nauczyciel dzieli dzieci-kurki na kilka równolicznych grup i każdej grupie wręcza znaczki (kółeczka) w innym ... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 2
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: 1. Kiedy zagra muzyka – wyjdą kurki z kurnika. Zabawa ruchowa (kształcenie motoryki dużej i małej, rozwijanie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał). Nauczyciel dzieli dzieci-kurki na kilka równolicznych grup i każdej grupie wręcza znaczki (kółeczka) w innym ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Przykładowe zabawy ze scenariusza: 1. Kiedy zagra muzyka – wyjdą kurki z kurnika. Zabawa ruchowa (kształcenie motoryki dużej i małej, rozwijanie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał). Nauczyciel dzieli dzieci-kurki na kilka równolicznych grup i każdej grupie wręcza znaczki (kółeczka) w innym kolorze. Na podłodze rozkłada różnokolorowe szarfy, oznaczając w ten sposób miejsca, gdzie kurki będą dostawać ziarno. Kurki kucają w kurniku, czyli w określonym miejscu sali. Jeden przedszkolak jest gospodarzem, który będzie karmić kurki. Słysząc muzykę, dzieci wychodzą z kurnika i biegają na palcach w poszukiwaniu ziarenek. Gospodyni woła np.: „Zielone!” i sypie ziarno (skrawki papieru) do zielonej szarfy. Dzieci z zielonymi znaczkami kucają i zbierają ziarno dzióbkami ułożonymi z kciuka i palca wskazującego. Pozostałe kurki w tym czasie biegają po podwórku. Na hasło np.: „Żółte!”, „zielone” kurki zaczynają biegać z pozostałymi, a „żółte” dziobią ziarno z żółtej szarfy. Zmiany powinny następować szybko. Gdy muzyka ucichnie, to znaczy, że zapadł zmrok i kurki muszą wrócić do kurnika. Zabawę można powtórzyć, zmieniając gospodynię i kolory kurek. 2. Na podwórku. Zabawa relaksująca (rozwijanie wyobraźni). Przedszkolaki siedzą w kole, jeden za drugim. Nauczyciel opowiada, a dzieci rysują ruchami obu dłoni to, co zaznaczono grubszym drukiem, na plecach kolegów siedzących przed nimi: Pewnego dnia pięknie świeciło słońce. Wszystkie kurki wybiegły na podwórko i szukały ziarenek i robaczków. Dziób, dziób, dziób, dziób – dziobały to tu, to tam. Nadszedł wieczór i kurki weszły do kurnika (…).
- podkład do piosenki „Chodźcie do koła” – znajdziesz go TU;
- karty do memo-rymowanek oraz ilustracje do zabaw i ćwiczeń, a także nuty do piosenki "Chodźcie do koła" – do pobrania TU.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: 1. Kiedy zagra muzyka – wyjdą kurki z kurnika. Zabawa ruchowa (kształcenie motoryki dużej i małej, rozwijanie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał). Nauczyciel dzieli dzieci-kurki na kilka równolicznych grup i każdej grupie wręcza znaczki (kółeczka) w innym kolorze. Na podłodze rozkłada różnokolorowe szarfy, oznaczając w ten sposób miejsca, gdzie kurki będą dostawać ziarno. Kurki kucają w kurniku, czyli w określonym miejscu sali. Jeden przedszkolak jest gospodarzem, który będzie karmić kurki. Słysząc muzykę, dzieci wychodzą z kurnika i biegają na palcach w poszukiwaniu ziarenek. Gospodyni woła np.: „Zielone!” i sypie ziarno (skrawki papieru) do zielonej szarfy. Dzieci z zielonymi znaczkami kucają i zbierają ziarno dzióbkami ułożonymi z kciuka i palca wskazującego. Pozostałe kurki w tym czasie biegają po podwórku. Na hasło np.: „Żółte!”, „zielone” kurki zaczynają biegać z pozostałymi, a „żółte” dziobią ziarno z żółtej szarfy. Zmiany powinny następować szybko. Gdy muzyka ucichnie, to znaczy, że zapadł zmrok i kurki muszą wrócić do kurnika. Zabawę można powtórzyć, zmieniając gospodynię i kolory kurek. 2. Na podwórku. Zabawa relaksująca (rozwijanie wyobraźni). Przedszkolaki siedzą w kole, jeden za drugim. Nauczyciel opowiada, a dzieci rysują ruchami obu dłoni to, co zaznaczono grubszym drukiem, na plecach kolegów siedzących przed nimi: Pewnego dnia pięknie świeciło słońce. Wszystkie kurki wybiegły na podwórko i szukały ziarenek i robaczków. Dziób, dziób, dziób, dziób – dziobały to tu, to tam. Nadszedł wieczór i kurki weszły do kurnika (…).
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz