Ważniejsze wskazówki metodyczne i organizacyjne w edukacji matematycznej

Edukator: Ewa Zielińska

zapytaj o cenę 12 631 04 10 wew. 103

Zamknięte

typ szkolenia

6

godzin dydaktycznych

Poznanie głównych przyczyn niepowodzeń w uczeniu się matematyki oraz sposobów jak im przeciwdziałać. Nabycie umiejętności skutecznego wspomagania rozwoju umysłowego dzieci



Przebieg szkolenia


  1. Główne przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki : programowe, tkwiące w nauczycielach i dzieciach .
  2. Zapoznanie z Nową podstawą programową dla wychowania przedszkolnego w  obszarze  edukacji matematycznej dzieci a wiec odpowiedź na pytanie : Co przedszkolak powinien umieć idąc do klasy pierwszej?
  3. Omówienie projektu badawczego Wspomaganie rozwoju umysłowego  oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym  roku szkolnej edukacji .
  4. Skuteczne wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci – wskazówki metodyczne i organizacyjne:
    • Edukacja matematyczna ma być wtopiona w działania wspomagające rozwój umysłowy dziecka.
    • Honorowanie różnic indywidualnych w procesie kształcenia.
    • Respektowanie porządku rozwojowego.
    • Tempo rozwoju umysłowego.
    • Zasada stopniowania trudności.
    • Blokowe prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej.
    • Integracja treści matematycznych z innymi obszarami edukacji.
    • Czas prowadzenia zajęć matematycznych z dziećmi.
    • Czynnościowe uczenie matematyki ( bez pakietów edukacyjnych).
    • Uczenie matematyki prze modelowanie : zabawy typu: Dopełnij do … Zgadnij o czym myślę?
  1. Organizacja zajęć  z dziećmi w przypadku:
    • układania i rozwiązywania zadań z treścią ;
    • pracy zespołowej ;
  2. Postawa nauczyciela w pracy z dziećmi nad wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci :
    • Formułowanie instrukcji i pytań kierowanych do dzieci  - teoria Millera ;
    • Kształtowanie odporności emocjonalnej na sytuacje trudne: unikanie zwracania dziecku uwagi przy całej grupie, nie wyrywanie do odpowiedzi oraz  rezygnacja ze słowa „ źle”.

Dodatkowe informacje


Szkolenie wskazuje praktyczne rozwiązania metodyczne i organizacyjne w edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Publikacje do szkolenia kupisz tutaj:
                    


Warunki uczestnictwa


Ustalenie z organizatorem terminu, miejsca oraz liczby uczestników szkolenia

podstawa programowarozwój psychoruchowywarsztat pracy nauczycielawspomaganie rozwoju
dyrektorzy przedszkolinauczyciele wychowania przedszkolnegostudenci kierunków pedagogicznychwychowawcy świetlic szkolnych

Dane kontaktowe


CEBP 24.12 Sp. z o.o.
ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków

Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
Dorota Gil
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 534 54 60 60,
E-mail: szkolenia@akademiaedukacji.eu


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Prawo wewnętrzne w przedszkolu

Zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Tańce i zabawy z instrumentami

Zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Nowe tendencje w edukacji przedszkolnej

Zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Język komunikacji a właściwy rozwój dziecka w...

Zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Rodzic to stan umysłu

Zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Współczesna problematyka prowadzenia zajęć um...

Zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Nie taki język obcy.

Zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Nauczanie polisensoryczne. Dryl, rytm i rym. ...

Zobacz


Szkolenie dla Rady Pedagogicznej

Animacja muzyczna - narzędziem w pracy nauczy...

Zobacz