Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Literkowa podróż po Polsce" w PM 11 w Pabianicach


Wpis dodał(a) Agnieszka Baśko
ponad 6 lat temu, wyświetleń 761


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH Z RODZICAMI DZIECI Z GRUPY VII PRZEPROWADZONYCH W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH

TEMAT ZAJĘĆ: „Literkowa podróż po Polsce”.

TERMIN: 20. 11. 2018 r.

GRUPA: VII      WIEK DZIECI:  6 - latki

MIEJSCE: „Przedszkolna Restauracja” – jadalnia  w PM 11.

OSOBY PROWADZĄCE: Agnieszka Baśko i Dorota Rechcińska.

CEL OGÓLNY:

Przypomnienie informacji o ważniejszych polskich miastach wraz z legendami i symbolami z nimi związanymi, rozpoznawanie charakterystycznych cech wybranych regionów Polski, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, a także rozwijanie umiejętności aktywnego uczestnictwa w proponowanych zabawach i zajęciach, jak również wdrażanie do współdziałania w parach.

PRZEWIDYWANE EFEKTY:

DZIECKO WRAZ Z RODZICEM/OPIEKUNEM PRAWNYM:

  • rozpoznaje wybrane litery i podaje wyrazy rozpoczynające się nimi,
  • rozwiązuje zagadki związane z różnych regionami Polski i ich symbolami,
  • rozwija koncentrację uwagi i percepcję wzrokową,
  • utrwala nabyte wiadomości o Polsce,
  • prawidłowo wykonuje polecenia,
  • współpracuje z rodzicem podczas wykonywania wspólnego zadania.

METODY: czynne i aktywizujące – zadań stawionych do wykonania, samodzielnych doświadczeń, ćwiczeń utrwalających oraz słowne i pedagogiki zabawy.

OBSZARY WSKAZANE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

Obszar I fizyczny:  punkt 5 „uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych,
z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne”.

Obszar III społeczny: punkt 2 „odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, narodu, grupy przedszkolnej, grupy chłopców, grupy dziewczynek oraz innych grup, np. grupy teatralnej, grupy sportowej”.

Obszar IV poznawczy: punkt 10 „wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy, rozpoznaje symbole narodowe (godło, flaga, hymn), nazywa wybrane symbole związane z regionami Polski ukryte w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach,
np. o smoku wawelskim, orientuje się, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej.

Pomoce/środki dydaktyczne: kolorowe duże szablony liter, zagadki z obrazkami, symbole do opowiadania, płyta z muzyką, magnetofon, medale i dyplomy dla rodziców i dzieci

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie dzieci i rodziców oraz zaproszenie do wysłuchania piosenki pt. „Jestem Polką i Polakiem” w wykonaniu dzieci.
  2. „Polska to …” – wspólne uzgadnianie przez rodzica i dziecko odpowiedzi, a następnie podawanie skojarzeń dotyczących wszystkiego tego, co związane jest z naszą ojczyzną – Polską.
  3. „Literowe zagadki” – zagadka zadawana dziecku przez rodzica na podstawie obrazków, dziecko odgaduje i wskazuje odpowiednią literkę, na którą rozpoczyna się podany wyraz.
  4. „Szukaj literki” – nauczycielka mówi wyrazy związane z Polską i rozpoczynające się podaną głoską,
    a zadaniem dzieci i rodziców jest ustawienie się jak najszybsze przy odpowiedniej literce.
  5. „Literowy pociąg z imionami” – zabawa przy piosence – nauczyciel zaprasza dzieci do zabawy w pociąg na przerwie w muzyce będą dołączały się wagoniki z dziećmi i rodzicami, których imiona rozpoczynają się na podaną literkę.
  6. „Bal literowych par” – nauczycielka rozdaje dzieciom i rodzicom szablony literek i zaprasza do zabawy przy piosence, na przerwie w muzyce zadaniem dzieci i rodziców jest odnalezienie drugiej takiej samej literki.
  7. „Co to za literka?” – pisanie przez dzieci palcem po plecach rodzica wymyślonej literki, odgadywanie jej i podawanie wyrazu rozpoczynającego się tą literką.
  8. „Wycieczka po Polsce” – zabawa metodą opowieści ruchowej.

            Pewnego pięknego popołudnia dzieci i rodzice udali się na wycieczkę po Polsce. Dzieci i rodzice wsiedli do pociągu i zajęli wygodne miejsca. Pierwszym punktem wycieczki było morze. Nad morzem dzieci i rodzice karmili mewy i oglądali pływające statki. Kiedy już zakończyli zabawę z mewami i obserwację pływających statków dzieci i rodzice wsiedli do pociągu i pojechali do Torunia. W Toruniu jedli pyszne pierniki o odwiedzili muzeum, gdzie dowiedzieli się jak te pierniki powstają.  Dalej dzieci i rodzice pojechali pociągiem do stolicy Polski Warszawy. W Warszawie oglądali pomnik Syrenki i podziwiali piękne widoki. Pomnik Syrenki zrobił na dzieciach i rodzicach ogromne wrażenie. W przerwie wycieczki dzieci i rodzice poznali legendę o Bazyliszku. Portret Bazyliszka był przerażający i dlatego dzieci i rodzice szybko udali się pociągiem w dalszą drogę. Tym razem odwiedzili Kraków. W Krakowie dzieci i rodzice odwiedzili Wawel i słuchali legendy o Smoku Wawelskim. Smok Wawelski bardzo podobał się dzieciom i rodzicom. Nieco zmęczone dzieci i ich rodzice odpoczywali na krakowskim rynku, gdzie karmili gołębie. Gołębie siadały na ramionach dzieci i rodziców i wesoło do nich gruchały. Ostatnim punktem wycieczki po Polsce, w którą pociągiem  wybrali się dzieci i rodzice były góry. W górach dzieci i rodzice podziwiali wysokie szczyty i góralskie stroje. Niezwykła atrakcją tej wycieczki była parada dzieci i rodziców po Krupówkach w góralskich strojach. Na zakończenie wycieczki góralki poczęstowały dzieci i rodziców smacznymi oscypkami. Następnie dzieci i rodzice wsiedli do pociągu i szczęśliwie wrócili do domu.

9. Przedstawienie wyników obserwacji dzieci 5-letnich i diagnozy wstępnej dzieci 6-letnich oraz wskazanie  kierunków  dalszej pracy i wspomagania prawidłowego rozwoju dzieci w bieżącym roku szkolnym.

10. Zakończenie spotkania, czynności organizacyjno-porządkowe w jadalni.

 

Na tropie liter

To wspólna nazwa dla sześciu „małych” projektów (działań/zabaw/zajęć), które mają za zadanie POPRZEZ ZABAWĘ wspomagać w przygotowaniu do nauki czytania i pisania w przedszkolu.


Strona projektu


Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Baśko



Wyślij wiadomość
do Agnieszka Baśko

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Agnieszka Baśko

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz