Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza na czerwiec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 594.54 kb
Stron: 3
Id: 3391
Wielkość: 594.54 kb
Stron: 3
Id: 3391
A może by nad morze? Wszak lato już tuż-tuż! (scenariusz zajęć)
Małgorzata Barańska,
Ewa Jakacka
Czerwiec 2013
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 3
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 3
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: Posłuchajcie uważnie, a za chwilę zapytam was, kto z kim rozmawia. Podczas rozmowy na temat treści wierszyka przedszkolaki mogą zastanowić się, czy wiadomo, ile osób rozmawia w wierszyku (cztery lub więcej), co te osoby będą robić w lesie, co się marzy rodzicom, co rodzina będzie liczyć – i czy naprawdę można policzyć ryby w rzece. Powtórne odczytanie wierszyka nauczycielka poprzedza poleceniem: Słuchajcie uważnie i dopowiadajcie wyrazy, które opuszczę. Czytając wierszyk, zawiesza głos przed wyrazami, które są na końcu parzystych wersów, a dzieci wspólnie wypowiadają te wyrazy. Po tym ćwiczeniu osoba prowadząca może zapytać dzieci, skąd wiedziały, jakie wyrazy należy dopowiedzieć. Dzieci powinny samodzielnie lub po odpowiednim naprowadzeniu stwierdzić, że chodzi o rymy. Mogą także podać własne przykłady wyrazów, które się rymują. Na koniec przedszkolaki powinny zatytułować wierszyk.
- podkład do piosenki „Jak to miło” – do pobrania TU;
- nagranie szumu morza – TU;
- obrazki ilustrujące treść zabaw – do pobrania TU;
- plakat przedstawiający Panią Lato, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: Posłuchajcie uważnie, a za chwilę zapytam was, kto z kim rozmawia. Podczas rozmowy na temat treści wierszyka przedszkolaki mogą zastanowić się, czy wiadomo, ile osób rozmawia w wierszyku (cztery lub więcej), co te osoby będą robić w lesie, co się marzy rodzicom, co rodzina będzie liczyć – i czy naprawdę można policzyć ryby w rzece. Powtórne odczytanie wierszyka nauczycielka poprzedza poleceniem: Słuchajcie uważnie i dopowiadajcie wyrazy, które opuszczę. Czytając wierszyk, zawiesza głos przed wyrazami, które są na końcu parzystych wersów, a dzieci wspólnie wypowiadają te wyrazy. Po tym ćwiczeniu osoba prowadząca może zapytać dzieci, skąd wiedziały, jakie wyrazy należy dopowiedzieć. Dzieci powinny samodzielnie lub po odpowiednim naprowadzeniu stwierdzić, że chodzi o rymy. Mogą także podać własne przykłady wyrazów, które się rymują. Na koniec przedszkolaki powinny zatytułować wierszyk.