Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"Skrzaty" - mali patrioci z Miejskiego Przedszkola Nr 1 w Katowicach
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Zajęcia rozpoczęłam od zabawy słownej pt. "Kim jesteśmy? - dzieci uzupełniały zdanie: Jesteśmy Polakami, bo...?. Następnie przytoczona została pełna nazwa naszego kraju - Rzeczpospolita Polska i dzieci wysłuchały wiersza W. Bełzy pt. "Kto ty jesteś?", potem rozmawiałam z przedszkolakami na temat treści utworu. Pokazałam dzieciom mapę Polski - wskazałam, gdzie jest morze, rzeka Wisła, góry, stolica Polski - Warszawa. Następnie przedstawiłam dzieciom symbole Polski: godło, flaga. Omówiłam z dziećmi ich wygląd. Potem słuchaliśmy "Mazurka Dąbrowskiego" z zachowaniem prawidłowej postawy. Wyjaśniłam dzieciom , co to jest hymn oraz okoliczności w jakich można go usłyszeć, przy jakiej okazji. Potem zaprosiłam dzieci w podróż po Polsce:
a) podróż autobusem (jedno dziecko jest kierowcą, trzymając kierownicę - obręcz wiezie siedzących za nim parami dzieci, w dali słychać odgłosy ulicy, dzieci naśladują jadące samochody). Dojeżdżamy na południe Polski - wskazanie gór na mapie Polski - czytanie globalne wyrazu GÓRY - określenie jakim kolorem są oznaczone na mapie - słuchanie odgłosów gór - rozmowa na temat gór, ludzi tam żyjących, zwierząt;
b) podróż pociągiem (dzieci ustawione w pociąg, bawię się przy piosence pt. "Jedzie pociąg z daleka"; pod koniec podróży dzieci słyszą melodię - hejnał. Wyjaśnienie dzieciom nazwy melodii, która je powitała) Przybycie do Krakowa - wskazanie na mapie Krakowa - czytanie globalne wyrazu KRAKÓW - wyjaśnienie, że był on kiedyś stolicą Polski - poznanie najważniejszych zabytków: Wawel - siedziba Królów, Smok wawelski, Sukiennice, Lajkonik;
c) podczas dalszej podróży pociągiem dojeżdżamy na północ Polski Jesteśmy nad Morzem Bałtyckim - wskazanie morza na mapie - odczytanie globalne wyrazu MORZE BAŁTYCKIE - zabawa z chustą animacyjną - robimy fale małe, duże, sztorm - chowanie się pod chustę, spacerujemy po plaży i zbieramy muszelki - ściągamy kapcie, podwijamy nogawki, w tle słychać szum morza, wpływające statki do portu;
d) wsiadamy do łodzi z kapitanem i płyniemy w dół Wisły, (wybrane dziecko lub nauczyciel jest kapitanem, pozostał dzieci załogą w gazetowych czapkach marynarzy. Przybycie do Warszawy - wskazanie Warszawy na mapie - czytanie globalne wyrazu WARSZAWA - Warszawa stolicą Polski - poznanie herbu Warszawy - Syreny (omówienie jej wyglądu) - słuchanie piosenki pt. "Nasza Warszawska Syrenka" - poznanie najważniejszych zabytków: Zamek Królewski, Pomnik Króla Zygmunta, Pałac w Łazienkach, pomnik Małego Powstańca;
e) lot samolotem - powrót do przedszkola, (odgłos lecącego samolotu) Przybycie do Katowic - wskazanie Katowic na mapie - czytanie globalne wyrazu Katowice.
Zajęcia zostały zrealizowanie w ciągu dwóch dni.
a) podróż autobusem (jedno dziecko jest kierowcą, trzymając kierownicę - obręcz wiezie siedzących za nim parami dzieci, w dali słychać odgłosy ulicy, dzieci naśladują jadące samochody). Dojeżdżamy na południe Polski - wskazanie gór na mapie Polski - czytanie globalne wyrazu GÓRY - określenie jakim kolorem są oznaczone na mapie - słuchanie odgłosów gór - rozmowa na temat gór, ludzi tam żyjących, zwierząt;
b) podróż pociągiem (dzieci ustawione w pociąg, bawię się przy piosence pt. "Jedzie pociąg z daleka"; pod koniec podróży dzieci słyszą melodię - hejnał. Wyjaśnienie dzieciom nazwy melodii, która je powitała) Przybycie do Krakowa - wskazanie na mapie Krakowa - czytanie globalne wyrazu KRAKÓW - wyjaśnienie, że był on kiedyś stolicą Polski - poznanie najważniejszych zabytków: Wawel - siedziba Królów, Smok wawelski, Sukiennice, Lajkonik;
c) podczas dalszej podróży pociągiem dojeżdżamy na północ Polski Jesteśmy nad Morzem Bałtyckim - wskazanie morza na mapie - odczytanie globalne wyrazu MORZE BAŁTYCKIE - zabawa z chustą animacyjną - robimy fale małe, duże, sztorm - chowanie się pod chustę, spacerujemy po plaży i zbieramy muszelki - ściągamy kapcie, podwijamy nogawki, w tle słychać szum morza, wpływające statki do portu;
d) wsiadamy do łodzi z kapitanem i płyniemy w dół Wisły, (wybrane dziecko lub nauczyciel jest kapitanem, pozostał dzieci załogą w gazetowych czapkach marynarzy. Przybycie do Warszawy - wskazanie Warszawy na mapie - czytanie globalne wyrazu WARSZAWA - Warszawa stolicą Polski - poznanie herbu Warszawy - Syreny (omówienie jej wyglądu) - słuchanie piosenki pt. "Nasza Warszawska Syrenka" - poznanie najważniejszych zabytków: Zamek Królewski, Pomnik Króla Zygmunta, Pałac w Łazienkach, pomnik Małego Powstańca;
e) lot samolotem - powrót do przedszkola, (odgłos lecącego samolotu) Przybycie do Katowic - wskazanie Katowic na mapie - czytanie globalne wyrazu Katowice.
Zajęcia zostały zrealizowanie w ciągu dwóch dni.
Mały Patriota
Projekt wspomagający realizację celów wychowania przedszkolnego w obszarze wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od BEATA ŻERDZIŃSKA
Wyślij wiadomość
do BEATA ŻERDZIŃSKA
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Komentarze
Wyślij wiadomość do BEATA ŻERDZIŃSKA