Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Ważniejsze wskazówki metodyczne i organizacyjne w edukacji matematycznej

zapytaj o cenę 12 631 04 10 wew. 103

Zamknięte

typ szkolenia

6

godzin dydaktycznych
Jak skutecznie wspomagać rozwój umysłowy oraz edukację matematyczną małego dziecka? Jakie są główne przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki?

Cel szkolenia

Poznanie głównych przyczyn niepowodzeń w uczeniu się matematyki oraz sposobów jak im przeciwdziałać. Nabycie umiejętności skutecznego wspomagania rozwoju umysłowego dzieci


Przebieg szkolenia

  1. Główne przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki: programowe, tkwiące w nauczycielach i dzieciach.
     
  2. Zapoznanie z Nową podstawą programową dla wychowania przedszkolnego w obszarze edukacji matematycznej dzieci a więc odpowiedź na pytanie: Co przedszkolak powinien umieć idąc do klasy pierwszej?
     
  3. Omówienie projektu badawczego - wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji.
     
  4. Skuteczne wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci – wskazówki metodyczne i organizacyjne:
    • edukacja matematyczna ma być wtopiona w działania wspomagające rozwój umysłowy dziecka;
    • honorowanie różnic indywidualnych w procesie kształcenia;
    • respektowanie porządku rozwojowego;
    • tempo rozwoju umysłowego;
    • zasada stopniowania trudności;
    • blokowe prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej;
    • integracja treści matematycznych z innymi obszarami edukacji;
    • czas prowadzenia zajęć matematycznych z dziećmi;
    • czynnościowe uczenie matematyki (bez pakietów edukacyjnych);
    • uczenie matematyki przez modelowanie: zabawy typu: Dopełnij do… Zgadnij o czym myślę?
       
  5. Organizacja zajęć z dziećmi w przypadku:
    • układania i rozwiązywania zadań z treścią;
    • pracy zespołowej.
       
  6. Postawa nauczyciela w pracy z dziećmi nad wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci:
    • formułowanie instrukcji i pytań kierowanych do dzieci - teoria Millera;
    • kształtowanie odporności emocjonalnej na sytuacje trudne: unikanie zwracania dziecku uwagi przy całej grupie, nie wyrywanie do odpowiedzi oraz rezygnacja ze słowa „ źle”.

Dodatkowe informacje

Szkolenie wskazuje praktyczne rozwiązania metodyczne i organizacyjne w edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Publikację do szkolenia kupisz tutaj:


Warunki uczestnictwa

Ustalenie z organizatorem terminu, miejsca oraz liczby uczestników szkolenia

Dane kontaktowe

CEBP 24.12 Sp. z o.o.
ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków

Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
Monika Mendala, Aneta Berezowska
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 570 336 091 lub 530 210 853
E-mail: szkolenia@blizejprzedszkola.pl

Zobacz również szkolenia

podstawa programowarozwój psychoruchowywarsztat pracy nauczycielawspomaganie rozwoju dyrektorzy przedszkoli posiadający wykształcenie pedagogicznenauczyciele wychowania przedszkolnego

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się