Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas

• Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Spacer po magicznym Krakowie

Wydarzenie dodał(a) Lucyna Opido
ponad 13 lat temu, wyświetleń 2287

Wpis został sprawdzony przez moderatora

Pewnego listopadowego dnia, dzieci z grupy IX wraz z panią Dorotką i ze mną  wybrały się na wyjątkową wycieczkę, wycieczkę po Krakowie.

Kraków, to przepiękne miasto, pełne legend, tajemnic i magii. Postanowiliśmy troszeczkę pooddychać wyjątkową i magiczną atmosferą Krakowskiego Rynku.

Spacer nasz zaczęliśmy jednak  od  wizyty u naszego Patrona „Smoka Wawelskiego”.

Byliśmy pod ogromnym wrażeniem, kiedy smok zaczął ziać ogniem. Przypomniały nam się wszystkie legendy związane z ty m miejscem i potęgą „ziejącego smoka” .

Jak to dobrze, że nasz Patron – Smok Wawelski jest łagodny i wesoły.

Spacer brzegiem Wisły i oglądanie pływających łabędzi było następną atrakcją tego dnia, ale to był początek wycieczki. Co dalej? Oczywiście spacer Plantami. Na moment zatrzymaliśmy się pod oknem  kurii, z którego nasz  Papież Jan Paweł II pozdrawiał  pielgrzymów, modlił się, rozmawiał z wiernymi.

A potem, aż do samego Rynku Głównego. A tam same atrakcje:

Krakowskie Sukiennice. Zabytkowy budynek, który zajmuje centralną część Rynku Głównego. Okazało się, że Sukiennice są najlepiej rozpoznawalnym zabytkiem miasta Krakowa. Po zwiedzeniu Sukiennic przeszliśmy pod pomnik naszego największego wieszcza Adama Mickiewicza.

Nie  tylko Krakowianie, ale i turyści lubią sobie odpocząć przy

„ Adasiu” zachwycając się szczególną atmosferą tego wyjątkowego miejsca.

Będąc na Rynku, nie można było ominąć innego wspaniałego zabytku, jakim jest Kościół Mariacki, który podobnie jak Sukiennice jest najbardziej rozpoznawalnym zabytkiem w Krakowie i Polsce.

Dzieci w ciszy i skupieniu weszły do środka. Mieliśmy szczęście, ponieważ trafiliśmy na uroczyste otwarcie Ołtarza Wita Stwosza. Niesamowite wrażenie.

Kościół Mariacki ozdobiony  jest dwiema wieżyczkami. Z wyższej wieży co godzinę, rozbrzmiewa słynny hejnał mariacki, który też mieliśmy okazję wysłuchać.

Dużą frajdę sprawiały dzieciom oswojone gołębie, których jest niezliczona ilość na Rynku. Przypomniała nam się legenda ” O zaczarowanych gołębiach”

W czasie wędrówki po Rynku oglądaliśmy również zabytkowe kamieniczki, a także spotkaliśmy krakowskie kwiaciarki.

Z żalem musieliśmy opuścić to wspaniałe miejsce, ale pocieszyliśmy się, że  to nie koniec wycieczki.

Postanowiliśmy przejść się jedną z najstarszych ulic Starego Miasta w Krakowie – ul. Floriańską. Ulica  zaczyna się od Rynku Głównego  aż do Bramy Floriańskiej. Od  jej której wzięła się  nazwa ulicy. Wewnątrz Bramy Floriańskiej dzieci zobaczyły cudowny obraz Matki Boskiej Piaskowej .

Nieopodal bramy floriańskiej oglądaliśmy Barbakan, potocznie zwany „rondlem”, który dawno, dawno temu, był fortecą broniącą  miasta i był nie do zdobycia. Obecnie  barbakan jest oddziałem Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.

Ostatnim miejscem, do którego się udaliśmy, to był Plac Matejki. Tam dzieci obejrzały Pomnik Grunwaldzki, Grób Nieznanego Żołnierza oraz widziały tablicę upamiętniającą Jana Matejkę, wmurowaną w ścianę ASP.

W czasie całej wędrówki przeszliśmy Drogę Królewską która  zaczyna się na Kleparzu prowadzi przez ul. Floriańską, Bramę  Floriańską, Rynek Główny, ul. Grodzką i dochodzi do wzgórza wawelskiego z katedrą i Zamkiem Królewskim.

To była wspaniała i niezapomniana wycieczka. Dzieci były bardzo zainteresowane wszystkimi informacjami na temat swojego miasta, jego historią, legendami i zabytkami, dopominały się o następną wycieczkę, a ja zgodnie z życzeniami dzieci już planuję następną wyprawę, wyprawę do Podziemi  Krakowskiego Rynku.

Lucyna  Opido

Nauczycielka Samorządowego Przedszkola Nr 5 W Krakowie

Zobacz wszystkie wpisy
od Lucyna Opido

Wyślij wiadomość
do Lucyna Opido

Scenariusze zajęć

Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl