Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Chcesz żyć zdrowo i bezpiecznie te zasady znaj koniecznie".


Wydarzenie dodał(a) Agnieszka Baśko
ponad 8 lat temu, wyświetleń 2900


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ ORGANIZACJI DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH BEZPIECZEŃSTWA DZIECI W RÓŻNYCH SYTUACJACH I MIEJSCACH PRZEPROWADZONYCH W RAMACH PODSUMOWANIA PROGRAMU ZAJĘĆ DODATKOWYCH „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK – MĄDRY PRZEDSZKOLAK” ORAZ OBCHODÓW TRZECICH OGÓLNOPOLSKICH DNI BEZPIECZNEGO PRZEDSZKOLA.

  1. TYTUŁ  SPOTKANIA GÓŁWNEGO: „CHCESZ ŻYĆ ZDROWO I BEZPIECZNIE, TE ZASADY ZNAJ KONIECZNIE”.
  2. TERMIN: 24. 05. 2016 R.
  3. MIEJSCE: JADALNIA PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH..
  4. ADRESACI: DZIECI Z GRUP II INTEGRACYJNEJ ORAZ VII - WDRAŻAJĄCYCH PROGRAM PT. „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK – MĄDRY PRZEDSZKOLAK”.
  5. ORGANIZATOR/GOSPODARZ: NAUCZYCIELKI Z GRUPY VII „KOTKI” – AGNIESZKA BAŚKO ORAZ Z GRUPY II INTEGRACYJNEJ „KANGURKI” – KATARZYNA WOTA-MAGDZIARZ.
  6. OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG SPOTKANIA: AGNIESZKA BAŚKO I KATARZYNA WOTA-MAGDZIARZ.
  7. DZIAŁANIA POPRZEDZAJĄCE SPOTKANIE GŁÓWNE:

I – „BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE” – PODSUMOWANIE WIEDZY Z ZAKRESU BEZPIECZNEGO PORUSZANIA SIĘ PO ULICACH I DROGACH POPRZEZ UDZIAŁ W ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ W PABIANICACH.

CELE ZAJĘCIA:

  • Utrwalenie wiedzy dotyczącej znajomości podstawowych zasad ruchu drogowego oraz ukazanie skutków lekceważenia tych zasad.
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania wybranych znaków drogowych i wyjaśnienie konieczności stosowania się do nich.
  • Dostarczanie wiedzy na temat sytuacji będących źródłem bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia oraz sposobów radzenia sobie w nich.

PODCZAS ZAJĘĆ PRZEDSZKOLAKI:

  1. Obejrzały prezentację multimedialną dotyczącą zachowania się dzieci
    i dorosłych w ruchu drogowym, po czym udzielały odpowiedzi na zadawane przez nauczycielkę pytania oraz opowiadały o swoich przygodach
    i doświadczeniach związanych z uczestnictwem w ruchu drogowym.
  2. Czynnie demonstrowały w kąciku ruchu drogowego przejście przez ulicę po pasach i przy sygnalizacji świetlnej oraz wcielały się w role pojazdów
    i  pieszych.
  3. Słuchały wierszy związanych z ruchem drogowym, rozwiązywały tematyczne zagadki oraz bawiły się w grę
    z wykorzystaniem wybranych znaków drogowych.

II – „KIEDY OGIEŃ BUCHA BUCH! KTO POMOŻE? STRAŻAK – ZUCH! – PODSUMOWANIE WIEDZY Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA PRZECIWPOŻAROWEGO POPRZEZ UDZIAŁ W ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH NA TERENIE JEDNOSTKI PAŃSTWOWEJ POWIATOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W PABIANICACH.

CELE ZAJĘCIA:

  • Wyrabianie szacunku do ciężkiej i niebezpiecznej pracy strażaka.
  • Zapoznanie z przyczynami i skutkami powstawania pożarów połączone
    z przybliżeniem właściwego zachowania się w sytuacji zagrożenia związanej z pożarem.
  • Przypomnienie numerów alarmowych do Policji, Straży Pożarnej
    i Pogotowia Ratunkowego oraz sytuacji, w których należy wezwać odpowiednie służby ratunkowe.

PODCZAS ZAJĘĆ PRZEDSZKOLAKI:

  1.  Zapoznały się z zadaniami, jakie wykonują strażacy podczas codziennej  pracy i jak ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa również podczas udzielania pomocy.
  2. Zwiedzały dyspozytornię oraz garaże, w których znajdują się wozy strażackie, oglądały sprzęt wykorzystywany przez strażaków w różnych sytuacjach, przymierzały strój strażacki oraz siedziały w bojowym wozie strażackim.
  3. Obejrzały pokaz gaszenia wodą z wykorzystaniem różnego rodzaju strumienia wody.
  4. 8. SPOTKANIE GŁÓWNE - „PRZEGLĄD WIEDZY O BEZPIEZEŃSTWIE” POPRZEZ UDZIAŁ W ZAJĘCIACH ZORGANIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH.

CELE SPOTKANIA:

  • Sprawdzenie wiedzy przedszkolaków z zakresu bezpieczeństwa i odpowiedniego zachowania się w różnych sytuacjach.
  • Kształtowanie pożądanych postaw dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa w życiu codziennym.
  • Rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w grupie.
  • Promowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia.
  • Podsumowanie programu „Bezpieczny przedszkolak – mądry przedszkolak”.

Etap I –   PRZYGOTOWANIA   POPRZEDZAJĄCE   SPOTKANIE:

  1. Ustalenie terminu i przebiegu spotkania.
  2. Udział w zajęciach utrwalających zasady bezpieczeństwa zorganizowanych w bibliotece i jednostce straży pożarnej.
  3. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów i pomocy dydaktycznych.
  4. Przygotowanie informacji dla rodziców o planowanym spotkaniu i włączeniu się do obchodów Trzecich Ogólnopolskich Dni Bezpiecznego Przedszkola oraz krótkiej notatki do prasy i kroniki.
  5. Przygotowanie dyplomów oraz nagród dla dzieci w postaci lizaków i medali.
  6. Przygotowanie oprawy muzycznej oraz fotograficznej – magnetofon, płyta z muzyką i aparat fotograficzny.

Etap II –   PRZEBIEG SPOTKANIA:

  1. Powitanie zebranych przedszkolaków, podanie celu spotkania, wspólne zaśpiewnie hymnu bezpiecznego przedszkola.
  2. Wspólne wykonywanie zadań związanych z właściwym zachowaniem sięw podanych sytuacjach lub miejscach:

Zadanie 1. „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”

  • „Jestem na ulicy…” – ocena dobrego i złego sposobu przechodzenia przez jezdnię w wykonaniu nauczycielki, demonstrowanie przez dzieci prawidłowego sposobu przechodzenia przez jezdnię po przejściu dla pieszych oraz z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej.
  • „Ważne numery” – dopasowywanie przez dzieci w grupach numerów alarmowych oraz osób do odpowiednich pojazdów, wspólne sprawdzenie poprawności wykonania zadania.
  • „Pojazdy i piesi” – zabawa ruchowa przy piosence.

Zadanie 2. „Bezpieczne kontakty ze zwierzętami”.

  • Wysłuchanie kilku zdań przedstawiających zachowanie dzieci podczas spotkania z nieznajomym psem, podawanie propozycji właściwego zachowania się do wybranej sytuacji, próba uzasadniania odpowiedzi.

Przykłady zdań:

- Idziesz ulicą, za siatką widać 3 duże psy. Podchodzisz do siatki, drażnisz psy, wkładasz patyki za siatkę, a nawet przez nieuwagę swoją rękę… Czy można tak robić?

- Jesteś na placu zabaw, przybłąkał się do ciebie mały piesek. Od razu do niego podchodzisz i głaszczesz, pomimo, że nie widzisz jego właściciela. Czy można tak robić?

- Idziesz ulicą i widzisz dużego psa, który warczy i biegnie w twoim kierunku. Co robisz?

- Przychodzi do Twojego domu ciocia z psem Brutusem, pytasz ciocię, czy możesz pogłaskać psa lub się z nim pobawić czy bez pytania go zaczepiasz?

  • „Uwaga – pies” – zabawa ruchowa połączona z prezentacją „pozycji żółwika” oraz szybką reakcją na sygnał słowny – szczekanie psa.

Zadanie 3. „W jaki sposób dzieci mogą dbać o swoje zdrowie?”.

  • „W zdrowym ciele zdrowy duch” – wspólne podawanie propozycji dbania
    o swoje zdrowie.
  • „Zdrowe i niezdrowe” – zabawa dydaktyczna polegająca na segregowaniu do odpowiednich koszyków obrazków przedstawiających zdrowe
    i niezdrowe produkty spożywcze.

Zadanie 4. „Kodeks Bezpiecznego Przedszkolaka”.

  • „Wzorowe przedszkolaki” – oglądanie ilustracji przedstawiających różne zachowania dzieci podczas zabaw i zajęć w przedszkolu, ocena tych zachowań, wspólne tworzenie „Kodeksu Bezpiecznego Przedszkolaka” poprzez wybieranie ilustracji przedstawiających prawidłowe zachowania i przypinanie ich do tablicy.
  • „Każdy z nas wie, co jest złe” – wspólne śpiewanie piosenki.

Zadanie 5. „Jestem zdrowy i bezpieczny”.

  • Wysłuchanie kilku historyjek związanych z zachowaniem dzieci w domu czy na placu zabaw, podawanie propozycji prawidłowego zachowania się dzieci w podawanych sytuacjach, nagrodzenie dzieci brawami.

Przykłady historyjek:

- Jesteś sam w domu, oglądasz bajkę, nagle puka ktoś do drzwi. Co robisz?

- W łazience na półce stoją kolorowe butelki – są duże i małe, widać w nich kolorowe płyny. Czy możesz spróbować napić się takiego płynu?

- Jesteś sam w pokoju, na podwórku bawią się twoi koledzy i wołają cię do zabawy. Czy możesz otworzyć okno i wychylić się, aby porozmawiać z nimi?

- Bawisz się w swoim pokoju, nagle widzisz dym wydobywający się z kuchni. Co robisz?

- Na placu zabaw podchodzi do ciebie ładna pani i chce, żebyś z nią poszedł do jej auta, ponieważ ma tam dla ciebie niespodziankę. Co robisz?

9. Podziękowanie przedszkolakom za udział w spotkaniu, przypomnienie o zasadności dbania o bezpieczeństwo i zdrowie swoje i innych, wręczenie dyplomów „Bezpiecznego Przedszkolaka” dla grup oraz medali i lizaków dla każdego dziecka.

10. Pożegnanie, czynności porządkowe w jadalni.

 

Pabianice, dn. 24. 05. 2016 r.

O p r a c o w a n i e:

……………………………………….

……………………………………….

 

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko



Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Agnieszka Baśko

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się