bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 684.03 kb
Stron: 2
Id: 2972
Zamieszanie w Montessori (Edukacja Montessori)
Fragment artykułu: Metoda Marii Montessori jest znana z uczenia dzieci porządku, harmonii oraz z perfekcyjnego podejścia do przygotowania wyposażenia sal dydaktycznych. Wśród rodziców starających się rozeznać, czym jest pedagogika Montessori, panuje często przekonanie, że jej generaln... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Metoda Marii Montessori jest znana z uczenia dzieci porządku, harmonii oraz z perfekcyjnego podejścia do przygotowania wyposażenia sal dydaktycznych. Wśród rodziców starających się rozeznać, czym jest pedagogika Montessori, panuje często przekonanie, że jej generalną zasadą jest wyposażanie sali w zabawki z naturalnych materiałów bez używania plastiku. Można się spotkać również z poglądem, że przedszkole Montessori jest tylko dla wybitnie uzdolnionych dzieci lub że uczęszczające do niego maluchy nie mogą się bawić tam lalkami i samochodami.
Mity dotyczące pedagogiki Montessori biorą się stąd, że sam ruch montessoriański jest niezwykle różnorodny. Maria Montessori nigdy nie opatentowała swoich pomysłów pracy z dziećmi, w związku z tym każdy może nazwać swoją metodę montessoriańską. Często spotykam się z pytaniami, czy Polski Instytut Montessori wydaje licencje, pozwolenia na prowadzenie placówek zgodnie z pedagogiką Montessori. Pragnę wyjaśnić, że takich pozwoleń nikt nie wydaje, gdyż słowo „Montessori” (oznacza osobę – twórczynię pedagogiki, metodę pedagogiczną, nazwę szkół czy przedszkoli oraz zestaw pomocy dydaktycznych) jest w domenie publicznej. Zgodnie z polskim prawem każde przedszkole czy szkoła może mieć nazwę Montessori i realizować założenia metodyki Włoszki. Dzieje się tak nie tylko w Polsce, lecz w wielu krajach na świecie. Jak w takim razie znaleźć prawdziwą placówkę montessoriańską? Poniżej kilka wskazówek zaczerpniętych z wypowiedzi Marii Montessori, dotyczących funkcjonowania placówek, które tworzyła.
W dalszej części artykułu:
- zapoznamy się ze sposobami pracy z dziećmi zgodnymi z koncepcją M. Montessori;
- dowiemy się, w jaki sposób powinna zostać zorganizowana przestrzeń przedszkola tak, aby można było stosować w niej w.w. metodę;
- kim jest i powinien być nauczyciel wg koncepcji M. Montessori.
Objętość artykułu: 2 strony.
