Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

A może by nad morze? Wszak lato już tuż-tuż! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Jak to miło” – do pobrania TU;
  • nagranie szumu morza TU;
  • obrazki ilustrujące treść zabaw – do pobrania TU;
  • plakat przedstawiający Panią Lato, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć.
Scenariusz zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: Posłuchajcie uważnie, a za chwilę zapytam was, kto z kim rozmawia. Podczas rozmowy na temat treści wierszyka przedszkolaki mogą zastanowić się, czy wiadomo, ile osób rozmawia w wierszyku (cztery lub więcej), co te osoby będą robić w lesie, co się marzy rodzicom, co rodzina będzie liczyć – i czy naprawdę można policzyć ryby w rzece. Powtórne odczytanie wierszyka nauczycielka poprzedza poleceniem: Słuchajcie uważnie i dopowiadajcie wyrazy, które opuszczę. Czytając wierszyk, zawiesza głos przed wyrazami, które są na końcu parzystych wersów, a dzieci wspólnie wypowiadają te wyrazy. Po tym ćwiczeniu osoba prowadząca może zapytać dzieci, skąd wiedziały, jakie wyrazy należy dopowiedzieć. Dzieci powinny samodzielnie lub po odpowiednim naprowadzeniu stwierdzić, że chodzi o rymy. Mogą także podać własne przykłady wyrazów, które się rymują. Na koniec przedszkolaki powinny zatytułować wierszyk.

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

MP3
Szum morza - dźwięki (PD, mp3)
MP3
Jak to miło - podkład (PD, mp3)

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź