Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć z dzieckiem z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym


Wpis dodał(a) Renata Zegarmistrz
ponad 7 lat temu, wyświetleń 13707


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć korekcyjno – kompensacyjnych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych /Mózgowym PorażeniemDziecięcym/

Temat zajęć: „Wiosna dookoła – stymulacja motoryki małej i dużej połączona z rozwijaniem umiejętności przygotowujących do rozpoczęcia nauki w szkole”

Wiek dziecka: 5 lat

Opracowanie i prowadzenie: mgr Renata Zegarmistrz oligofrenopedagog, nauczyciel wspomagający

Cele terapeutyczne:

  • doskonalenie sprawności motoryki małej i dużej
  • usprawnianie koordynacji i równowagi
  • usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej
  • kształtowanie myślenia przyczynowo - skutkowego
  • rozwijanie umiejętności matematycznych – rozwiązywanie działań na konkretach
  • ćwiczenie słuchu fonematycznego
  • kształtowanie poczucia sprawstwa
  • ćwiczenie poprawnego toru oddechowego
  • stymulacja układu dotykowego i napięcia mięśniowego

 

Cele operacyjne /dziecko potrafi/:

  • odnaleźć graficzny zapis swojego imienia, podzielić je na sylaby, ułożyć imię z liter
  • wskazać swoje imię po wysłuchaniu zdania wypowiadanego przez nauczyciela
  • dmuchać na wiatrak, bańki mydlane
  • odkręcić i zakręcić nakrętki, przewlec druciki przez dziurki, nałożyć słomki na patyczki
  • przejsć po linie z zachowaniem równowagi /z niewielką asystą nauczyciela/
  • połączyć oobrazek z jego cieniem
  • przeskoczyć przez niską przeszkodę
  • ułożyć 4 – elementową historyjkę obrazkową i opowiedzieć ją
  • przeskoczyć cwałem przez przedszkodę ułożoną ok.10 cm nad ziemią
  • podzielić materiał na równoliczne zbiory
  • wytworzyć masę plastyczną
  • uporządkować miejsce pracy

Środki dydaktyczne:

zdjęcie dziecka, plakietka z imieniem, nakrętki z imieniem podzielonym na sylaby i głoski, wiatrak, bańki mydlane, łapki kuchenne,  ilustracje liści i ich cieni, laski gimnastyczne, historyjka obrazkowa, lina, miska, mąka, woda, olej, sól, farba w kolorach jesieni, groch, fasola, ryż, kasztany, pestki, folia do ochrony podłogi.

Metody:

  • Metoda Integracji Sensorycznej
  • Elementy Metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej do nauki matematyki
  • Elementy Sensoplastyki
  • Metoda Pozytywnych Wzmocnień

Formy pracy:

  • indywidualna

Przebieg zajęć

1. „Oto Ja” – odszukiwanie graficznego zapisu swojego imienia, podział imienia na sylaby, próba ułożenia z liter swojego imienia, ćwiczenia słuchu fonematycznego /odnajdywanie swojego imienia
w zdaniu wypowiadanym przez nauczyciela/.

2. „Psotny wiosenny wiatr” – dmuchanie na wiatrak, wytwarzanie baniek mydlanych.

3. „Sprytne rączki”” – wykonywanie ćwiczeń manipulacyjnych /zakręcanie i odkręcanie różnych nakrętek, przewlekanie drucików kreatywnych przez dziurki w druszlaku, nakładanie słomek na patyczki/.

4. „Wąską dróżką idzie sobie Mateuszek” – chodzenie po linie ułożonej na podłodze.

5. „Czyj to cień?” – dopasowywanie kartoników przedstawiających wiosenne kwiaty i ich cienie.

6. „Niskie skoki i podskoki” –przeskakiwanie obunóż przez niskie przeszkody położone na podłodze.

7. „Co było pierwsze – w jaki sposób rośnie kwiat?” – układanie 4 elementowej historyjki obrazkowej połączone z opowiadaniem treści obrazków, z uwzględnieniem przyczyny i skutku.

8. „Wysokie skoki i podskoki” – przeskakiwanie cwałem /z asekuracją nauczyciela/ przez przeszkody ułożone ok. 10cm nad ziemią.

9. „Wiosenne nowalijki” – segregowanie rzodkiewek, pomidrów i szczypiorku na zbiory 10 – elementowe.

10. „Mały artysta” – samodzielne wykonywanie masy plastycznej z użyciem róznorodnych materiałów według upodobań dziecka /mąka, woda, sól, olej, groszki, ryż, fasola/.

11. Podziękowanie za zajęcia, mycie rąk.


Zobacz wszystkie wpisy
od Renata Zegarmistrz



Wyślij wiadomość
do Renata Zegarmistrz

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Renata Zegarmistrz

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz