Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Wprowadzenie paradygmatu SA SO SU SÓ SE SY- wyk. el. met J. Cieszyńskiej
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Konspekt zajęć
Prowadząca: mgr Katarzyna Sobolewska- Kwiecień
Temat zajęć: Wprowadzenie paradygmatu SA, SO, SU, SÓ, SE, SY.
Cele ogólne:
- zachęcanie dzieci do aktywnego udziału w zabawach z sylabami
- zapoznanie z paradygmatem SA, SO, SU, SÓ, SE, SY
- rozwijanie umiejętności budowania kategorii językowych
- doskonalenie kompetencji takich jak: umiejętność samoorganizacji, przestrzeganie zasad
Cele operacyjne:
- dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach
- dziecko powtarza zaprezentowane sylaby
- dziecko potrafi wskazać taką samą sylabę
- dziecko potrafi odczytać cały paradygmat
- dziecko odczytuje proste wyrazy
- dziecko potrafi określić kategorię językową
- dziecko potrafi włączyć do kategorii kolejny element
- dziecko współdziała z innymi podczas rozwiązywania zadania
- dziecko potrafi zaprezentować swoją wiedzę i umiejętności
Formy: grupowa i indywidualna
Metody: metoda prof. J. Cieszyńskiej
Pomoce dydaktyczne: tablica demonstracyjna, kartoniki z sylabami, wyrazami; odtwarzacz mp3, płyta CD, koperty z zadaniami, klej, sylwety węży.
Przebieg:
- Wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć.
- Zapoznanie dzieci z paradygmatem SA, SO, SU, SÓ, SE, SY: powtarzanie całą grupą (głośno, cicho, „jak myszki”, „jak żubry”); powtarzanie indywidualnie.
- „ Dołóż taką samą sylabę”- praca indywidualna; różnicowanie; dokładanie pod paradygmatem sylab zapisanych na oddzielnych kartonikach; indywidualne odczytywanie całego paradygmatu.
- Piosenka „ Wilk i przyjaciele”.
- „Co mówią węże?”- odczytywanie sekwencji sylab np.: SA SA SA, SO SO SO itd.
- Kategoryzacje językowe- odczytywanie nazw zwierząt, roślin, itd., ćwiczenia w porządkowaniu obiektów na podstawie ujęcia cech wspólnych i cech różnicujących.
- „ Bałagan z wyrazami”- praca w grupach; układanie zdań z wyrazów; odczytanie utworzonych zdań.
- Podsumowanie zajęć, podziękowanie dzieciom za aktywność podczas zabaw, pożegnanie gości piosenką „Leśne duszki” .
mgr Katarzyna Sobolewska- Kwiecień
Na tropie liter
To wspólna nazwa dla sześciu „małych” projektów (działań/zabaw/zajęć), które mają za zadanie POPRZEZ ZABAWĘ wspomagać w przygotowaniu do nauki czytania i pisania w przedszkolu.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Sobolewska
Wyślij wiadomość
do Katarzyna Sobolewska
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl