Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Wprowadzenie paradygmatu SA SO SU SÓ SE SY- wyk. el. met J. Cieszyńskiej


Wpis dodał(a) Katarzyna Sobolewska
ponad 5 lat temu, wyświetleń 1347


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Konspekt zajęć

Prowadząca: mgr Katarzyna Sobolewska- Kwiecień

Temat zajęć: Wprowadzenie paradygmatu SA, SO, SU, SÓ, SE, SY.

Cele ogólne:

- zachęcanie dzieci do aktywnego udziału w zabawach z sylabami

- zapoznanie z paradygmatem SA, SO, SU, SÓ, SE, SY

- rozwijanie umiejętności budowania kategorii językowych

- doskonalenie kompetencji takich jak: umiejętność samoorganizacji, przestrzeganie zasad

Cele operacyjne:

- dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach

- dziecko powtarza zaprezentowane sylaby

- dziecko potrafi wskazać taką samą sylabę

- dziecko potrafi odczytać cały paradygmat

- dziecko odczytuje proste wyrazy

- dziecko potrafi określić  kategorię językową

- dziecko potrafi włączyć do kategorii kolejny element

- dziecko współdziała z innymi podczas rozwiązywania zadania

- dziecko potrafi zaprezentować swoją wiedzę i umiejętności

 

Formy: grupowa i indywidualna

Metody: metoda prof. J. Cieszyńskiej

Pomoce dydaktyczne: tablica demonstracyjna, kartoniki z sylabami, wyrazami; odtwarzacz mp3, płyta CD, koperty z zadaniami, klej, sylwety węży.

Przebieg:

  1. Wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć.
  2. Zapoznanie dzieci z paradygmatem SA, SO, SU, SÓ, SE, SY: powtarzanie całą grupą (głośno, cicho, „jak myszki”, „jak żubry”); powtarzanie indywidualnie.
  3. „ Dołóż taką samą sylabę”- praca indywidualna;  różnicowanie; dokładanie pod paradygmatem sylab zapisanych na oddzielnych kartonikach;  indywidualne odczytywanie całego paradygmatu.
  4. Piosenka „ Wilk i przyjaciele”.
  5. „Co mówią węże?”- odczytywanie sekwencji sylab np.: SA SA SA, SO SO SO itd.
  6. Kategoryzacje językowe-  odczytywanie nazw zwierząt, roślin, itd., ćwiczenia w porządkowaniu obiektów  na podstawie ujęcia cech wspólnych i cech różnicujących.
  7. „ Bałagan z wyrazami”- praca w grupach;  układanie zdań z wyrazów; odczytanie utworzonych zdań.
  8. Podsumowanie zajęć, podziękowanie dzieciom za aktywność podczas zabaw, pożegnanie gości piosenką „Leśne duszki” .

 

 

mgr Katarzyna Sobolewska- Kwiecień

Na tropie liter

To wspólna nazwa dla sześciu „małych” projektów (działań/zabaw/zajęć), które mają za zadanie POPRZEZ ZABAWĘ wspomagać w przygotowaniu do nauki czytania i pisania w przedszkolu.


Strona projektu


Zobacz wszystkie wpisy
od Katarzyna Sobolewska



Wyślij wiadomość
do Katarzyna Sobolewska

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Katarzyna Sobolewska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka