
Aktywność twórcza i odtwórcza dzieci w wieku wczesnoszkolnym w działaniach muzyczno-ruchowych opartych o ideę Carla Orffa
Zamknięte
typ szkolenia8
godzin dydaktycznychCel szkolenia
Warsztat ma na celu ukazanie idei Carla Orffa w działaniach muzyczno-ruchowych, opartych na aktywności twórczej i odtwórczej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Część prezentowanych rozwiązań powstała na bazie doświadczeń Autora z dziećmi sześcioletnimi i siedmioletnimi. Autor na szkoleniu pokazuje przede wszystkim przykłady różnorodnych rozwiązań metodycznych, opartych na pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole. Do spopularyzowania idei Carla Orffa i głębszego zainteresowania tą tematyką, Autor posiłkuje się również pomysłami i metodycznymi rozwiązaniami innych znakomitych osobistości związanych z ideą/metodą oraz Instytutem C. Orffa w Salzburgu. Do grona osób, które miały wpływ na głębsze zainteresowanie Autora tą tematyką oraz powstanie omawianej formy szkoleniowej, należą m.in. Wolfgang Hartmann, Insuk Lee, Soili Perkiö, Lenka Pospíšilová.
Szkolenie to jest również elementem ukazującym pluralistyczną koncepcję wychowania muzycznego realizowaną w Polsce. Do przemyśleń i refleksji przyczyniła się lektura publikacji Marii Przychodzińskiej-Kaciczak, pt. Polskie koncepcje powszechnego wychowania muzycznego. Tradycje - Współczesność. Na takiej też wizji swoich działań muzycznych z dziećmi i młodzieżą inspirował się Autor.
Niniejsza oferta jest nową odsłoną warsztatu pod tym samym tytułem, prowadzonego przez Autora od 2006 roku dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczycieli kształcenia zintegrowanego. Ze względu na zmiany podstawy programowej (2008), której współautorem był również Autor niniejszego szkolenia, warsztat został wzbogacony o nowe zabawy i rozwiązania metodyczne dopasowane do realizacji podstawy programowej, a od 2017 roku uwzględnia również treści obecnej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i nauczania w klasach I-III. Dodatkowe opracowania, repertuar i nagrania są możliwe do pobrania ze strony internetowej tylko dla uczestników szkolenia.
Po szkoleniu uczestnik będzie rozumiał sens twórczego obcowania dzieci z muzyką według idei Carla Orffa oraz będzie posiadał elementarne umiejętności stosowania różnorodnych zadań twórczych i odtwórczych stymulujących prawidłowy rozwój procesów poznawczych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Przebieg szkolenia
Program ramowy:
- Słowa, gesty i ruchy dziecka, a język muzyczny;
- Zabawy i ćwiczenia z rytmem – twórczość spontaniczna i kierowana;
- Wspomaganie procesu twórczego;
- Muzykowanie indywidualnie i zespołowo;
- Twórcze zabawy z dźwiękiem i efektami akustycznymi.
Dodatkowe informacje
Materiały dydaktyczne zapewnione przed edukatora: Skrypt warsztatowy dla każdego uczestnika szkolenia w wersji papierowej (nuty, teksty) + CDROM (audio i multimedia) + dostęp do multimedialnych materiałów uzupełniających na stronie internetowej.
UWAGA - Uczestnicy warsztatu proszeni są o zabranie wygodnego stroju oraz obuwia.
Warunki uczestnictwa
Ustalenie z organizatorem terminu, miejsca oraz liczby uczestników szkolenia.
Dane kontaktowe

ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków
Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 530 210 853 lub 570 336 091
E-mail: szkolenia@blizejprzedszkola.pl
Najchętniej kupowane szkolenia

czas trwania: 1 godz.

czas trwania: 6 godz.

czas trwania: 1,5 godz.

czas trwania: 2 godz.
Ostatnio dodane szkolenia

czas trwania: 2 godz.
Zobacz również szkolenia

czas trwania: 6 godz.

czas trwania: 4/8 godz.

czas trwania: 6 godz.

czas trwania: 5 godz.

czas trwania: 5 godz.

czas trwania: 10 godz.

czas trwania: 9 godz.

czas trwania: 8 lub 16 godz.