Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Ważniejsze wskazówki metodyczne i organizacyjne w edukacji matematycznej

zapytaj o cenę 12 631 04 10 wew. 103

Zamknięte

typ szkolenia

6

godzin dydaktycznych

Poznanie głównych przyczyn niepowodzeń w uczeniu się matematyki oraz sposobów jak im przeciwdziałać. Nabycie umiejętności skutecznego wspomagania rozwoju umysłowego dzieci



Przebieg szkolenia

  1. Główne przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki : programowe, tkwiące w nauczycielach i dzieciach .
  2. Zapoznanie z Nową podstawą programową dla wychowania przedszkolnego w  obszarze  edukacji matematycznej dzieci a wiec odpowiedź na pytanie : Co przedszkolak powinien umieć idąc do klasy pierwszej?
  3. Omówienie projektu badawczego Wspomaganie rozwoju umysłowego  oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym  roku szkolnej edukacji .
  4. Skuteczne wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci – wskazówki metodyczne i organizacyjne:
    • Edukacja matematyczna ma być wtopiona w działania wspomagające rozwój umysłowy dziecka.
    • Honorowanie różnic indywidualnych w procesie kształcenia.
    • Respektowanie porządku rozwojowego.
    • Tempo rozwoju umysłowego.
    • Zasada stopniowania trudności.
    • Blokowe prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej.
    • Integracja treści matematycznych z innymi obszarami edukacji.
    • Czas prowadzenia zajęć matematycznych z dziećmi.
    • Czynnościowe uczenie matematyki ( bez pakietów edukacyjnych).
    • Uczenie matematyki prze modelowanie : zabawy typu: Dopełnij do … Zgadnij o czym myślę?
  1. Organizacja zajęć  z dziećmi w przypadku:
    • układania i rozwiązywania zadań z treścią ;
    • pracy zespołowej ;
  2. Postawa nauczyciela w pracy z dziećmi nad wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci :
    • Formułowanie instrukcji i pytań kierowanych do dzieci  - teoria Millera ;
    • Kształtowanie odporności emocjonalnej na sytuacje trudne: unikanie zwracania dziecku uwagi przy całej grupie, nie wyrywanie do odpowiedzi oraz  rezygnacja ze słowa „ źle”.

Dodatkowe informacje

Szkolenie wskazuje praktyczne rozwiązania metodyczne i organizacyjne w edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Publikację do szkolenia kupisz tutaj:


Warunki uczestnictwa

Ustalenie z organizatorem terminu, miejsca oraz liczby uczestników szkolenia

Dane kontaktowe

CEBP 24.12 Sp. z o.o.
ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków

Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
Monika Mendala
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 665 88 24 88,
E-mail: szkolenia@akademiaedukacji.eu

Zobacz również


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

STOP agresji! Ruch, rytm, taniec i muzyka jak...

zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Ochrona danych osobowych w przedszkolu

zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Kreatywny ruch, taniec terapeutyczny i zabaw...

zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Dziecięca matematyka ® według koncepcji prof....

zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Czy adaptacja wrześniowa musi boleć?

zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Zabawy muzyczno-ruchowe we wczesnej edukacji ...

zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Come and Play With Me - angielski w przedszko...

zobacz

Szkolenie otwarte
Miasto:
Termin: 22/02/2020

Nauczanie polisensoryczne języka angielskiego...

zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Jak bawić się muzyką? Aktywizowanie dziecka p...

zobacz