Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 681.64 kb
Stron: 3
Id: 5088
Wielkość: 681.64 kb
Stron: 3
Id: 5088
Jak uczyć dwulatki? [propozycje metodyczne i scenariusz zajęć]
Ewa Janus
Magazyn specjalny 2015
(…) Samoobsługa, ustalenie zasad funkcjonowania w przedszkolu, rozwój zabawy – te i wiele innych zagadnień przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o dwulatkach w przedszkolu. A co z zajęciami dydaktycznymi? Czy (a jeśli tak, to w jaki sposób) prowadzić zajęcia z tak małymi dziećmi? Kiedy obejmowałam gr... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
(…) Samoobsługa, ustalenie zasad funkcjonowania w przedszkolu, rozwój zabawy – te i wiele innych zagadnień przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o dwulatkach w przedszkolu. A co z zajęciami dydaktycznymi? Czy (a jeśli tak, to w jaki sposób) prowadzić zajęcia z tak małymi dziećmi? Kiedy obejmowałam gr... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Główną część artykułu stanowi scenariusz zajęć wychowawczo-dydaktycznych dla dwuipółlatków „Jak dbać o domowe zwierzaki?”. Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
(…) Samoobsługa, ustalenie zasad funkcjonowania w przedszkolu, rozwój zabawy – te i wiele innych zagadnień przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o dwulatkach w przedszkolu. A co z zajęciami dydaktycznymi? Czy (a jeśli tak, to w jaki sposób) prowadzić zajęcia z tak małymi dziećmi? Kiedy obejmowałam grupę dwu- oraz dwuipółlatków, miałam już kilkuletnie doświadczenie w pracy na¬uczycielki. Doskonale jednak zdawałam sobie sprawę, że do tego wyzwania trzeba podejść inaczej.
Nie wszystkie dwulatki komunikują się za pomocą mowy. Język dopiero się rozwija, więc prośby, oczekiwania i radości dwulatków nie zawsze są zrozumiałe dla otoczenia. Ale komunikacja to nie tylko język. Dlatego też prowadząc zajęcia, starałam się tak dobie¬rać treści i formę, by dzieci mogły poznać świat wielozmysłowo. Dzięki temu miałam z grupą wspólny kod porozumiewania się – za pomocą smaku, dotyku, węchu, słuchu, wzroku. Na poziomie zmysłów wszak i dorośli, i dzieci są sobie równi. Wystarczyło spy¬tać: Co tak pachnie? Sprawdźcie i już miałam płaszczyznę narracji. Dzieci niepostrzeżenie nauczyły się np. liczebników, bo przeliczały palce u rąk i stóp po posmarowaniu ich czekoladowym balsamem (przy okazji ćwiczyły też wkładanie skarpetek i kapci).
Podczas zajęć korzystałam przede wszystkim z naturalnych rekwizytów. Maluchy wiele tracą, gdy oglądają np. jabłko tylko na obrazku. Prawdziwy owoc oprócz kształtu i koloru widocznego na zdjęciu ma również zapach, smak, ciężar, fakturę, konsystencję. Co więcej, można się nim podzielić z kolegą, sprawdzić, co takiego kryje się w środku.
