Ważniejsze wskazówki metodyczne i organizacyjne w edukacji matematycznej
Edukator:
Ewa Zielińska
Zamknięte
typ szkolenia6
godzin dydaktycznych
Jak skutecznie wspomagać rozwój umysłowy oraz edukację matematyczną małego dziecka? Jakie są główne przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki?
Cel szkolenia
Poznanie głównych przyczyn niepowodzeń w uczeniu się matematyki oraz sposobów jak im przeciwdziałać. Nabycie umiejętności skutecznego wspomagania rozwoju umysłowego dzieci
Przebieg szkolenia
- Główne przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki: programowe, tkwiące w nauczycielach i dzieciach.
- Zapoznanie z Nową podstawą programową dla wychowania przedszkolnego w obszarze edukacji matematycznej dzieci a więc odpowiedź na pytanie: Co przedszkolak powinien umieć idąc do klasy pierwszej?
- Omówienie projektu badawczego - wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji.
- Skuteczne wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci – wskazówki metodyczne i organizacyjne:
- edukacja matematyczna ma być wtopiona w działania wspomagające rozwój umysłowy dziecka;
- honorowanie różnic indywidualnych w procesie kształcenia;
- respektowanie porządku rozwojowego;
- tempo rozwoju umysłowego;
- zasada stopniowania trudności;
- blokowe prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej;
- integracja treści matematycznych z innymi obszarami edukacji;
- czas prowadzenia zajęć matematycznych z dziećmi;
- czynnościowe uczenie matematyki (bez pakietów edukacyjnych);
- uczenie matematyki przez modelowanie: zabawy typu: Dopełnij do… Zgadnij o czym myślę?
- Organizacja zajęć z dziećmi w przypadku:
- układania i rozwiązywania zadań z treścią;
- pracy zespołowej.
- Postawa nauczyciela w pracy z dziećmi nad wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci:
- formułowanie instrukcji i pytań kierowanych do dzieci - teoria Millera;
- kształtowanie odporności emocjonalnej na sytuacje trudne: unikanie zwracania dziecku uwagi przy całej grupie, nie wyrywanie do odpowiedzi oraz rezygnacja ze słowa „ źle”.
Dodatkowe informacje
Szkolenie wskazuje praktyczne rozwiązania metodyczne i organizacyjne w edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Warunki uczestnictwa
Ustalenie z organizatorem terminu, miejsca oraz liczby uczestników szkolenia
Adresaci szkolenia
Dane kontaktowe
CEBP 24.12 Sp. z o.o.
ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków
Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków
Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
Monika Mendala, Aneta Berezowska
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 570 336 091 lub 530 210 853
E-mail: szkolenia@blizejprzedszkola.pl
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 570 336 091 lub 530 210 853
E-mail: szkolenia@blizejprzedszkola.pl
Najchętniej kupowane szkolenia
Ostatnio dodane szkolenia
Zobacz również szkolenia
Znajdź dla siebie szkolenie
Matematyka
Sensoryka
Nauka czytania
Awans zawodowy
Ekologia
Angielski
Adaptacja
Praca w
przedszkolu
Zabawy
muzyczno-ruchowe
Pomoc
psychologiczno-pedagogiczna
Pierwsza pomoc
Ewa Zielińska
Zuzanna
Jastrzębska-Krajewska
Jolanta
Siuda-Lendzion
Jan Amos Jelinek
Ludmiła
Fabiszewska
Urszula Witek
Katarzyna
Niemiec
Gabriela Fejkiel
Anna
Wiktor-Stępień
Miłosz Konarski