Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

II Konferencja Logopedyczna: "Zaburzenia mowy i komunikacji"


Wydarzenie dodał(a) Sylwia Maciejewska
ponad 7 lat temu, wyświetleń 1698


Wpis został sprawdzony przez moderatora

W związku z okrągłą 10 rocznicą ogólnopolskiego konkursu logopedyczno – plastycznego, jaki odbywa się corocznie w Przedszkolu Publicznym Integracyjnym nr 51 w Opolu, pt. „Chrząszcz brzmi  w trzcinie, w Szczebrzeszynie – trudne wierszyki łamiące języki”, 7 marca 2017 r. zorganizowano II konferencję logopedyczną pod hasłem: „Zaburzenia mowy i komunikacji”. Prelegenci zaprezentowali następujące tematy:

1. „Czym jest komunikacja?” - mgr Jolanta Mrozińska (neurologopeda, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju uczniów z autyzmem, pracownik  PPI nr 51 w Opolu)

2. „Kompleksowa opieka nad dzieckiem przed i po wszczepie implantów słuchowych:

-  Implanty słuchowe jako narzędzie poprawiające słuch u dzieci bez korzyści z aparatów słuchowych.

- Wykorzystanie metody audytywno-werbalnej w codziennej praktyce logopedycznej na przykładzie programu edukacyjnego Sound Foundation for Babies” – mgr inż. Magdalena Błaszczyk (Product Manager, Medicus Aparatura i Instrumenty Medyczne Sp. z o.o. Sp.k. Wrocław).

3.  „Rozwijanie komunikacji u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” -
mgr Adam Ławicki (dyrektor, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia „Jednym Słowem”, diagnosta, terapeuta osób z ASD)

4.  „Co foniatra może podpowiedzieć logopedzie?” - dr nauk med. Renata Cudejko
(kierownik filii opolskiego Centrum Słuchu i Mowy „Medincus”, specjalista otolaryngolog, foniatra, audiolog)

5.  „Przegląd metod wykorzystywanych w nauce czytania i pisania dziecka  z Trisomią 21, w tym elementy metody symultaniczno-sekwencyjnej” - mgr Beata Sobera-Baron

(logopeda, specjalista terapii pedagogicznej, neuroterapeuta, wykładowca w Podyplomowym Centrum Kształcenia Nauczycieli na kierunkach: logopedia, diagnoza i terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka).

6. „Dlaczego dziecko nie słucha? Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego” -
mgr Bożena Tomanek (neurologopeda, pracownik Miejskiej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Opolu, terapeuta psychomotoryki, ukończone studia z zakresu Wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka).

7.  „Przyczyny dysleksji, znaczenie świadomości fonologicznej – wczesne rozpoznanie” -
mgr Barbara Wiśniewska (doradca metodyczny dla nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz terapeutów pedagogicznych w MODN Opolu).

            Przedstawione wykłady były bardzo interesujące i stanowiły kompendium wiedzy  z zakresu usprawniania procesu komunikacji dziecka, przydatne w pracy logopedy czy pedagoga.


Zobacz wszystkie wpisy
od Sylwia Maciejewska



Wyślij wiadomość
do Sylwia Maciejewska

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Sylwia Maciejewska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!