Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 594.54 kb
Stron: 3
Id: 3391

A może by nad morze? Wszak lato już tuż-tuż! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: ... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja przyrodniczalatoscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Jak to miło” – do pobrania TU;
  • nagranie szumu morza TU;
  • obrazki ilustrujące treść zabaw – do pobrania TU;
  • plakat przedstawiający Panią Lato, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć.
Scenariusz zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: Posłuchajcie uważnie, a za chwilę zapytam was, kto z kim rozmawia. Podczas rozmowy na temat treści wierszyka przedszkolaki mogą zastanowić się, czy wiadomo, ile osób rozmawia w wierszyku (cztery lub więcej), co te osoby będą robić w lesie, co się marzy rodzicom, co rodzina będzie liczyć – i czy naprawdę można policzyć ryby w rzece. Powtórne odczytanie wierszyka nauczycielka poprzedza poleceniem: Słuchajcie uważnie i dopowiadajcie wyrazy, które opuszczę. Czytając wierszyk, zawiesza głos przed wyrazami, które są na końcu parzystych wersów, a dzieci wspólnie wypowiadają te wyrazy. Po tym ćwiczeniu osoba prowadząca może zapytać dzieci, skąd wiedziały, jakie wyrazy należy dopowiedzieć. Dzieci powinny samodzielnie lub po odpowiednim naprowadzeniu stwierdzić, że chodzi o rymy. Mogą także podać własne przykłady wyrazów, które się rymują. Na koniec przedszkolaki powinny zatytułować wierszyk.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania