Przyroda nieożywiona w doświadczeniach i eksperymentach
Edukator:
dr hab. Jan Amos Jelinek
Zamknięte
typ szkolenia5-8
godzin dydaktycznychCel szkolenia
Zdobycie przez uczestników wiadomości na temat właściwości wody i powietrza oraz urządzeń wykorzystujących te właściwości. Metod skutecznego wspomagania rozwoju dzieci poprzez doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze. Kształtowanie postawy aktywnego badacza wśród dzieci przedszkolnych i szkolnych.
Przebieg szkolenia
- Poznawanie przyrody przez dzieci. Czym jest kształtowanie postawy małego badacza? Metody wspomagania rozwoju umysłowego dzieci przez doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze.
- Zapoznawanie dzieci z właściwościami wody (np. wyporność wody, stałość objętości, gęstość płynów). Zapoznawanie dzieci z niektórymi zjawiskami wodnymi (np. zasada naczyń połączonych, mieszanie płynów, ciśnienie wody), urządzeniami wykorzystującymi zasady hydrauliki (np. młyn wodny, wieża ciśnień, pompa wodna, statek, tratwa, wodociąg, oczyszczalnia, studnia). Zaprezentowanie zajęć edukacyjnych i zabaw badawczych, w których można wykorzystać przeprowadzone doświadczenia.
- Poznawanie właściwości powietrza (np. waga powietrza, giętkość). Zapoznawanie dzieci z niektórymi zjawiskami powietrza (np. ciepłe powietrze unosi się do góry, opór powietrza). Urządzenia wykorzystujące zasady pneumatyki (np. balon, samolot, rakieta, instrumenty muzyczne). Zaprezentowanie zajęć edukacyjnych i zabaw badawczych, w których można wykorzystać przeprowadzone doświadczenia.
- Czy dzieci przedszkolne mogą odczytywać wykresy i tabele tak jak robią to naukowcy? O kształtowaniu postawy badacza w kąciku pogody. Jak prowadzić obserwacje i rejestrować dane z obserwacji pogody.
Dodatkowe informacje
Materiały dydaktyczne zapewnione przez edukatora: Wszystkie materiały potrzebne do zajęć oraz wykonania eksperymentów zapewnia prowadzący zajęcia.
Forma szkolenia: Warsztat (praktyczne działanie słuchaczy) wspierany prezentacją multimedialną.
Warunki uczestnictwa
Ustalenie z organizatorem termiu, miejsca oraz liczby uczestników szkolenia.
Adresaci szkolenia
Dane kontaktowe
CEBP 24.12 Sp. z o.o.
ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków
Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków
Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
Monika Mańko, Aneta Berezowska
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 570 336 091 lub 530 210 853
E-mail: szkolenia@blizejprzedszkola.pl
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 570 336 091 lub 530 210 853
E-mail: szkolenia@blizejprzedszkola.pl
Najchętniej kupowane szkolenia
Ostatnio dodane szkolenia
Zobacz również szkolenia
Znajdź dla siebie szkolenie
Matematyka
Sensoryka
Nauka czytania
Awans zawodowy
Ekologia
Angielski
Adaptacja
Praca w
przedszkolu
Zabawy
muzyczno-ruchowe
Pomoc
psychologiczno-pedagogiczna
Pierwsza pomoc
Ewa Zielińska
Zuzanna
Jastrzębska-Krajewska
Jolanta
Siuda-Lendzion
Jan Amos Jelinek
Ludmiła
Fabiszewska
Urszula Witek
Katarzyna
Niemiec
Gabriela Fejkiel
Anna
Wiktor-Stępień
Miłosz Konarski