Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Wprowadzenie paradygmatu SA SO SU SÓ SE SY- wyk. el. met J. Cieszyńskiej


Wpis dodał(a) Katarzyna Sobolewska 2 miesiące temu, wyświetleń 67


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Konspekt zajęć

Prowadząca: mgr Katarzyna Sobolewska- Kwiecień

Temat zajęć: Wprowadzenie paradygmatu SA, SO, SU, SÓ, SE, SY.

Cele ogólne:

- zachęcanie dzieci do aktywnego udziału w zabawach z sylabami

- zapoznanie z paradygmatem SA, SO, SU, SÓ, SE, SY

- rozwijanie umiejętności budowania kategorii językowych

- doskonalenie kompetencji takich jak: umiejętność samoorganizacji, przestrzeganie zasad

Cele operacyjne:

- dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach

- dziecko powtarza zaprezentowane sylaby

- dziecko potrafi wskazać taką samą sylabę

- dziecko potrafi odczytać cały paradygmat

- dziecko odczytuje proste wyrazy

- dziecko potrafi określić  kategorię językową

- dziecko potrafi włączyć do kategorii kolejny element

- dziecko współdziała z innymi podczas rozwiązywania zadania

- dziecko potrafi zaprezentować swoją wiedzę i umiejętności

 

Formy: grupowa i indywidualna

Metody: metoda prof. J. Cieszyńskiej

Pomoce dydaktyczne: tablica demonstracyjna, kartoniki z sylabami, wyrazami; odtwarzacz mp3, płyta CD, koperty z zadaniami, klej, sylwety węży.

Przebieg:

  1. Wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć.
  2. Zapoznanie dzieci z paradygmatem SA, SO, SU, SÓ, SE, SY: powtarzanie całą grupą (głośno, cicho, „jak myszki”, „jak żubry”); powtarzanie indywidualnie.
  3. „ Dołóż taką samą sylabę”- praca indywidualna;  różnicowanie; dokładanie pod paradygmatem sylab zapisanych na oddzielnych kartonikach;  indywidualne odczytywanie całego paradygmatu.
  4. Piosenka „ Wilk i przyjaciele”.
  5. „Co mówią węże?”- odczytywanie sekwencji sylab np.: SA SA SA, SO SO SO itd.
  6. Kategoryzacje językowe-  odczytywanie nazw zwierząt, roślin, itd., ćwiczenia w porządkowaniu obiektów  na podstawie ujęcia cech wspólnych i cech różnicujących.
  7. „ Bałagan z wyrazami”- praca w grupach;  układanie zdań z wyrazów; odczytanie utworzonych zdań.
  8. Podsumowanie zajęć, podziękowanie dzieciom za aktywność podczas zabaw, pożegnanie gości piosenką „Leśne duszki” .

 

 

mgr Katarzyna Sobolewska- Kwiecień

Komentarze
Wyślij wiadomość do Katarzyna Sobolewska