Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Owieczki na hali - zabawa matematyczna z elem. metody E. G. Kolczyńskiej


Wydarzenie dodał(a) Edyta Pawlukiewicz
ponad 7 lat temu, wyświetleń 3735


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Konspekt zajęć dla dzieci z oddziału II (4 – 5 latki)

Temat: „Owieczki na hali” – zabawa matematyczna z elementami matematyki E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

Cele:

  • dziecko liczy obiekty i odróżnia błędne liczenie od poprawnego
  • dodaje i odejmuje w dostępnym dla siebie zakresie pomagając sobie liczmanami

     

    Metoda pracy:  elementy metody matematyki E. Gruszczyk - Kolczyńskiej

    Forma pracy: praca z całą grupą, praca  indywidualna,

    Środki dydaktyczne: płyta z podkładem do zabawy „Oklepywaniec” melodii (Zbójnickiego),

    obrazki owieczek, pacynka Jeża ‘Kolczatka”, miseczki z kasztanami dla każdego dziecka,

    Przebieg zajęć:

  1. Wprowadzenie w tematykę zajęć zabawą  „Oklepywaniec” na melodię „Zbójnickiego”. Dzieci oglądają mapę Polski na której nauczycielka pokazuje z którego regonu pochodzi melodia do której zachwalę będą się bawić. Celem zabawy jest wzmocnienie koncentracji uwagi dzieci oraz wyciszenie poprzez automasaż. Płyta
    nr. 14. – „Terapia muzyką ludową i ruchem”.

     Na zwrotkę dzieci masują wymienione przez nauczyciela części ciała. Na refren oklepują wymienione części ciała na zmianę z ostatnią masowaną częścią w zwrotce.

   

  1. Zabawa „Ile nas jest?”. Nauczycielka przedstawia dzieciom pacynkę Jeżyka „Kolczatka i chwilę o nim opowiada. Następnie mówi dzieciom, że jeżyk odwiedził ich dzisiaj ponieważ przed zapadnięcie w sen zimowy chciałby się nauczyć poprawnie liczyć. Pyta więc dzieci czy mu w tym pomogą.

Dzieci siedzą w kole jeżyk wspólnie z panią próbuje liczyć kolejno dzieci ale nie bardzo mu  to wychodzi. Dlatego pani prosi o pomoc  chętne dziecko. Następnie jeżyk jeszcze raz liczy wspólnie ze wszystkimi dziećmi. W dalszej części  jeżyk próbuje policzyć ile jest dziewczynek i chłopców i określić kogo jest więcej, dzieci mu w tym pomagają. 

 

  1. Nauczycielka opowiada dzieciom, że jeżyk kolczatek był wczoraj w Zakopanym i tam na hali (łące) próbował policzyć owce ale miał z tym problem. Pyta dzieci czy chcą zobaczyć i posłuchać jak jeżyk liczy? Jeżyk zaczyna liczyć 1, 2, 7, 1,  - pani pyta dzieci czy jeżyk dobrze liczy. Chętne dziecko pomaga jeżykowi. Czynność powtarzamy kilkukrotnie. (Jeżyk omija niektóre owieczki) itp. Na zakończenie Kolczatek liczy poprawnie razem z dziećmi.
  2. Zabawa ruchowa ”Gimnastyka indora” – celem zabawy jest rozładowanie nadmiaru energii w rękach i nogach. Na przygrywkę i refren dzieci udają indyka śpiewając ”glu, gul…..”. Na zwrotkę podnoszą za nauczycielem jedną lub druga nogę, na słowa :skrzydełka” machając skrzydełkami (rękami) zgiętymi w łokciach.
  3. Każde dziecko wyjmuje z szuflady swoją miseczkę z 6 kasztanami. Następnie siada
    w kole i wykłada kasztany  z miseczki układając je w szeregu przed sobą. Pani wydaje następujące polecenia:
    • Policzcie ile macie kasztanów – Jeżyk Kolczatek obserwuje co robią dzieci.
    • Proszę włożyć wszystkie kasztany do miseczki.
    • Proszę wyjąć z miseczki 2 kasztany, następnie dołożyć jeszcze jeden, ile jest ich razem?
    • Proszę włożyć do miseczki jeden kasztan ile ich pozostało?
    • Najpierw prostsze plecenia dla czterolatków potem trudniejsze dla pięciolatków
      i chętnych czterolatków. Itd.
  4. Dzieci sprzątają po sobie zanoszą miseczki z kasztanami na miejsce. Pani pyta dzieci czego jeżyk uczył się dzisiaj na zajęciach? Czy zajęcia mu się podobały? A dzieciom? – Podsumowanie.

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Edyta Pawlukiewicz



Wyślij wiadomość
do Edyta Pawlukiewicz

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Edyta Pawlukiewicz

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się