Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Tajemnicza Pani C.


Wydarzenie dodał(a) Sylwia Kania
ponad 9 lat temu, wyświetleń 906


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Jak przygoda, to przygoda!
Do naszej grupy przyszła dziwna wiadomość od tajemniczej Pani C., która poprosiła przedszkolaki o pomoc. Dzieci miały za zadanie wykonać kilka różnych aktywności związanych z tajemniczą Panią C. Za pomoc w rozwiązaniu trudnych zadań Pani C. nagrodziła dzieci wspaniałymi medalami! Poniżej przesyłam scenariusz - może komuś się spodoba 

1. Cel ogólny zajęć:

·  Kształtowanie się pojęć matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym przy użyciu pomocy i środków dydaktycznych.

2. Cele szczegółowe (operacyjne) dziecko:

·  Nazywa i rozpoznaje cyfry

·  Przelicza elementy z zbiorze w zakresie 0-9

·  Współpracuje z partnerem w sytuacji zadaniowej

·  Globalnie odczytuje swoje imię na wizytówce

·  Wykazuje się myśleniem twórczym podczas wymyślania słów rozpoczynających się głoską C.

·  Bezpiecznie porusza się po sali podczas zabaw ruchowych

·  Reaguje na umówiony sygnał

·   Przyporządkowuje cyfrom odpowiednią ilość elementów

3. Środki dydaktyczne:

· ilustracje cyfr - materiały "Bliżej Przedszkola", listy od Pani C., koperty z imionami dzieci z zadaniem w środku, domino matematyczne, cyfry, kredki.

4. Czas trwania zajęć: ok 40 min.

 

Przebieg zajęć

  1. Powitanie, wzbudzenie motywacji do udziału w zajęciach poprzez odczytanie listu.

    Drogie dzieci!

„Piszę do Was list, bo wierzę, że mi pomożecie. Mam dla was przygotowane kilka zadań- sama już nie daję sobie rady. Jeśli ktoś z Was jest odważny i chce mi pomóc, proszę żeby teraz usiadł po turecku z paluszkiem na buzi- tak jak zawsze siadacie ze swoimi Paniami.

Mam dla Was przygotowanych kilka zadań- Dałam je Waszej Pani dziś rano. ALE! Umówiłam się z nią, że wszystkie zadania będą robione po kolei. Jeśli mi pomożecie czeka na was niespodzianka!”

 

2. Zabawa twórcza z elementami ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej „Kim ona jest” - dzieci wymyślają słowa zaczynające się głoską C.

3. Zabawa Matematyczna „Jak to ułożyć?”
Zadanie nr 1 z koperty:

„W kopercie znajduje się kilka karteczek - nie mam pojęcia jak należy je ułożyć. Jeśli macie jakiś pomysł, pomóżcie mi proszę i przypnijcie to na tablicę.”

 Dzieci próbują wspólnie wymyśleć sposób w jaki można ułożyć cyfry, jeżeli zostanie on zaakceptowany przez całą grupę, cyfry przypinamy do tablicy.
Chwalimy dzieci za wspaniały pomysł i dobrą pracę.

  1. Zabawa ruchowa „Zaprzęgi Cyferek”
    Czas się pobawić! Waszym zadaniem będzie biegać po sali w rytmie wystukiwanym przez Panią na instrumencie, kiedy instrument przestaje grać, musicie popatrzeć na cyfrę, którą Pani podnosi do góry i szybko ustawić się grupie tak licznej jak wskazuje to cyfra.”

 Dzieci biegają w rytmie i ustawiają się w grupy 4, 3, 5 i 2 osobowe


5. Zabawa dydaktyczna „Matematyczne domino”- praca w  parach

Podział na grupy dwuosobowe, zgodnie z informacją zawartą w liście.

Czas na zadania w parach! Każda para otrzymuje teraz jedną kopertę, w środku znajduje się domino, które musicie dobrze ułożyć. Policzcie oczka na kostkach, a obok kostki połóżcie  kartonik z cyfrą, która odpowiada ilości oczek.
Powodzenia!

6. Zabawa dydaktyczna „Moje koperta”

„Dla każdego z Was mam teraz osobne zadanie- ale uwaga. Musicie sami odgadnąć do kogo należą koperty. Wasza Pani wytłumaczy wam resztę.”

Dzieci odczytują globalnie swoje imiona, które nauczyciel pokazuje wyciągając kolejno koperty. Kiedy wszyscy otrzymają kopertę, dzieci siadają do stolików i wyciągają z koperty zadanie.

7. Zabawa matematyczna „Rysuje ile widzę”
W środku koperty znajduje się kartka z wydrukowaną cyfrą. Zadaniem dzieci jest narysować na kartce tyle bałwanków lub śnieżynek , ile wskazuje cyfra.

8. Ćwiczenie myślenia logicznego i uogólniania

Brawo! Udało się - zadanie wykonane pomyślnie - popatrzcie teraz na wszystkie rzeczy które dziś robiliście i zastanówcie się jak mogę mieć na imię? C….

Dzieci rozglądają się i odgadują imię tajemniczej pani CYFRY.

9. Ewaluacja zajęć - dzieci wskazaniem kciuka określają stopień trudności zajęć - łatwe, średnie, trudne.

10. Zakończenie zajęć - Rozdanie naklejek- orderów i podziękowanie za wspólną pracę i świetną zabawę.

Opowieści z Krainy Liczb

Projekt wspomagający realizację celów wychowania przedszkolnego w obszarze wspomagania rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.


Strona projektu


Zobacz wszystkie wpisy
od Sylwia Kania



Wyślij wiadomość
do Sylwia Kania

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Sylwia Kania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!